زگیل چگونه تشکیل می شود؟

جدول یاب ، محمد سیمری : بسیاری از مردم در تشریخ علت های پیدایش زگیل به خرافات متوسل می شوند! برای مثال عده ای معتقدند که اگر کسی به قورباغه دست بزند، زگیل خواهد گرفت! یا حتی اگر کسی با برخی از جانوران تماس داشته باشد، احتمالا زگیل در خواهد آورد.

توجه داشته باشید هیچ یک از این تصورات درست نیست! هیچ کسی با دست زدن به قورباغه زگیل نمی گیرد و با وجود اینکه سگ ها و گاوها و گوسفندها نیز زگیل دارند، ولی انسان از هیچ جانوری زگیل نمی گیرد. زگیل در اثر یک ویروس بر سطح بدن ما ظاهر می شود. این ویروس در اثر تماس با اشخاص آلوده به ویروس مزبور به ما منتقل می شود.

زگیل به نقطه ی کوچک و برجسته ای از پوست بدن آدمی گفته می شود، که سطحی زبر یا چاله چاله داشته باشد. رنگ زگیل به رنگ پوست یا اندکی از رنگ پوست عادی، تیره تر است! چون زگیل در اثر ویروس ایجاد می شود، اگر کسی آن را بخاراند و ویروس را بر سطح پراکنده نماید، می تواند دامنه ی آن را گسترش دهد. به همین علت است که غالبا در یک نقطه چندین زگیل دیده می شود.

بیشتر زگیل ها پس از یکی دو سال ناپدید می شوند. ولی هیچ تضمینی برای جلوگیری ادامه ی گسترش آن ها وجود ندارد. به همین علت وقتی کسی زگیل در می آورد، بهتر است به نزد پزشک مراجعه نماید.

پزشکان برای معالجه ی بیمار زگیلی، به طور معمول به نوعی مداوای موضعی متوسل می شوند و یا داروهای خاصی را به درون هر زگیل تزریق می نمایند! وقتی زگیل پیوسته زیر فشار باشد، مانند زگیل های کف دست یا کف پا، مسئله کمی جدی تر می شود. در این صورت، زگیل به زائده ای سخت تبدیل شده است که حتما بایستی کنده شود!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا