شهر مالاگا در اسپانیا را بیشتر بشناسید

ترجمه: سمیرا فیض آبادی ، اختصاصی جدول یاب

 

مالاگا یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا و منطقه‌ای توریستی است. مالاگا در سواحل دریای مدیترانه ای اسپانیا در اندلس واقع شده است. این منطقه، توسط دریای مدیترانه از  جنوب و توسط استان های کادیز، سویا، کوردوبا و گرانادا (در جهت عقربه‌های ساعت) احاطه شده است. مالاگا یکی از بزرگترین شهرهای بندری اروپا است.

مساحت مالاگا حدود هفت هزار کیلومتر است و در آخرین سرشماری که در سال ۲۰۱۳ در این شهر انجام شد جمعیت آن حدود یک میلیون و هفتصد هزار نفر بود که عمدتا  آنها در منطقه کلان‌شهر مالاگا، در استان مالاگا و نواحی ساحلی متمرکز بودند. تراکم جمعیت بیش از حد متوسط اندلس و اسپانیا به ۲۲۲٫۵۳ کیلومتر مربع می رسد. مالاگا دارای ۱۰۲ شهرداری است.

آب و هوای مالاگا غالبا، هوای مدیترانه‌ای گرم و خشک است. مالاگا تابستان‌های گرم و خشک طولانی‌ای داردو اما فصل زمستان در این شهر کوتاه و مرطوب است.

آب و هوای غالب یک مدیترانه گرم با خشک و گرم و تابستان های طولانی است که زمستان های کوتاه و مرطوب دارد. امداد جغرافیایی از منطقه به منطقه بسیار متفاوت است. به طور کلی، منطقه ساحلی آب و هوای مدیترانه ای مدیترانه ای دارد. در شمال، اقلیم دریای مدیترانه ای با زمستان های سرد و خشک و تابستان های گرم وجود دارد. فضای و شرایط جغرافیایی از یک منطقه تا منطقه‌ای دیگر بسیار متفاوت است. به طور کلی نواحی ساحلی این شهر، آب و هوایی مدیترانه‌ای دارند. در  بخش شمالی، اقلیم دریای مدیترانه ای با زمستان های سرد و خشک و تابستان های گرم وجود دارد.

صنعت اصلی این شهر و شهرت آن به خاطر وجود استراحتگاه‌های توریستی است،  به خصوص استراحتگاه‌هایی که در سواحل جزیره کاستا دل سول “ساحل خورشید” هستند. این سواحل توسط میلیون ها گردشگر اروپایی هر ساله بازدید می شوند. جاذبه های دیگر  این منطقه  عبارتند از دره  الچورو در نزدیکی آلارا، غارهای نرجا و بسیاری جاهای دیدنی دیگر. کوه های جنگلی زیبایی در شمال غربی مالاگا وجود دارند، که متاسفانه فاقد یک سرویس اتوبوس است. بازی گلف از پرطرفدارترین ورزش‌های مردم این شهر می‌باشد.

ماهی مالاگا خاص و ویژه است. نحوه سرو پیچیده‌ای برای این غذا در این شهر وجود ندارد، فقط تازه ترین ماهی، به سادگی  به صورت سرخ شده و یا پخته شده  عرضه می‌شود. بهترین مکان برای استفاده از ماهی مالاگا، ناحیه ماهیگیری قدیمی Pedregalejo / El Palo، در شرق این شهر است. رستوران های ساده سرو ماهی در کنار ساحل وجود دارند.

منبع: wikipedia

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا