شستن پاها با آب سرد بعد از حمام چه فوایدی دارد؟

شستن پاها با آب سرد هنگام خروج از حمام منجر به انقباض عروق و عضلات شده و خون را با سرعت بیشتری به سمت قلب هدایت می کند و در نتیجه از بروز واریس جلوگیری می‌کند.

شستن پاها با آب سرد

 

استاد خدادادی، محقق طب سنتی و طب قرآنی با بیان اینکه خون در بدن انسان باید از کف پا به قلب برسد، می گوید: این امر از طریق پمپاژ قلب، فعالیت دریچه های لانه کبوتری و انقباض ماهیچه ها رخ می دهد.
وی با اشاره به اینکه در حمام به دلیل گرما و ایستادن زیاد روی پا و کشش و جاذبه زمین خون به پایین بدن انسان هدایت می شود، می افزاید: شستن پا با آب سر هنگام خروج از حمام باعث انقباض عروق و عضلات شده و خون را با سرعت بیشتر به سمت قلب هدایت کرده و در نهایت از بروز واریس جلوگیری می کند.
استاد طب سنتی در ادامه با تاکید برعدم مصرف داروهای کورتون تاکید می کند: مصرف کورتون باعث بروز اختلالات هورمونی، افزایش اشتها، پوکی استخوان شده و عملکرد کلیه ها و دریچه دیافراگم را با مشکل روبرو می کند.
خدادادی ضمن هشدار نسبت به استفاده زیاد از آب گرم تصریح می کند: استفاده زیاد از آب گرم باعث از بین رفتن چربی های زیر پوست و در نتیجه آسیب دیدن پوست بدن می شود.
وی همچنین ادامه می دهد: برای جلوگیری از بروز جوش های پوستی از خوردن خرما و انجیر پس از غذاهای سرخ کردنی خودداری شود.
این محقق طب سنتی با بیان اینکه خوردن غذاهای سرخ کردنی فشار زیادی به کبد وارد می کند، می گوید: افزایش فشار در کبد افزایش صفرا را به دنبال داشته و در نتیجه باعث عصبی شدن فرد و بروز اختلالات هورمونی می شود.
خدادادی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه های بهبود آفت های دهانی مالیدن عسل به همراه سیب روی آن و پرهیز از خوردن غذاهای سرخ کردنی، ساندویچی و فلفل است.
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا