زندگینامه کامل کوکو شانل اسطوره دنیای مد و طراحی

از ابتدا تا کنون نوع پوشش در تمام دنیا از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است. هر چیزی ابتدا به شکلی ناقص ظاهر شده است ولی پس از گذر زمان با ایده ها و طرح های جدید این نواقص برطرف شده اند.

اما تغییرات وتحولاتی که در صنعت مد ایجاد شده است، به راحتی صورت نگرفته است. این تحولات توسط افرادی خاص همچون کوکو شانل به وجود آمده اند تا راحتی و زیبایی های بسیاری برای دوستداران مد پدید بیاید.

در هر حال در تمام دنیا در هر زمینه افراد موفقی وجود دارند که می توانند الگویی کامل برای شما در رسیدن به موفقیت باشند.

کتاب صوتی شما دوستداران دنیای مد و لباس را به خواندن بیوگرافی کوکو شانل اسطوره ی دنیای مد و طراحی دعوت می کند.

زندگینامه کوکو شانل

۱۹ آگوست ۱۸۸۳ بود که در منطقه سامیور فرانسه، کوکو شانل متولد شد. در اصل نام این بانوی پرآوازه جهان مد، گابریل بونور شانل می باشد؛ که پس از شهرت یافتن به کوکو شانل تغییر پیدا کرد.

این نام متعلق به یکی از بنیان گذاران معروف فرانسوی(کوکو شانل) بود؛ او برند شانل را به یک برند تجاری قدرتمند در عرصه مد و طراحی تبدیل کرد؛ از این رو نام گابریل بونور به کوکو شانل بر این اساس تغییر پیدا کرد.

شانل زندگی خود را در یکی از پرورشگاه های سامیور آغاز کرد. نقطه آغاز فعالیت های شانل در زمینه طراحی لباس، انجام کار دوخت و دوز در همان پرورشگاه بود، که رفته رفته با طراحی های بی نظیرش شهرتی جهانی پیدا کرد.

کوکو شانل پیش از اینکه وارد دنیای مد و طراحی شود، مدت زمان محدودی در دنیای موسیقی و خوانندگی فعالیت داشت که در سال ۱۹۱۰ اولین فروشگاه لباس خود را راه اندازی و کار خوانندگی را رها کرد. شانل لباس ها و عطر هایی را با برند شانل، در سال ۱۹۲۰ به بازار عرضه کرد؛ از همان ابتدا طراحی لباس های شانل به صورتی بود که با راحتی و زیبایی بسیار، تغییراتی اساسی در طرز پوشش بانوان ایجاد کرد.

کوکو شانل با از دست دادن پدر و مادرش، دوران نوجوانی خود را به سختی گذراند؛ خوانندگی در سنین جوانی تا حد زیادی باعث رهایی شانل از غصه ها و ناراحتی آن زمانش می شد.

کوکو شانل سرانجام در ۱۰ ژانویه ۱۹۷۱، پس از به دست آوردن شهرتی جهانی و خدمتی بزرگ به جهان مد و طراحی لباس، در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

زندگی حرفه ای کوکو شانل

پیشنهاد تاسیس یک کارگاه کلاه دوزی در سال ۱۹۰۳ به شانل داده شد، او در آن زمان با ۲۰ سال سن پیشنهاد اتین بالسان را پذیرفت و سپس شروع به کار کرد. در همین دوران آرتور کپل به تیم کاری کوکو شانل پیوست؛ او یکی از ثروتمندترین افرادی بود که در آن زمان روی هنر شانل سرمایه گذاری کرد. آرتور کپل و اتین بالسان تنها کسانی بودند که در شروع کار همراه کوکو شانل برای پیشرفت و ترقی بودند.

کوکو شانل به کمک همکارانش توانست  در منطقه روکابون اولین فروشگاه خود را افتتاح کند؛ او در این فروشگاه به فروش کلاه های دوخته شده در کارگاه کلاه دوزی خودشان پرداخت.

رونق در کسب و کار شانل باعث شد تا او شعبه هایی دیگر از این فروشگاه را در مناطقی دیگر و حتی شهر های اطراف فرانسه افتتاح کند.

در پی همه ی این فعالیت ها، کوکو شانل کار خود را در عرصه ی لباس با بافت یک لباس زمستانی آغاز کرد. در یک روز سرد زمستانی بود که شانل با پوشیدن یک لباس زمستانی که خودش بافته بود با نظرات مثبت دیگران راجع به لباسش مواجه شد. از این رو تصمیم گرفت این لباس را به تعداد زیادی برای مردمی که علاقه مند بودند، بدوزد.

مد جهانی و تاثیرات کوکو شانل بر روی آن

لباس هایی که شانل برای بار اول آن ها را طراحی کرد و به نحوی آغاز کار شانل به حساب می آمدند؛ که همچنان مثل گذشته در سراسر دنیا پرآوازه به تولید و استفاده ی آن ها ادامه داده شده است.

پیراهن های کوتاه و مشکی، بلوز و دامن، از اولین طراحی های کوکو شانل بودند که با الهام گرفتن از رنگ مشکی، شانل به همه ثابت کرد که رنگ مشکی علاوه بر استفاده آن در مراسم ختم، می تواند به لباس های زنانه زیبایی خاصی ببخشد.

خلق زیبایی در عین سادگی یک لباس از ویژگی های بخصوص طراحی های شانل بود.

علاوه بر لباس، شانل عطر ها و زیورآلاتی را نیز به بازار عرضه می کرد که طرفداران بسیاری داشتند. استفاده از از لباس های طراحی شده توسط شانل و خرید عطر شانل امروزه نیز به راحتی امکان پذیر می باشد.

یادم هست نخستین عطری که هدیه گرفتم، «کوکو شانل» بود. یک مکعب کوچکی بود که یکی از همکلاسی های پولدارم برای نمایش علاقه اش به من، برایم خریده بود. عطر فوق العاده ای بود. راستش آن وقت ها نمی دانستم این عطر برای یکی از برندهای مشهور دنیا است و ارزش بسیاری دارد. اما به سبک عادت ما دهه شصتی ها، آن وقت ها هر هدیه ای دریافت می کردیم، جعبه و قوطی و حتی گاهی کاغذش را نگه می داشتیم تا سال ها بعد با خاطره هایش شاد باشیم و همان لبخندهای شیرین و از ته‌دل را تجربه کنیم.

بماند که اکنون در پاکسازی های خانه و به اصلاح فنگ‌شویی‌هایی مامانه همه آنها دور ریخته شده اند. یا بماند که دیگر اکنون بوهای شیرین همچون کوکو شانل نمی تواند عطر محبوب من باشد. اما جالب دانستم در مورد این نام تقریبا آشنا، مطلبی بنویسم که شما هم همچون من با زن موفقی به نام «گابریل شانل» که او را با نان «کوکو شانل» می شناسیم، بیشتر آشنا شوید.

گابریل شانل که بعدها به نام کوکو شانل شهرت یافت، ۱۹ اوت ۱۸۸۳ به دنیا آمد. طرح‌های این زن فرانسوی تحولی را در سبک لباس پوشیدن زنان به وجود آورد. شانل همواره بر زنانگی تأکید داشت و به آن بها می‌داد.

سال‌های اولیه زندگی کوکو شانل هیچ شباهتی با آنچه بعدها شد، ندارد. شانل دوران نوجوانی‌اش را در یک پرورشگاه گذراند و در جوانی به همراه خواهرش در کاباره‌ها آواز‌خوانی می‌کرد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا