شرایط وام ازدواج برای بار دوم ، وام ازدواج مطلقه ها و وام ازدواج مجدد در سال ۱۴۰۰

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی پیرامون شرایط وام ازدواج برای بار دوم ، وام ازدواج مطلقه ها و همچنین وام ازدواج مجدد در سال ۱۴۰۰ خواهیم داشت! با ما همراه باشید. بر اساس تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ، به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد از محل پس ‌انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج ‌هایی که تاریخ عقد آنها پس از اول فرودین ۹۶ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده ‌اند با اولویت نخست پرداخت کند.

بر این اساس تسهیلات قرض ‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج ‌ها در سال ۹۹ معادل ۵۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت هفت ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است. همچنین وام ازدواج در بسیاری از بانک های کشور قابل دریافت است. همچنین به این نکته ی مهم توجه داشته باشید وام ازدواج فقط تا دو سال بعد از تاریخ عقد قابل دریافت می باشد؛ در واقع اگر ۲۴ ماه از تاریخ عقد و ازدواج رسمی شما گذشته باشد، برای ثبت نام وام ازدواج ، دیر شده است!

اما در این بین، شرایط وام ازدواج برای بار دوم می تواند سوال کسانی باشد که برای بار دوم ازدواج کرده اند و به دنبال دریافت وام ازدواج برای بار دوم هستند . دقت داشته باشید کلیه افرادی که در ازدواج اول خود موفق به دریافت وام ازدواج نشده باشند و همچنین تاریخ ازدواج آن ها بعد از ۱ فروردین ۹۶ باشد، امکان دریافت وام ازدواج را دارند.

توجه داشته باشید چنانچه در ازدواج اول خود، وام ازدواج دریافت کرده باشید، دیگر نمی توانید مجدد درخواست تسهیلات قرض ازدواج را بدهید. البته در این مورد یک استثنا نیز وجود دارد!

از آنجایی که سامانه وام ازدواج بانک مرکزی از سال ۱۳۸۸ شمسی به وجود آمده است و اطلاع وام های پرداختی در سال های قبل از آن موجود نمی باشد، برخی افراد که ازدواج قبلی آن‌ ها مربوط به سال های ۸۷ و قبل آن می باشد، می توانند برای ازدواج جدید خود درخواست دریافت تسهیلات در سامانه بانک مرکزی درج کنند. اما در این میان یک سوال مهم وجود دارد؛ نرخ وامی که قبلا تعلق می گرفت با اکنون تفاوت دارد! در این شرایط آیا فرد می تواند مبلغ مابه التفاوت آن دو را در ازدواج دوم خود دریافت نماید؟

مطمئنا پاسخ این سوال منفی است.

همچنین دقت داشته باشید اگر فردی در طول زمان ازدواجش ثبت‌ نام کرده باشد اما قبل از گرفتن وام، طلاق بگیرد؛ همچنان مشمول دریافت وام ازدواج است و می ‌تواند پس از ازدواج مجدد وام دریافت کند. به یاد داشته باشید وام ازدواج ، وامی مختص ازدواج اول نیست! معیار این است که هر فرد تنها یک ‌بار و فقط یک بار در زندگی ‌خود می ‌تواند از تسهیلات ازدواج استفاده کند و فرقی نمی ‌کند این استفاده در زمان ازدواج چندم فرد است!

محمد باقر قالیباف ، رئیس مجلس شورای اسلامی روز ۱۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ شمسی در توییتی از افزایش وام ازدواج به ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد! در متن پیام محمد باقر قالیباف ، رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است:

‏بخش مهمی ازاعتبارات خرج وام دادن به نورچشمی ‌ها و ابر بدهکاران بانکی می ‌شد، نوبت مردم که می ‌رسید می‌ گفتند بودجه نداریم!

مجلس با هدف سوق دادن منابع به سمت رفع نیازهای مردم و برای ‎حمایت از خانواده، وام ازدواج را به ۲۰۰ میلیون تومان برای زوج‌های جوان و ۱۴۰ میلیون تومان برای همۀ زوج‌ها افزایش داد.

برخی از سوالات کاربران درباره دریافت و شرایط وام ازدواج برای بار دوم را می خوانیم :

من و همسرم برای دریافت وام بانک ملی را انتخاب و مراجعه کردیم و با توجه به اینکه در ازدواج اول از تسهیلات استفاده نکردیم مدیر بانک ملی گفتند به هیچ عنوان به ازدواج دوم وام تعلق نمی‌گیرد.

طبق بخش نامه موجود در سایت بانک مرکزی به ازدواج دوم در صورتی که قبلا وام ازدواج نگرفته باشید وام تعلق می گیرد.

با سلام من دو تا همسر دارم خودم و همسر اولم وام گرفتیم ولی وام همسر دوم را نگرفتم الان می خوام ازدواجم را ثبت کنم با توجه به اینکه اسم ۴ بچه در شناسنامه همسرم هست آیا وام ازدواج بهش تعلق میگیره

اگر قبلا وام ازدواج نگرفته باشند می توانند.

سلام من مدت ۲۶ماه از تاریخ ازدواج دومم می‌گذرد و ازدواج دوم

امکان دریافت وام ازدواج را ندارید.

آیا برای ثبت نام وام ازدواج اگر خانم ازدواج دومش باشه، مشکل نداره وفقط بایدبرای شوهرش ثبت بشه؟؟؟

اگر ازدواج دوم باشد و درازدواج اول وام نگرفته باشد هر دو نفر می توانند وام بگیرنداما اگر ازدواج دوم باشد و در ازدواج اول وام گرفته باشد فقط شما می توانید وام بگیرید و همسرتان نمی تواند!

با سلام . من واسه وام ازدواج ۱۰تومنی ثبت نام کرده بودم که متاسفانه طلاق گرفتیم و وقتی پول وام به شعبه بانک مورد نظر اومده بود از سایت لغوش کردم. میخواستم ببینم در صورت ازدواجم که ازدواج دومم محسوب میشه وام به من تعلق میگیره یا نه؟ ( ازدواج اول وام رو لغو کردم وقتی رسیده بود به شعبه موردنظر ) با تشکر

اگر در ازدواج اول وام رو دریافت نکرده باشید مشکلی برای دریافت وام ازدواج نخواهید داشت

سلام از تاریخ عقدم دوسال گذشته….ولی تاریخ محضری کردنم یکسال هست…مولا اشتباهی داخل شناسنامه زده سال ۹۴ ولی سندازدواجم نیمه دوم سال ۱۳۹۵ هست چکار کنم وامم را بگیرم لطفا راهنمایی کنید

تاریخ ازدواج به صورت آنلاین از ثبت احوال استعلام می شود و همان تاریخی است که در سند ازدواج درج گردیده. می توانید با وارد کردن اطلاعات خود در قسمت ثبت نام سایت اصلی پس از ورود به فرم تاریخ ازدواج خود را مشاهده کنید

با سلام ایا وام ازدواج دوم ب من تعلق میگیرد؟؟؟حتی درصورتی ک ازدواج ناموفق اول از این وام استفاده کردم؟؟

خیر – وام ازدواج فقط یکبار تعلق می گیرد

سلام من ازدواج دومم هست سال ۸۴ ازدواج کردم ۹۵٫ عقد مجدد داشتم ایا وام تعلق میگیره

اگر از ازدواج دوم بیش از ۲ سال نگذشته باشد. بله تعلق می گیرد.

کسی که برای ازدواج اولش وام گرفته برای ازدواج دوم مجددا میتواند وام بگیرد؟

خیر

سلام ، من بهمن سال ۹۱ عقد کردم و برای وام ازدواج ثبت نام کردم و معرفی شدم به بانک ولی وام نگرفتم و ۴ ماه بعد طلاق گرفتیم، آیا با ازدواج دوم وام ازدواج به من تعلق میگیره؟ ممنون میشم جواب بدین

بله

سلام. شخصی که قبلا یک بار ازدواج کرده و جدا شده و قبلا از وام استفاده کرده و وام گرفته و الان مجددا ازدواج کنه برای دفعه دوم میتونه از این وام استفاده کنه و وام بگیره؟

خیر

بنده جانبازو ایقارگر می باشم. گرچه تاکنون دو بار طلاق گرفته ام و جدیدا. برای بار سوم ازدواج کرده ام ولی تاکنون. وام ازدواج نگرفته ام. همسرم هم. شوهر سابقش فوت شده و ازدواجش با من. ازدواج دوم ایشان است و. تاکنون وام نگرفته است.ایا. وام به ما تعلق می گی رد ؟

اگر تا کنون وام ازدواج نگرفته باشید و از تاریخ عقدتان بیش از دو ماه نگذشته باشد می توانید

من ازدواج دومم هست ولی همسرم ازدواج اولش، آیا به ایشان وام ازدواج تعلق میگیرد؟

بله ، به کسی که تا کنون وام ازدواج دریافت نکرده و همچنین تاریخ ازدواج آن ها بعد از ۱ فروردین ۹۶ باشد وام ازدواج تعلق می گیرد. حتی اگر همسرش یا خودش ازدواج مجدد داشته باشد.

سلام من دوبار ازدواج کردم و جدا شدم و اکنون میخواهم به همسر دومم رجوع کنم ما فعلا صیغه کردیم اگر عقد رسمی کنیم وام ازدواج بمان تعلق میگیرد البته همسر دومم هم قبلا ازدواج کرده ولی وام ازدواج نگرفته/؟

چنانچه تا کنون وام ازدواج دریافت نکرده اید و تاریخ عقد شاز ۱ فروردین ۹۶ به بعد باشد مشکلی برای دریافت وام ازدواج ندارید.

با سلام من و خانمم نزدیک به ۱۱سال هست که ازدواج کردیم بنده ازدواج اولم هست ولی خانم بار دومش هست ولی به دلایلی نتوانستیم همان اول عقدمان را رسمی بکنیم الان بعداز ۱۱سال تازه رسمی کردیم و سند ازواج گرفتیم ولی اگه ملا تاریخ عقد را مال ۱۱ سال پیش زده باشد آیا وام ازدواج به ما تعلق می گیرد؟

ملاک تاریخ عقدی هست که در سامانه ثبت احوال درج شده است. برای بررسی این موضوع به سایت اصلی وام ازدواج بروید و در صفحه ثبت نام اطلاعات خود را وارد کنید اگر اجازه ورود به شما داد مشکلی ندارید ولی در غیر این صورت امکان دریافت وام را نخواهید داشت.

تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۰

الف-

۱- به‌منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوجهایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از مورخ ۱/۱/۱۳۹۷ می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجها در سال ۱۴۰۰ هفتصد میلیون‌ (۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت هفت‌ساله است.

۲- به منظور کاهش سن ازدواج، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال واجد شرایط دریافت تسهیلات ازدواج را تا سقف یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال افزایش دهد.

بانک ها باید برای ضمانت صرفا یکی از سه مورد اعتبارسنجی، یا یک ضامن و سفته و یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند.

مسئولیت حسن اجرای حکم این بند به عهده بانک مرکزی و بانکهای عامل و کلیه مدیران و کارکنان ذیربط میباشد. عدم اجرا یا تاخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذیصلاح میباشد.

همچنین تمامی بانک ها موظفند به صورت ماهانه، تعداد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات را به صورت عمومی اعلام کنند.

۳- ¬مبلغ بیست هزار میلیارد (۲۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال از منابع این بند برای تامین جهیزیه کالای ایرانی به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اختصاص می‌یابد. زوجین می‌توانند به جای استفاده از تسهیلات موضوع این بند، از این تسهیلات حسب مورد به همان میزان، تمام یا بخشی از تسهیلات خود را از این طریق دریافت کنند و به مصرف برسانند.

ب- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است برای حمایت از اشتغال مولد از طریق بانک‌های عامل مبلغ دویست و هشتاد هزار میلیارد (۲۸۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال منابع سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی و سایر منابع را به تفکیک با تاکید و اختصاص سهم بیشتر متناسب با نرخ بیکاری از بالا به پایین به پیشنهاد دستگاه مربوطه به شرح ذیل تسهیلات پرداخت نماید:

۱- در اجرای بند (ب) ماده (۸۳) قانون برنامه ششم توسعه و ماده (۵۲) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب ۱۰ / ۱۱ /۱۳۹۵ و اصلاحات و الحاق بعدی، یکصد هزار میلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) و سی هزار میلیارد (۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به سازمان بهزیستی کشور با معرفی ‌دستگاه‌های ذی‌ربط به مددجویان و کارفرمایان طرح‌های اشتغال حداقل پنجاه درصد (۵۰%) مددجویی با اولویت زنان سرپرست خانوار به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت هفت ساله پرداخت کند. در صورتی که هر یک از ‌دستگاه‌های مذکور نتواند به هر میزان سهمیه تسهیلات خود را تا پایان آذر ماه سال۱۴۰۰ استفاده نماید، سهمیه مذکور به دیگر ‌دستگاه‌های مشمول تعلق می‌گیرد.

۲- در اجرای بند (پ) ماده (۸۹) قانون برنامه ششم توسعه، ده هزار میلیارد (۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال برای اشتغال ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت هفت ساله اعطاء کند.

۳- مبلغ سی هزار میلیارد (۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از منابع این بند در اختیار بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با باز پرداخت هفت ساله قرار می‌گیرد.

۴- مبلغ پنجاه هزار میلیارد (۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از منابع این بند در اختیار بسیج سازندگی و سپاه با بازپرداخت هفت ساله قرار می‌گیرد. بسیج سازندگی و سپاه این مبلغ را برای اشتغال در مناطق کم برخوردار هزینه می‌نمایند.

۵- ¬مبلغ ده هزار میلیارد (۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از منابع این بند برای ایجاد اشتغال و توسعه فناوری و با معرفی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به کسب و کارهای نوآورانه و مبلغ ده هزار میلیارد (۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال بامعرفی صندوق نوآری و شکوفائی به ‌شرکت‌های دانش¬ بنیان اختصاص می‌یابد. تقسیم سهم بیشتر متناسب با نرخ بیکاری بالاتر و نیز محرومیت و کمتر توسعه یافتگی صورت پذیرد.

۶- مبلغ بیست هزار میلیارد (۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از منابع این بند برای ایجاد اشتغال با معرفی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اختصاص می‌یابد. تقسیم سهم بیشتر متناسب با نرخ بیکاری بالاتر و نیز محرومیت و کمتر توسعه یافتگی انجام پذیرد.

۷- مبلغ بیست هزار میلیارد (۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از منابع این بند برای اشتغال سربازانی که خدمت وظیفه خود را سپری کرده اند با طرح تقسیم قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح اختصاص می‌یابد.

ج- در اجرای ماده (۷۷) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)، مبلغ پنج هزار میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از منابع قرض الحسنه بانکها، در اختیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه قرار می‌گیرد تا به زندانیان نیازمند با اولویت زندانیان زن و زندانیان بدهکار مهریه، پرداخت شود.

د- دولت از طریق خزانه‌داری کل کشور مکلف است ماهانه معادل دو درصد (۲%) از یک دوازدهم هزینه‌های جاری ‌شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون که سودده و فاقد زیان انباشت طبق آخرین صورت مالی حسابرسی شده باشند به استثنای هزینه‌های استهلاک و هزینه عملیاتی بانک و بیمه را از حساب‌های آنها برداشت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور موضوع ردیف ۱۳۰۴۲۵جدول شماره (۵) این قانون واریز کند.

هـ-

۱- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در راستای اجرای بند (ت) ماده (۱۰۲) قانون برنامه ششم توسعه، از طریق بانک‌های عامل مبلغ نه هزار میلیارد (۹.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از هر محل از جمله منابع سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی به تفکیک، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانوار) با بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله برای خانواده¬های فاقد مسکن که در سال ۱۳۹۹ یا ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم به بعد شده یا میشوند به میزان یک میلیارد و پانصد میلیون (۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال اقدام نماید.

به منظور حمایت از تسهیلات فرزندآوری برای تولد فرزند اول یکصد میلیون (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، تولد فرزند دم دویست میلیون (۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، تولد فرزند سوم سیصد میلیون (۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، تولد فرزند چهارم چهارصد میلیون (۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و تولد فرزند پنجم و بالاتر پانصد میلیون (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به ترتیب با دوره بازپرداخت سه تا هفت سال با اخذ یک ضامن معتبر و سفته تعلق می‌گیرد.

۲- بانک مرکزی مکلف است در راستای اجرای بند (ث) ماده (۱۰۲) قانون برنامه ششم توسعه از طریق بانک‌های عامل مبلغ چهار هزار و ششصد میلیارد (۴.۶۰۰.۰۰۰.۰۰.۰۰۰) ریال از هر محل از جمله منابع سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی به تفکیک نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانوار) با بازپرداخت حداکثر ۱۰ ساله برای خانواده‌های فاقد مسکن به شرح زیر اقدام نماید:

۲-۱- خانوارهای صاحب دو فرزند تا سقف دو هزار میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به هر یک از زوجین به میزان یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

۲-۲- خانوارهای صاحب یک فرزند تا سقف هزار و ششصد میلیارد (۱.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به هر یک از زوجین به میزان هشتصد میلیون (۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال

۲-۳- خانوارهای دو نفره(زوج و زوجه) تا سقف هزار میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به هر یک از زوجین به میزان پانصد میلیون (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال اقدام نماید.

و- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق بانک‌های عامل از محل سپرده‌های جاری و قرض‌الحسنه نظام بانکی، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای موارد زیر اقدام نماید:

۱-

۱-۱ مبلغ شصت هزار میلیارد (۶۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تسهیلات بلند مدت حداقل ده ساله برای پرداخت یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال ودیعه مسکن، هفتصد میلیون (۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال وام ازدواج، دویست میلیون (۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال وام جهیزیه و دویست میلیون (۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال وام ضروری برای هر یک از کارکنان و بازنشستگان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هماهنگی هر یک از سازمان‌های مذکور از طریق بانک‌های عامل.

۲-۱ مبلغ پنجاه هزار میلیارد (۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل منابع عادی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ساخت یا خرید مسکن تا سقف دو میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال برای هر فرد با نرخ سود نه درصد (۹%) و با ضمانت نیروی‌های مسلح با بازپرداخت بیست ساله.

یارانه سود تسهیلات مذکور از محل مصارف مربوط به مسکن در تبصره (۱۴) تأمین می‌شود.

۲-

۲-۱ مبلغ ده هزار میلیارد (۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال جهت پرداخت به بیماران صعب العلاج، سرطانی، خاص و زوج‌های نابارور.

۲-۲ ¬مبلغ پنج هزار میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال جهت پرداخت به بیماران فقیر و معسر تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) ، سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر  جمهوری اسلامی ایران.

۲-۳ مبلغ ده هزار میلیارد (۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال جهت پرداخت به بیماران معسر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران با معرفی این بنیاد.

دستور العمل اجرائی شامل نحوه پرداخت تسهیلات به مشمولان یادشده با همکاری بانک مرکزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و عملیاتی می‌شود.

۳- مبلغ ده هزار میلیارد (۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال جهت توانمندسازی، پرداخت تسهیلات و خرید انشعابات و توسعه تأسیسات خانگی و کارگشایی امور کسب و کار خرد روستایی و همچنین صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی با توزیع استانی توسط معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و اختصاص سهم بیشتر حسب مورد متناسب با نرخ بیکاری و نیز محرومیت و تصویب شورای هماهنگی و برنامه ریزی استان موضوع بند (ب) این تبصره و تعیین دستگاه مجری توسط این شورا برای پرداخت به متقاضیان روستایی حسب مورد.

۴- مبلغ ده هزار میلیارد (۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال جهت اعطای تسهیلات قرض الحسنه مسکن محرومان شهری جهت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هفتاد درصد(۷۰ %) و سازمان بهزیستی سی درصد(۳۰ %)

۵- ¬مبلغ ده هزار میلیارد (۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل منابع عادی بانک ها جهت ساخت یا خرید مسکن کارکنان وزارت اطلاعات تا سقف یک میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال با بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله با ضمانت وزارتخانه مذکور

ز-

۱- دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلفند در اجرای ماده(۶۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲)، تسهیلات لازم برای تحقق هدف قانون مبنی بر تامین مسکن تعداد هفتاد هزار نفر مشمولان ماده(۳) مکرر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را تامین کنند. یارانه سود تسهیلات مذکور از ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره(۷) این قانون تامین می‌شود.

۲- ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات ارزان قیمت تا سقف دویست و پنجاه میلیون (۰۰۰/ ۰۰۰/ ۲۵۰) ریال بهره مند شده و تا پایان سال ۱۳۹۹ تسویه حساب نموده اند، به شرط خرید یا ساخت مسکن جدید از تسهیلات مسکن ارزان قیمت ایثارگری این قانون بهره-مند شوند. یارانه سود این تسهیلات از ردیف مربوطه تامین می‌شود.

ح- دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلفند در اجرای بند (الف) ماده (۸۹) قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و با رعایت ماده (۶۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) تسهیلات لازم برای تحقق هدف قانون مبنی بر تامین مسکن پنجاه هزار نفر از رزمندگان دارای حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه و آزادگان با حداقل سه ماه اسارت را تامین کنند و با معرفی سازمان رزمندگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پرداخت نمایند، به نحوی که سقف مبلغ تسهیلات پرداختی به مشمولان این بند از سقف پرداختی مشمولان موضوع جزء (۱-۲) بند (هـ) این تبصره کمتر نباشد. یارانه سود تسهیلات مذکور به مبلغ پنج هزار میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل مصارف تبصره (۱۴) این قانون تامین می‌شود.

ط- تا سقف شش هزار و هشتصد میلیارد (۰۰۰/ ۰۰۰/ ۰۰۰/ ۸۰۰/ ۶) ریال تسهیلات بانکی جهت تغییر کاربری شناورهای ترالر به کشتی‌های پشتیبانی صیادی به سازمان شیلات اختصاص می‌یابد.

ی- کلیه قوانین و مقررات مغایر با این تبصره در سال ۱۴۰۰ موقوف الاجراء می‌باشد.

ک- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق بانک‌های عامل مبلغ سه هزار میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل منابع پس اندازهای پس انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی جهت اجرای بند (ج) ماده (۳۸) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و جزء (۵) ماده (۱۱۳) قانون برنامه ششم توسعه برای توسعه اشتغال زندانیان حین حبس و پس از آزادی با معرفی سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در قالب تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت هفت ساله به زندانیان آزاد شده و یا سرمایه ذاران و کارفرمایان طرح‌های اشتغال زندانیان اختصاص دهد.

۲ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
18 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
محدثه
محدثه
2 سال قبل

سلام من یه بار ازدواج کردم وامم گرفتم و بعد از یه سال جدا شدم الان دو ازدواج دومم میخام امتیاز شوهرمو بگیرم بخاطر ضامن آخه بابام مستمر بگیرتامین اجتماعی فقط واسه فرزمد میشه ضامن شد بنظر شما میشه؟

فاطی
فاطی
2 سال قبل

سلام ببخشید من سال ۹۳ ازدواج کردم واون موقع ۱۶سالم بود به من وام نمیدادن به اسم پدرم واسم وام گرفتن ایا الان ازدواج مجدد کنم میتونم به اسم خودم بگیرم یا وام قبلی به اسم من ثبت شده؟

مرجان
مرجان
2 سال قبل

سلام من ازدواج مجدد کردم وام گرفتم ۵ سال از جدا شدنم میگذره ازدواج کردم وام به من طعلق میگیره

مهناز
مهناز
2 سال قبل

سلام من سال ۹۱ ازدواج کردم و وام ۳تومنی گرفتم متاسفانه جدا شدیم من مجدد سال ۱۴۰۰ عقد کردم میتونم وام بگیرم؟؟؟

فاطمه
فاطمه
3 سال قبل

سلام من قبلاً سال ۹۲ازدواج کردم اما وام ازدواج نگرفتیم ثبت کردیم اما وام حذف شد چون نرفتیم بگیریم سال ۹۸طلاق گرفتم با پادرمیانی باز با همسر قبلیم ازدواج کردم الان میتونیم وام بگیریم هیچ کدوم توی زندگی قبلی وام نگرفتیم

یونس
یونس
3 سال قبل

من اخر ۹۴عقد کرد وام نگرفتم میتونم الان ثبت نام کنم

پریا
پریا
3 سال قبل

سلام تورو خدا به پیامم ج بدید من سال ۸۸ عقد کردم و فکر کنم سال ۸۹ بود وام ازدواج که اونموقع ۲میلیون بود دریافت کردم اما همون سال طلاق گرفتم. یه دختر یتیمم که از هیچ جایی درامدی ندارم برا تهیه جهیزیه فقط تحت پوشش کمیته امداد هستم .تورو خدابگید به کجامیشه مراجعه کرد که برای بار دوم بشه وام ازدواج گرفت چون اگر نشه من اصلا نمیتونم ازدواج کنم هیچ پولی ندارم برا تهیه جهیزیه. نمیشه با گواهی فوت پدر یا نوشته ای از کمیته مبنی بر اینک واقعا شخص احتیاج داره گرفت تورو خدا راهنماییم کنید

بهار
بهار
2 سال قبل
پاسخ به  پریا

اگه جوابی پیدا کردین بهم بگین منم همون سال نحس ازدواج کردم و ۸۹ طلاق گرفت تازه وام ازدواجم ب زور پسر عموم گرفت الانم می گن یه دفع گرفتی قانون مسخره

ناشناس
ناشناس
2 سال قبل
پاسخ به  بهار

اصلا چقدر بود اون سال مگه؟ دقیقا یادمه ۲ میلیون بود که اون سال نحس ۸۸ مردک وام منو به زور ازم گرفت آش نخورده دهن سوخته حالا تو ازدواج دوم نمیتونم وام بگیرم

حسین اکبری
حسین اکبری
3 سال قبل

من واسه خانومم رفتم بانک وام بگیرم رئیس بانک ملی میگه چون تو عقدنامتون نوشته بانو بهش تعلق نمی گیره باید مینوشتن دوشیزه این دیگه چه قانونیه میشه توضیح بدین ماهم بفهمیم

احمدی
احمدی
3 سال قبل

سلام ببخشید من میتونم جدا از همسرم برای گرفتن وام ازدواج اقدام کنم؟

هادی
هادی
3 سال قبل

سلام من سال ۷۰ ازدواج کردم وسال ۹۰ طلاق گرفتم ومجددا ازدواج کردم وسند ازدواجم را همسرم با خودش برده وفقط فتوکپی اون را دارم چطور باید برای بانک اثبات کنم که وام ازدواجی نگرفته ام با تشکر

سیدصادق حسینی سعدی
سیدصادق حسینی سعدی
3 سال قبل

سلام من سال ۶۷ازدواج و۹۵طلاق دادم سال ۹۸ازدواج مجددداشته ام بانک برای خودم سندازدواج قبلی راخوآسته که سندوجودنداردراه اثبات عدم دریافت وام ازدواج قبلی چیست

نیلوفر
نیلوفر
3 سال قبل

سلام من سال ۸۶ ازدواج کردم و وام دو ملیونی دریافت کردم ولی جدا شدم الان اذر ۹۸ دوباره ازدواج کردم میشه راهنمایی کنید گفتید برای کسانی که ۸۶ ازدواج کردن چون اون موقع ثبت نشده شاید دوباره وام بهشون تعلق بگیره دقیقا باید چی کار کنم خیلی بهش احتیاج دارم خواهشا راهنماییم کنید

علی نیکتایی
علی نیکتایی
2 سال قبل
پاسخ به  نیلوفر

سلام دفعه سوم است می خواهم ازدواج کنم ولی وام دریافت نکردم …مبلغ وام دریافتی چه قدراست…..؟باتشکر

Masi
Masi
4 سال قبل

سلام .همسر من سال ۸۷ ازدواج کردن و سال ۹۱ جدا شدن و حتی وام هم گرفتن آیا میتونن برای ازدواج دوم مجدد وام بگیرن

ایدیین
ایدیین
4 سال قبل

سلام بنده در عقدم در دوران نامزدی بوده است عقد ثبت و طلاق یک ماه بعد ثبت شده است در سال ۹۴ این اتفاق رخ داده است با توجه به دوران نامزدی بنده میتوانم از تسهیلات وام ازدواج استفاده کنم یا خیر؟؟

احمد
احمد
4 سال قبل

سلام من ۳ ماه زنمو طلاق دادم و دوباره با هم ازدواج کردیم وسند ازدواج جدید گرفتم درای سه فرزند هستم قبلا وام ازدواج نگرفتم ایا میتونم وام ازدواج بگیرم

دکمه بازگشت به بالا