شما چه شخصیتی دارید؟/ ۱۲ تست تصویری شخصیت با پاسخ

امروزه این آزمون ها عمومیت یافته اند و تصاویر استانداردی وجود دارد که شما هم می توانید با کمک آن ها این آزمون ها را برای خودتان انجام دهید.

۱- آیا اردک می‌بینید یا خرگوش، یا هر دو؟
بیش‌تر آدم‌ها اول اردک را می‌بینند، ولی شما اگر می‌توانید هم‌زمان هر دو را ببینید، باید بگوییم آدم بسیار خلاقی هستید. اگر فقط خرگوش را می‌بینید، آدم کوته‌بینی هستید، ولی لحظه‌ای که ذهن‌تان هر دو شکل را ببیند، راهی به سوی خلاقیت‌تان باز می‌کند.

 

۲- آزمون رورشاخ
این یکی از تصاویر لکه‌های جوهر از آزمون رورشاخ، کهن‌ترین فن روانشناسی برای آزمون شخصیت افراد است.

در این تصویر چه می‌بینید؟ اگر در این تصویر یک ساز موسیقی می‌بینید، در حال حاضر در آرامش هستید، و خلق و خوی خوبی دارید.

اگر اسکلت می‌بینید، به این معنی است که ترس نهفته‌ای درون‌تان وجود دارد، و اگر ساعت شنی می‌بینید، فرد مغرور و پر مدعایی هستید.

 

۳- آیا پشت سر یک دختر را می‌بینید یا صورت یک پیرمرد؟
به این تصویر برای آزمون شخصیت شناسی توجه کنید. نحوه‌ی برداشت‌تان از این تصویر، چیزهای زیادی از شخصیت‌تان برملا می‌کند.

اگر ابتدا پشت سر دختر توجه‌تان را جلب کرد، یعنی این‌که پر از انرژی و خوشبین به آینده هستید. اگر متوجه‌ی صورت مرد شدید، به این معنی است که مهارت‌های زیادی در زمینه‌ی رهبری دارید و فردی وفادار هستید.

 

۴- اولین چیزی که در این تصویر می‌بینید، چیست؟
اگر صورت پیرمرد اولین چیزی بود که توجه‌تان را جلب کرد، شما فردی آرام، بسیار باهوش، و خیلی منظم و سازمان‌یافته هستید. اگر چشم‌تان اول به سیب‌ها افتاد، فردی آزاداندیش هستید که همیشه به فراتر از محدودیت‌ها می‌اندیشید، و بیش‌تر به این فکر می‌کنید که به جای مسائل پیش روی‌تان‌، در حال حاضر چه چیزهایی می‌توانست اتفاق بیفتد.

اگر اول از همه، شخصی را دیدید که در حال خواندن کتاب است، در زندگی دائما در انتظار تجربه‌ی چیزهای جدید و خارق‌العاده هستید. با وجود این، در حال حاضر درون‌تان مملو از کینه و دشمنی است.

 

۵- این رقصنده به کدام طرف می‌چرخد؟
به این تصویر برای آزمون شخصیت شناسی توجه کنید. اگر این دختر را در حال چرخش در جهت عقربه‌های ساعت می‌بینید، هم‌اکنون از نیم‌کره‌ی راست مغزتان استفاده می‌کنید و البته بالعکس. نیم‌کره‌ی راست مغز مربوط به استعدادهای هنری است.

نیم‌کره‌ی چپ مغز به عقلانیت و تفکر سازمان‌یافته مربوط می‌شود. اگر دختر را در حال چرخش به هر دو جهت می‌بینید، به احتمال زیاد از آی‌کیوی بالایی برخوردار هستید.

 

۶- در این عکس چه می‌بینید؟
این تصویر مشهور در ۱۸۹۲ خلق شد و به عنوان یکی از بهترین تصاویر توهمی در تاریخ شناخته می‌شود.

اگر ابتدا عکس جمجمه نظرتان را به خود جلب کرد، شما فردی سرکش، آزاداندیش، پر شور، و قوی هستید.

اگر آن زن را در پشت میز آرایش دیدید، فردی مغرور هستید که طرز تفکر رمانتیکی دارد.

با وجود این‌که خیال‌پرداز هستید غالبا از عدم اعتماد به نفس رنج می‌برید.

 

۷- در این تصویر رورشاخ مشهور چه می‌بینید؟

البته محتمل‌ترین پاسخ، خفاش است. اگر شما نیز چنین چیزی می‌بینید، لازم نیست نگران چیزی باشید زیرا فردی عادی و معمولی هستید. ولی اگر حیوان دیگری را در این تصویر مشاهده می‌کنید، به این معنی است که با پدر و مادرتان مشکل دارید. اگر در این رورشاخ، قو می‌بینید، فرد شادی هستید، ولی اگر هر چیز دیگری را مشاهده می‌کنید، احتمالا شدیدا تحت تاثیر استرس هستید و بهتر است مدتی از امور روزمره فاصله بگیرید.

 

۸- از کدام پله باید بالا بروید و از کدام پله پایین بیایید؟

خیلی سریع به این سوال پاسخ دهید. بیش‌تر آدم‌ها می‌گویند باید از پله‌های چپ پایین بیایند و از پله‌های راست بالا بروند. ولی حقیقت این است که پاسخ درستی برای این پرسش وجود ندارد. پاسخ شما به محل زندگی‌تان بستگی دارد. اگر در جامعه‌ای زندگی می‌کنید که باید از چپ به راست بخوانید، احتمالا از پله‌های چپ پایین می‌روید و از پله‌های راست بالا. ولی اگر در کشورتان از راست به چپ می‌خوانید، انتخاب‌تان برعکس خواهد بود.

 

۹- مردی در این عکس پنهان است
به این تصویر برای آزمون شخصیت شناسی توجه کنید.

چند ثانیه فرصت دارید تا صورت مرد را در این عکس پیدا کنید.

اگر در کم‌تر از ۳ ثانیه توانستید صورت مرد را پیدا کنید، باید گفت نیم‌کره‌ی راست مغزتان بسیار قوی و پیشرفته است؛ به این معنی که بسیار خلاق هستید و چیزی به راحتی نمی‌تواند حواس‌تان را پرت کند. قدرت تمرکز بسیار قوی دارید، و می‌توانید در انبار کاه دنبال سوزن بگردید.

 

۱۰- چه چیز اول از همه نظرتان را به خود جلب کرد؟

اگر پیش از هر چیز، یک خودرو در این تصویر مشاهده کردید، جهان‌تان پر از رمز و راز است و از چیزها، موقعیت‌ها، و آدم‌های مختلفی تشکیل شده است که دائما تخیلات‌تان را تحریک می‌کنند. اگر توجه‌تان به حرف “‌A‌” جلب شد، زندگی‌تان با مجموعه‌ای از رنگ‌های زیبا رنگ‌آمیزی شده است، و همیشه آن را از ورای منشوری از خلاقیت مشاهده می‌کنید. هر اتفاقی را می‌توانید برای خودتان به رویدادی مثبت مبدل کنید، و برای پرسش‌های زندگی هرگز به دنبال پاسخ‌های آسان نمی‌گردید. آیا مردی را با دوربین دو چشم دیدید؟ بیش‌تر آدم‌ها ابتدا چنین چیزی را مشاهده می‌کنند که نشان‌دهنده‌ی عادی بودن، توانایی سازگاری با محیط، و عدم تخیل واقعی است.

 

۱۱-  تصویر دیگری از رورشاخ
‌در این تصویر رورشاخ چه می‌بینید؟

پاسخ رایج، همان خفاش است و چنین پاسخی از طرف هر فرد نشان‌دهنده‌ی سلامت‌اش است. اگر سر یک فیل را در این تصویر می‌بینید، احساس ناامنی و عدم اعتماد به نفس می‌کنید. اگر پرنده‌ای را در این تصویر می‌بینید، پیش از آغاز یک رابطه لازم است حتما از لحاظ هیجانی به بلوغ برسید.

 

۱۲- آیا ابتدا نهنگ را دیدید؟

معمولا بیش‌تر افراد ابتدا تصویر نهنگ را مشاهده می‌کنند. مهم‌ترین چیزهای زندگی برای شما بینش، عقل، لذت، رضایت، و کنجکاوی است. اگر پیش از هر چیز، مرد اسکی‌باز را دیدید، به شدت به یک روز مرخصی از کار یا از امور روزمره‌ی زندگی نیاز دارید. به آرامش و استراحت نیاز دارید. زمان آن رسیده است که کار جدیدی انجام دهید. این توانایی را دارید که قدرت عظیم درون‌تان را نمایان سازید، و در عین حال، فردی مهربان و دوست‌داشتنی بمانید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا