ساموئل مورس فیزیکدان آمریکایی که بود؟ | بیوگرافی ساموئل مورس

جدول یاب ، محمد سیمری : محقق و فیزیکدان بزرگ آمریکایی در سال ۱۷۹۱ میلادی دیده به جهان گشود. پدر وی، یک کشیش بود و ساموئل کوچک با دیدن نقاشی های کلیسا با آرزوی نقاش شدن روزها را سپری می کرد! ساموئل مورس پس از تحصیلات مقدماتی در سال ۱۸۱۰ میلادی برای یادگیری نقاشی و مجسمه سازی به کشور انگلستان سفر کرد.

آثار ساموئل مورس با استقبال و فروش خوبی همراه بود. اما سرنوشت چیزی دیگری را برای وی رقم زده بود! مورس با پدیده ی برق و جریان الکتریکی آشنا شد و از آن پس تمام تلاش خود را معطوف آزمایش و تحقیق در باب آن موضوع ساخت.

ساموئل مورس موفق شد در سال ۱۸۳۲ میلادی، دستگاه تلگراف را بسازد؛ اما تا سال ۱۸۳۹ میلادی تلاش نمود تا در نهایت توانست آن را تکمیل نماید. سپس با کمک خط و نقطه علائمی را وضع نمود که معادل حروف الفبا بودند.

نقطه، اتصال کوتاه شستی با صفحه ی دستگاه تلگراف است و خط از نظر زمانی سه برابر نقطه امتداد دارد! در سال ۱۸۴۴ میلادی ساموئل مورس موفق شد کنگره ی ایالات متحده ی آمریکا را وادار به پرداخت ۳۰ هزار دلار برای ساختن یک خط تلگراف نماید! به زودی این اختراع در سرتاسر نقاط جهان شناخته شد و مورد استفاده قرار گرفت. سرانجام ساموئل مورس، این مخترع بزرگ در سال ۱۸۷۱ میلادی چشم از جهان فروبست.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا