زندگی‌نامه باکایو ساکا، فوتبالیست ۱۹ ساله آرسنال + زندگی شخصی و اینستاگرام

جدول یاب، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: باکایو ساکا فوتبالیست حرفه‌ای انگلیسی است که در حال حاضر در باشگاه آرسنال بازی می‌کند و باوجود اینکه بازیکنی نسبتا تازه وارد است یکی از موفق‌ترین بازیکنان این تیم شناخته می‌شود. او در پست‌های حمله، دفاع عقب چپ برای این باشگاه بازی می‌کند. باکایو باوجود سن کم، یکی از بهترین بازیکنان تیم آرسنال است که توانسته بیشترین تعداد پاس گل را در کارنامه خود ثبت کند. او در سال ۲۰۱۸ با باشگاه آرسنال قراردادی با درآمد سالانه ۵۰۰ هزار یورو امضا کرد. درواقع اولین قرارداد حرفه ای او در فوتبال در سل ۲۰۱۹ بسته شد و ارزش خالص دارایی های او دو میلیون یورو است و یکی از فوتبالیست های خوش آتیه  فوتبال اروپاست که با چهره هایی همچون کریستیانو رونالدو مقایسه می شود. طرفداران آرسنال او را بعد فردریک لیونبرگ امید آینده دفاع چپ آرسنال می‌دانند.

باکایو ساکا

او متولد  ۵ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی و نیجریه ای تبار و مسیحی مذهب  است. ساکا در ایلینگ، لندن متولد شد و در دبیرستان گرینفورد درس خوانده است. او بعد از اتمام تحصیل خود در اکادمی آرسنال فعالیت حرفه‌ای فوتبالی خود را با آرسنال آغاز کرد. درواقع هنگامی که ساکا ۱۷ ساله شد با باشگاه بزرگ آرسنا قرارداد حرفه‌ای  بست و به سمت تیم زیر ۲۳ سال ارتقا پیدا کرد. ساکا در بازی های سطح زیر ۱۶ ، زیر ۱۷ سال ،  زیر ۱۸  و زیر ۱۹ سال نماینده انگلیس بوده است. آرزوی او از کودکی بازی در تیم آرسنال بوده و اینکه در اولین بازی خود در این تیم موفق به گلزنی شود.

در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۸،ساکا در لیگ اروپا اولین بازی رقابتی ارشد خود در آرسنال مقابل مقابل وورسلا پولتوا تجربه کرد. او در دقیقه ۶۸ بازی به جای آرون رمزی به بازی آمد. در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۸ ، ساکا اولین بازی خانگی خود برای آرسنال  در لیگ اروپا مقابل FK Qarabag انجام داد. یکم ژانویه ۲۰۱۹، ساکا اولین گل خود را در لیگ برتر در پیروزی ۴-۱برابر فولام پس از حضور در الکس ایووبی در دقیقه ۸۳ به ثمر رساند. در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۹، در بازی مقابل اینتراخت فرانکفورت در بازی گروهی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۹-۲۰ لیگ یوفا، که ۳ -۰ برنده شدند گلزنی کرد و دو پاس گل داد.

باکایو ساکا

او سپس گل دوم گابریل مارتینلی را در تساوی ۵-۵ در لیورپول در لیگ لیگ به ثمر رساند. همچنین در بازی برگشت آرسنال در استادیوم لیژ که به تساوی ۲-۲ دست پیدا کرد یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد. پس از مصدومیت بازیکنانی همچون کیران تیرنی، باکایو ساکا به عنوان عضو ثابت آرسنال در دفاع چپ تیم جای گرفت. بوکایو به همراه ۶ بازیکن دیگر با تبار نیجریه در مرحله حذفی لیگ اروپا در ترکیب آرسنال معرفی شدند.

در سپتامبر ۲۰۱۸،ساکا در بازی خارج از خانه انگلیس برابر فرانسه در بازی های زیر ۱۸ سال موفق به گلزنی شد و تیم او برنده شد. در نوامبر ۲۰۱۸، ساکا اولین فراخوان خود را با تیم زیر ۱۹ سال انگلیس دریافت کرد. او در اولین بازی خود در آن مرحله سنی، در مرحله مقدماتی مقابل مولداوی گل به ثمر رساند. او خیلی دوست ندارد درمورد زندگی خصوصی‌اش صحبت کند و همیش سعی داشته این بعد از زندگی‌اش از نظر رسانه‌ها پنهان بماند. به نظر می‌رسد او مجرد باشد و ترجیح او تمرکز روی حرفه‌اش باشد اما اگر دختری هم در زندگی او باشد باکایو توانسته آن را پنهان نگه دارد.

 

آدرس اینستاگرام باکایو ساکا:

https://www.instagram.com/bukayosaka87/?hl=en

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا