زندگینامه کامل مهدی مهدوی کیا و همسرش + زندگی شخصی و اینستاگرام

جدول یاب ، محمد سیمری : مهدی مهدوی کیا ، کاپیتان اسبق تیم ملی ایران و به عنوان یکی از باثبات ترین و آرام ترین ستاره های دنیای فوتبال کشور ایران، متولد ۲ مرداد ۱۳۵۶ در شهر ری می باشد. لازم به بیان است مهدی اصالتا از روستای چشمه در استان اراک می باشد.

مهدی مهدوی کیا

کودکی او در خانواده ی پر جمعیتی سپری شده است! بد نیست بدانید مهدی در بین ۷ خواهر و ۴ برادر، فرزند دهم است! مهدی از دوران بچگی علاقه ی زیادی به فوتبال داشت اما از سال ۱۳۶۶ و وقتی ۱۰ ساله بود، شروع حرفه ای ورزش هندبال را در مدرسه تجربه کرد؛ او در مسابقات کشوری نوجوانان ورزش هندبال، آقای گل شد و به عنوان کاپیتان دانش آموزان ایران در چند بازی بین المللی نیز حضور داشت!

ورود مهدی مهدوی کیا به دنیای فوتبال

در دوران نوجوانی و حدود از سال ۱۳۶۹ مهدی با سمت علاقه ی دیرینه ی خود یعنی ورزش فوتبال گرایش پیدا کرد و کم کم فوتبال را با شدت بیشتری در زمین های خاکی حسین آباد در محله ی دولاب شهر تهران پیگیری نمود! پس از تلاش های بسیار و در سال ۱۳۷۰ به اصرار یکی از دوستان پدر، به تیم فوتبال بانک ملی معرفی شد. حضور مهدی در تیم فوتبال بانک ملی ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۳۷۴ و با انحلال تیم فوتبال بانک ملی و با وجود مذاکرات اولیه با تیم فوتبال استقلال تهران  از حاشیه های این تیم ترسید و با پشتکار و تمرین های فشرده به تیم پرسپولیس تهران پیوست.

همانطور در که بسیاری از منابع نیز ذکر شده است وضعیت مهدی در تیم فوتبال پرسپولیس تهران، اوایل چندان جالب نبود اما با آمدن استانکو پوکله‌ پوویچ وضعیت به کلی تغییر کرد تا او ضمن تثبیت موقعیت خود در باشگاه محبوب خود، در سال ۱۳۷۳ به تیم ملی امید ایران نیز راه پیدا کند. مهدوی کیا تا سال ۱۳۷۹ در تیم فوتبال پرسپولیس تهران حضور داشت.

مهدوی کیا

بد نیست بدانید کسب دو جام قهرمانی پیاپی در لیگ سراسری آزادگان، دستاورد استانکو پوکله‌ پوویچ برای سرخپوشان پرسپولیس بود تا نام او را در تاریخ این باشگاه جاودانه نماید! جالب است بدانید در جشن اولین جام که برف بر روی پیست دو و میدانی ریخته بود، استانکو پوکله‌ پوویچ شال قرمز خود را در هوا چرخاند!

مهدی فارغ التحصیل دیپلم رشته اقتصاد نظام قدیم می باشد! افتخارات و موفقیت‌ های مهم ورزشی مهدوی کیا که به موشک ایرانی معروف است، از سال ۱۳۷۵ شروع شد! پس از محرومیت نعیم سعداوی، وی در پیستون راست تیم ملی ایران بازی کرد. مهدی با زدن ۲ گل به تیم ملی کشور چین، شایستگی‌ های خود را به اثبات رساند.

درخشش مهدوی کیا در بازی های آسیایی سال ۱۳۷۴ و همچنین گل به یاد ماندنی او به تیم ملی فوتبال ابالات متحده آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ کشور فرانسه یا سال ۱۳۷۶ شمسی باعث شد تا در سال ۱۹۹۸ میلادی به باشگاه بوخوم کشور آلمان دعوت شود! پس از یک سال و در سال ۱۹۹۹ میلادی، او از تیم فوتبال بوخوم آلمان به تیم فوتبال هامبورگ رفت و ۸ سال طلایی را در این تیم و بوندس لیگا را تجربه کرد! سپس در سال ۱۳۸۵ به تیم فوتبال اینتراخت فرانکفورت پیوست. با پایان قرار داد از سال ۱۳۸۸ و پس از ۱۱ سال حضور در بوندس لیگا، به کشور ایران بازگشت و به تیم استیل آذین رفت.

مهدی مهدوی کیا

بازگشت مهدی مهدوی کیا به ایران

پس از تیم فوتبال استیل آذین، در سال ۱۳۸۹ و در یازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال، به مدت یک سال در تیم فوتبال داماش گیلان بود و پس از ۱۳ سال مجددا یک سال و نیم نیز در تیم فوتبال پرسپولیس تهران مشغول به فعالیت بود و سرانجام با پیراهن این تیم در ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ و پس از شکست تیم فوتبال پرسپولیس تهران در فینال جام حذفی مقابل تیم فوتبال سپاهان، چهار گوشه ی زمین را بوسید و برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد. بد نیست بدانید مهدی پس از عقد قرارداد با این تیم اعلام کرده بود که پرسپولیس، آخرین باشگاه دوران بازیگری وی است!

درباره ی آمار بازی های مهدی بد نیست بدانید وی در مجموع ۲۵۰ بار تا پایان بهمن سال ۱۳۸۷ در بوندس‌ لیگا به میدان رفته‌ است و ۲۹ گل به ثمر رسانده‌ است!

در نهایت می توان گفت مهدی مهدوی کیا تاکنون در باشگاه‌ های بانک ملی، پرسپولیس تهران، بوخوم، هامبورگ و اینتراخت فرانکفورت کشور آلمان سابقه بازی دارد. همچنین مهدی در سال ۱۳۸۷ از سوی علی دایی، سرمربی وقت تیم ملی ایران، بازوبند کاپیتانی تیم ملی را به بازو بست! مهدی یک بار در مصاحبه ای گفت که در دو سال ابتدایی حضور خود در فوتبال کشور آلمان، علی دایی به صورت مرتب با او در تماس بوده است تا او احساس تنهایی نکند! علی دایی حتی برای دیدن او به شهر هامبورگ می رفت!

مهدوی کیا و زیدان

هواداران تیم فوتبال هامبورگ آلمان به او لقب “موشک ایرانی” را داده بودند! لازم به بیان است مهدی در آبان سال ۱۳۹۱ براساس اعلام فیفا، محبوب ترین بازیکن جهان در مرحله یمقدماتی شناخته شد؛ وی پس از پایان رای‌ گیری عنوان محبوب‌ ترین بازیکن قاره ی آسیا و عنوان دوم محبوب ترین بازیکن جهان را در سال ۱۳۹۱ به خود اختصاص داد.

علاوه بر این، بازیکن با اخلاق کشورمان در سال ۱۳۹۲ ودر مراسم تجلیل از برترین‌ های لیگ دوازدهم فوتبال، عنوان بازیکن اخلاق لیگ را به خود اختصاص داد.

زندگی شخصی مهدی مهدوی کیا

مهدوی کیا، تاکنون دوبار ازدواج کرده است. در توضیح زندگی شخصی او این چنین می توان گفت که مهدی در سال ۱۳۷۶ و وقتی تنها ۲۰ سال داشت با دختری به نام سپیده قنبری ازدواج کرد، این زوج در سال ۱۳۷۸ صاحب یک دختر به نام عسل شدند. قبل از جام جانی سال ۲۰۰۶ میلادی خبر طلاق سمیرا سمیعی از مهدی مهدوی کیا تیتر یک روزنامه های کشور آلمان شد!

مهدوی کیا و همسرش

در آن زمان شایعه ای پیرامون این موضوع شدت گرفت! گفته شد مهدوی کیا با وجود داشتن همسرش سپیده قنبری با مدیر برنامه های خود، یعنی سمیرا سمیعی ازدواج کرده است که این رابطه در نهایت به درگیری انجامیده و به جدایی ختم شده است! البته مهدی ارتباط خود با سمیرا سمیعی را تکذیب کرد اما این تکذیبیه مورد قبول کسی قرار نگرفت! مهدوی کیا یک سالن آرایشگی بسیار مجهز و پیشرفته را در اختیار همسر سابق خود، سپیده قنبری قرار داد تا او نیز به علایق خود برسد.

بد نیست بدانید سمیرا سمیعی در گفتگویی گفته بود به دادگاه تعهد داده است تا در مورد رابطه با مهدی مهدوی کیا حرفی نزند! سمیعی هم اکنون مدیر برنامه‌ های چند ستاره ی بزرگ در کشور آلمان از جمله ماتیوس، برمه، پرمرته ساکر و… به شمار می رود! او در ایران نیز مدیریت برنامه های سوشا مکانی را بر عهده داشت.

مهدی در شهر پدری خود، یعنی شهر اراک یک گاوداری و مزرعه بزرگ دارد و تعطیلات را در آنجا به سر می برد! همچنین یک مغازه ی فروش پوشاک بچه گانه در شمال شهر تهران دارد و علاوه بر این در حال حاضر، مجهزترین آکادمی فوتبال پایه به نام خود را، اداره می کند.

مهدوی کیا ؛ نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا در کمیته مشاوران هیئت بین المللی فوتبال

در آخرین اتفاق جالب توجه، حساب رسمی توییتر هیئت بین المللی فوتبال یا IFAB با انتشار توییتی از پیوستن مهدی مهدوی کیا به کمیته مشاوران این نهاد به عنوان نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد! بر این اساس، ستاره اسبق تیم ملی ایران به عنوان نماینده ی کنفدراسیون فوتبال آسیا در کمیته ی مشاوران این مرجع بین المللی فعالیت خواهد کرد.

مهدی مهدوی کیا

هیات بین المللی فوتبال یا IFAB بالاترین و تنها نهاد دارای صلاحیت قانون گذاری در ورزش فوتبال محسوب می شود؛ این هیأت از نمایندگان فیفا و ۴ اتحادیه ی فوتبال بریتانیا (اتحادیه فوتبال انگلستان،  اتحادیه فوتبال اسکاتلند، اتحادیه فوتبال ولز و همچنین اتحادیه فوتبال ایرلند شمالی) تشکیل می شود.

نمایندگان فیفا ۴ حق رأی و نمایندگان هر یک از اتحادیه های بریتانیایی یک حق رأی دارند؛ مصوبات این هیات باید دست کم از ۶ رأی مثبت برخوردار باشند.

آدرس اینستاگرام مهدی مهدوی کیا:

http://www.instagram.com/mahdavikia_mehdi

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا