زندگینامه کامل کریستیانو رونالدو و همسرش + زندگی شخصی و اینستاگرام

جدول یاب ، محمد سیمری : کریستیانو رونالدو با نام کامل کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو ، فوتبالیست حرفه ای و محبوب پرتغالی است که در سراسر دنیا طرفداران بی شماری دارد! او که در پست مهاجم برای باشگاه فوتبال رئال مادرید و همچنین تیم ملی پرتغال (مهاجم و کاپیتان) بازی می‌ کند، توانسته است بسیاری از رکوردهای فوتبال را جابه‌ جا کند!

رونالدوی کوچک

کریستیانو در ۵ فوریه سال ۱۹۸۵ میلادی (یا ۱۶ بهمن سال ۱۳۶۳ شمسی) در شهر فونچال ایالت مادیرا در کشور پرتغال و مهم تر از آن در خانواده ای ۶ نفره و فقیر به دنیا آمد. بد نیست بدانید او چهارمین فرزند ماریا دولورس دوس سانتوس و ژوزه دینیس آویرو و همچنین برادر کوچک هوگو، الما و کاتیا است. کریستیانو ۹ سال پس از تولد کاتیا، کاملا ناخواسته به دنیا آمد! زیرا وضعیت مالی خانواده ی او به قدری نامناسب بود که مادر وی قصد داشت او را در زمان بارداری سقط کند! مادر کریستیانو آشپز بود و پدر وی نیز باغبان شهرداری. او در کودکی به خاطر علاقه ی شدید به پاتریک کلایورت،با نام کلایورت نام برده می شد!

مادر کریستیانو چنین می گوید: “خواهرم، که در آن هنگام در پرورشگاه کار می‌ کرد، گفت اگر فرزندتان پسر باشد، اسمش را کریستیانو بگذاریم! با خود فکر کردم انتخاب خوبی ست؛ من و همسرم هر دو از اسم رونالدو، به سبب رونالد ریگان (چهلمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا) خوشمان می آمد! خواهرم کریستیانو و ما رونالدو را انتخاب کردیم!”

همان گونه که در بالا نیز به آن اشاره شد، کریستیانو در خانواده ای فقیر به دنیا آمد اما چه زیبا می گوید جورج هربرت، شاعر انگلیسی قرن ۱۷ میلادی که “فقر گناه نیست!”

کریستیانو بسیار به فوتبال علاقه داشت! او درباره ی علاقه خود به فوتبال در کودکی چنین می گوید: “به قدری عاشق فوتبال بودم که اگر توپی را هم در اختیار نداشتم، با در هم کردن لنگه جوراب هاف خودم را سرگرم می نمودم!”

ماریا دوس سانتوس، معلم دوران ابتدایی کریستیانو رونالدو درباره ی علاقه ی شدید رونالدو به فوتبال می گوید: “به یاد دارم کریس هر وقت اوقات آزادی پیدا می کرد، به فوتبال می پرداخت!” البته کریستیانو در کودکی به خاطر اینکه به طرف معلم صندلی پرت کرد، از مدرسه اخراج شد! او در این باره می گوید:” آن معلم به من احترام نمی گذاشت!”

کریستیانو رونالدو

رونالدو فوتبال خود را از تیم آندورینا آغاز کرد. او هنگامی که هشت ساله بود به این تیم پیوست؛ جایی که پدرش مسئول تدارکات تیم بود. او دو سال در آندورینا حضور داشت. رونالدو در ۱۴ سالگی تصمیم گرفت وارد دنیای حرفه ای فوتبال شود. در سال ۱۹۹۵ میلادی به تیم ناسیونال پیوست و با این تیم قهرمان شد! در سال ۱۹۹۷ میلادی به مدت سه روز در تست های باشگاه اسپورتینگ حضور داشت و سرانجام این تیم فوتبال شهر لیسبون، با وی قرارداد امضا کرد.

ماجرای بیماری کریستیانو رونالدو  در کودکی چه بود؟

کریستیانو در سن ۱۵ سالگی، مبتلا به بیماری تپش قلب تشخصیص داده شد و مجبور شد در بیمارستان بستری شود و عمل لیزر را انجام دهد! این بیماری ممکن بود او را برای همیشه از فوتبال دور کند؛ اما رونالدو صبح وارد بیمارستان شد و آخر شب، پس از انجام عمل جراحی از بیمارستان مرخص شد و پس از گذشت چند روز، به تمرینات ورزشی خود بازگشت.

کریستیانو پس از درخشش خیره کننده در باشگاه اسپورتینگ لیسبون، توسط سر الکس فرگوسن در سال ۲۰۰۳ میلادی با قراردادی به مبلغ ۱۵ میلیون یورو یا مبلغ ۱۲ میلیون پوند، راهی تیم فوتبال منچستریونایتد شد! وی نخستین گل خود در این باشگاه در ماه نوامبر، در یک ضربه آزاد مقابل تیم پورتسموث به‌ ثمر رساند. لازم به بیان است کریستیانو گران‌ قیمت‌ ترین بازیکن تاریخ باشگاه منچستر یونایتد از لحاظ دریافت حقوق بوده‌ است!

کریستیانو رونالدو در سن ۱۸ سالگی و در آگوست سال ۲۰۰۳ میلادی اولین بازی خود را برای تیم ملی پرتغال در مقابل تیم ملی قراقستان انجام داد؛ لازم به بیان است اکنون تعداد بازی ملی او از ۱۰۰ بازی فراتر رفته است؛ همچنین او اولین پرتغالی است که به آمار ۵۰ گل ملی دست یافته است و بهترین گلزن تاریخ کشور پرتغال است. بد نیست بدانید رونالدو در تیم ملی زیر ۱۷ سال، تیم ملی زیر ۲۰ سال و همچنین تیم ملی زیر ۲۱ سال و تیم ملی المپیک کشور پرتغال به میدان رفته است و در هرکدام موفق به گلزنی شده است.

پدر کریستیانو، به دلیل بیماری کبد ناشی از اعتیاد به الکل، در سپتامبر سال ۲۰۰۵ میلادی و زمانی که رونالدو فقط  ۲۰ سال داشت، درگذشت. در اکتبر سال ۲۰۰۵ میلادی، یک ماه پس از مرگ پدرش، رونالدو به اتهام تجاوز جنسی به زنی در یک هتل در شهر لندن بازداشت شد و با قید وثیقه آزاد شد. رونالدو این اتهام را تکذیب کرد و در نوامبر سال ۲۰۰۵ میلادی، کریستیانو رونالدو در اسکاتلندیارد به دلیل “ناکافی بودن مدارک” از این اتهام تبرئه شد.

کریستیانو رونالدو در بیانیه‌ ای اعلام کرد: “من همیشه بر بی‌ گناهی‌ ام تاکید داشته‌ ام و خوشحالم که این ماجرا به پایان رسید تا بتوانم روی بازی کردن در تیم منچستر یونایتد تمرکز کنم.”

علاوه بر این موضوع، رونالدو اعلام کرده است که الکل نمی‌ نوشد و خبر روزنامه ی دیلی میرر مبنی بر مصرف زیاد الکل در هنگام بهبودی مصدومیت او در ژوئیه سال ۲۰۰۸ میلادی، افترا بوده است.

زندگینامه کامل کریستیانو رونالدو

در نوامبر و دسامبر سال ۲۰۰۶ میلادی، رونالدو به‌ عنوان بازیکن برتر ماه لیگ کشور انگلستان برگزیده‌ شد. او پس از دنیس برکمپ و رابی فاولر، سومین بازیکن تاریخ لیگ کشور انگلستان است که طی دو ماه متوالی، به‌ عنوان بازیکن برتر برگزیده شده‌ است.

رونالدو پس از ۶ سال افتخار آفرینی در لباس شیاطین سرخ در سال ۲۰۰۹ میلادی با انتقالی به مبلغ ۹۴ میلیون یورو به تیم فوتبال رئال مادرید رفت و تبدیل به گران ترین بازیکن جهان شد! او در می سال ۲۰۱۲ میلادی به رکورد گلزنی در مقابل تمام تیم های لالیگا در یک فصل دست یافت و در فصل بعد رکورد گلزنی در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا را با ۱۷ گل بدست آورد!

در سال ۲۰۱۰ میلادی، رونالدو کاپیتانی تیم ملی‌ پرتغال را بر عهده گرفت. کریستیانو رونالدو ۱۳۷ بازی در تیم ملی پرتغال بازی کرده و ۷۰ گل به‌ ثمر رسانده‌ است. موفق‌ ترین سال‌ های حضور رونالدو در تیم ملی پرتغال، سال‌ های ۲۰۰۴، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۶ میلادی بوده‌ است که در جام ملت‌ های اروپا سال ۲۰۰۴ میلادی نایب قهرمان و جام جهانی فوتبال سال ۲۰۰۶ میلادی آلمان چهارم شده‌ است. کریستیانو رونالدو همچنین در سال ۲۰۱۶ میلادی در جام ملت های اروپا در کشور فرانسه توانست به عنوان قهرمانی با تیم پرتغال دست یابد.

کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو در ۲۳ سالگی، اولین توپ طلای خود را دریافت کرد و در سال های ۲۰۱۳ میلادی و ۲۰۱۴ میلادی، دومین و سومین توپ طلای خود را کسب کرد. رونالدو در سن ۲۸ سالگی، ۴۰۰ امین گل خود را در رده ی حرفه ای به ثمر رساند.

در ۲۶ ژوئن سال ۲۰۰۹ میلادی، باشگاه فوتبال رئال مادرید تأیید کرد که رونالدو در ۱ ژوئیه به این باشگاه خواهد پیوست! کریستیانو شش سال با این باشگاه قرارداد امضا کرد. این باشگاه هر فصل ۱۳ میلیون یورو و در مجموع شش سال، ۹۴ میلیون یورو به رونالدو پرداخت نمود. البته قیمت خروج کریستیانو رونالدو از رئال ۱ میلیارد یورو تعیین شده که یک رکورد بزرگ است!

جالب است بدانید برای استقبال از کریستیانو رونالدو در ۶  ژوئیه سال ۲۰۰۹ میلادی، مراسمی برگزار شد که در این مراسم چیزی در حدود ۸۰ هزار نفر به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو آمدند! این تعداد استقبال کننده یک رکورد به شمار می رود.

زندگینامه کریستیانو رونالدو

 

وقتی کریستیانو رونالدو از تیم رئال مادرید جدا می شود!

کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی با مبلغی به ارزش ۱۰۵ میلیون یورو به تیم فوتبال یونتوس ایتالیا ملحق شد. بر این اساس قرارداد رونالدو با بانوی پیر ایتالیا ۴ ساله بود و سالی ۳۰ میلیون یورو دستمزد دریافت کرد!

درباره ی آمار کریستیانو در تیم رئال مادرید بد نیست بدانید او در طول ۹ سال حضور در این تیم، در ۴۳۸ بازی ۴۵۰ گل برای به ثمر رساند تا برترین گلزن رئال مادرید لقب بگیرد. کریستیانو درباره ی دوران حضور در تیم رئال مادرید این چنین می گوید: ” رئال‌مادرید، قلب من و خانواده ‌ام را تسخیر کرد و همیشه سانتیاگو برنابئو را خانه خود خواهم دانست! همان‌طور که ۹ سال پیش آن را گفته بودم.

از هواداران، رئیس باشگاه و همه ی اعضای باشگاه ممنونم؛ ما ۹ سال شگفت انگیز را با هم سپری کردیم.”

کریستیانو رونالدو اولین پرتغالی است که سه توپ طلا برده است! و اولین بازیکنی است که ۴ کفش طلای اروپا را در کارنامه ی خود دارد. در ۱۰۰ امین سالگرد فدراسیون فوتبال کشور پرتغال، رونالدو به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال کشور پرتغال معرفی شد، همچنین رونالدو به همراه تیم های منچستریونایتد و رئال مادرید ۱۶ جام کسب کرده است!

زندگی شخصی کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو یک مسیحی کاتولیک است. کریستیانو در ۱۷ ژوئن سال ۲۰۱۰ میلادی پدر شد! البته او هرگز به صورت عمومی هویت مادر پسر خود را فاش نکرد! پسر رونالدو، کریستانو نامیده شد و خانواده‌ اش، نام مستعار کریستیانینو را بر روی او گذاشتند. او در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمده است و رونالدو اعلام کرده است که حضانت کامل وی در اختیار اوست.

کریستیانو رونالدو و پسرش

جالب است بدانید کریستیانو در سال ۲۰۱۰ میلادی رابطه‌ ای را با مدل مشهور، ایرینا شایک آغاز کرد. این زوج در ژانویه ی سال ۲۰۱۵ میلادی به رابطه ی خود پایان دادند! رونالدو در سال ۲۰۱۵ میلادی و پس از قطع رابطه با ایرینا شایک، رابطه‌ ای را با لوسیا ویالون، مجری و گزارشگر تلویزیونی در کشور اسپانیا آغاز کرد.

افتخارات کریستیانو رونالدو

افتخارات باشگاهی کریستیانو رونالدو

منچستر یونایتد

جایزه براوو ۲۰۰۴

لیگ برتر فوتبال انگلستان: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷، ۰۹–۲۰۰۸

جام حذفی فوتبال انگلستان: ۰۴–۲۰۰۳؛ نایب قهرمانی: ۰۵–۲۰۰۴، ۰۷–۲۰۰۶

کارلینگ کاپ: ۰۶–۲۰۰۵، ۰۹–۲۰۰۸

جام خیریه انگلستان: ۲۰۰۷

لیگ قهرمانان اروپا: ۰۸–۲۰۰۷؛ نایب قهرمانی: ۰۹–۲۰۰۸

نایب قهرمانی سوپرجام اروپا: ۲۰۰۸

جام باشگاه‌های فوتبال جهان: ۲۰۰۸

رئال مادرید

لا لیگا: ۱۲–۲۰۱۱، ۱۷–۲۰۱۶

کوپا دل ری: ۱۱–۲۰۱۰، ۱۴–۲۰۱۳؛ نایب قهرمانی: ۱۳–۲۰۱۲

سوپرکوپا د اسپانیا: ۲۰۱۲؛ نایب قهرمانی: ۲۰۱۱، ۲۰۱۴

لیگ قهرمانان اروپا: ۱۴–۲۰۱۳، ۲۰۱۵–۲۰۱۶، ۱۷–۲۰۱۶

سوپرجام اروپا: ۲۰۱۴، ۲۰۱۶

جام باشگاه‌های فوتبال جهان: ۲۰۱۴، ۲۰۱۶

رونالدو

 

افتخارات ملی کریستیانو رونالدو

پرتغال

جام ملت‌های اروپا: نایب‌قهرمانی: ۲۰۰۴

جام جهانی: مقام چهارم: ۲۰۰۶

جام ملت‌های اروپا: قهرمانی:۲۰۱۶

افتخارات انفرادی کریستیانو رونالدو

توپ طلای اروپا: ۲۰۱۶ ،۲۰۱۴، ۲۰۱۳، ۲۰۰۸

ستارگان تیم‌های فینالیست جام ملت‌های اروپا تیم منتخب جام ملت‌های اروپا: ۲۰۰۴، ۲۰۱۲

تیم سال یوفا: ۲۰۰۴، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴

بهترین بازیکن سال سر مت بازبی: ۰۴–۲۰۰۳، ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷

بازیکن جوان سال پی‌اف‌ای: ۰۷–۲۰۰۶

بازیکن سال پی‌اف‌ای: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷

بازیکن سال اتحادیه نویسندگان فوتبالی: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷

بازیکن فصل لیگ برتر انگلستان: ۰۷–۲۰۰۶، ۰۸–۲۰۰۷

آقای گل لیگ برتر انگلستان: ۰۸–۲۰۰۷

کفش طلای اروپا: ۰۸–۲۰۰۷، ۱۱–۲۰۱۰، ۱۴–۲۰۱۳، ۲۰۱۴–۱۵

جایزه بهترین بازیکن سال اروپا: ۱۴–۲۰۱۳، ۲۰۱۶–۲۰۱۵

بازیکن سال مجله ورلد ساکر: ۲۰۰۸، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴

جایزه پوشکاش فیفا: ۲۰۰۹

آقای گل لالیگا: ۱۱–۲۰۱۰، ۱۴–۲۰۱۳، ۱۵–۲۰۱۴

آقای گل کوپادل ری: ۲۰۱۰–۱۱

جوان اول فوتبال اروپا: ۲۰۰۴

تیم منتخب یورو: ۲۰۱۲

بهترین فوروارد لالیگا: ۲۰۱۳–۱۴

بهترین بازیکن لالیگا: ۲۰۱۳–۱۴

بهترین گل لالیگا: ۲۰۱۳–۱۴

آقای گل یورو: ۲۰۰۴، ۲۰۱۲

ارزشمندترین بازیکن لالیگا: ۱۳–۲۰۱۲

حضور در تیم سال لیگ قهرمانان اروپا: ۱۴–۲۰۱۳، ۱۵–۲۰۱۴

بازیکن سال اسپانیا از نظر نویسندگان مارکا: ۲۰۱۰–۱۱، ۲۰۱۲–۱۳، ۲۰۱۳–۱۴

جایزه The best فیفا: ۲۰۱۶

آدرس اینستاگرام کریستیانو رونالدو:

http://www.instagram.com/cristiano

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا