طرز تشخیص مهره مار اصل از تقلبی + خواص شگفت انگیز آن

مهره مار چیست و چه خواصی دارد؟ در بسیاری از کشورهای آسیایی جهان سوم و همچنین در ایران، اعتقادات و باورهای ماوراءطبیعی بسیاری نسبت به برخی اشیاء و موجودات وجود دارد. یکی از این اشیاء مهره‌های مار است. این مهره در حقیقت قسمتی از بدن مارهاست که در هنگام جفت‌گیری از آن‌ها جدا می‌شود. بسیاری اعتقاد دارند که مهره‌های مار خواص بسیاری دارند و حتی می‌توانند سرنوشت انسان‌ها را نیز تغییر دهند.

مهره مار

مهره‌ مار چیست؟

مهره‌ مار اصطلاحا قسمتی از بدن مار (پشت سر مار) است که به نقل از مدافعان این موضوع، خاصیت مغناطیسی و انرژی زیادی دارد. البته برخی از منابع، این مهره را حاصل سفت شدن ترشحات خارج‌شده از دهان مارها می‌دانند.

این قسمت که در مارهای نر بار مثبت و در مارهای ماده بار منفی دارد، در هنگام آمیزش مارها از بدن آن‌ها جدا شده و پس از مدتی سفت شده و به سنگ تبدیل می‌شود. در واقع انرژی‌های موجود در این مهره‌ها سبب جذب مارها به سوی یکدیگر می‌گردد و تولید نسل مارها از این طریق انجام می‌پذیرد. بعد از عمل جفت‌گیری نیز این مهره از سر مار جدا شده و بر روی زمین می‌افتد. جفت‌گیری مارها معمولاً در بهار رخ می‌دهد و به تبع آن به دست آوردن مهره‌‌های مار هم در این فصل شیوع بیشتری دارد.

در نقاط مختلفی از دنیا به‌ خصوص در هند و در میان مرتاضان هندی، مارگیرهای بسیاری صرفا به قصد به‌ دست آوردن مهره‌ مار مدت زیادی را صرف این موضوع می‌کنند. این مهره‌ اگرچه امروزه برای بسیاری از مردم دنیا در ردیف دیگر خرافات و باورهای بی‌اساس قرار گرفته است، اما هنوز مدافعان سرسخت و پیگیری در کشورهایی نظیر هند، افغانستان، پاکستان و قسمت‌هایی از آفریقا دارد. در کشور خودمان نیز خواص زیاد و آثار قابل توجهی برای این شی، سینه‌به‌سینه از قدیم تا به امروز نقل شده است.

مهره‌‌های مار چه خواصی دارند؟

برای این مهره خواص و آثار بسیاری در میان مرتاضان هندی و همچنین مبلغان آن در دیگر کشورها و حتی در سنت ایرانی ذکر شده است. از میان این خواص که البته هیچ شواهد تجربی و عینی در تاییدشان وجود ندارد ، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جذب انرژهای مثبت اطراف و انتقال آن به شخص
  • ایجاد آرامش اعصاب و از بین بردن استرس‌
  • افزایش اعتماد به نفس
  • افزایش ثروت و رونق اقتصادی
  • ایجاد زیبایی و جذابیت در فرد
  • جذب و ایجاد نفوذ در دیگران
  • موفقیت در کارهای تجاری و امور سیاسی
  • ایجاد آرامش در دیگران و رام کردن انسان‌ها
  • تقویت روابط عاطفی
  • درمان بیماری‌ها و تسکین دردها (به‌ ویژه درمان جوش صورت و زیباسازی چهره)
  • خنثی کردن آثار زیان‌بار امواج الکترونیکی و مغناطیسی ناشی از وسایلی نظیر تلفن همراه

سند زدن مهره‌های مار به چه معناست؟

در شیوه استفاده مهره مار، بسیاری سند زدن آن را مرحله مهم و لازمی می‌دانند. در نگاه مدافعان این مسئله، سند زدن در واقع همان دعا خواندن بر مهره است. آنها دعای مخصوص هر مهره را با توجه به نوع مار و البته هدفی که فرد استفاده کننده به‌ دنبال آن است، تعیین می‌کنند. آن‌ها بر این عقیده هستند که پس از خواندن دعا، مهره مورد نظر به نام شخص شده و تاثیر خود را بر او می‌گذارد. این دعاها که برگرفته از کارهای مرتاضان هندی است، به تقلید از وردهایی که آن‌ها پس از به‌ دست آوردن مهره می‌خواندند، خوانده می‌شود.

در طریقه استفاده از این مهره نقل شده است که مهره همیشه باید به همراه شخص باشد. تاثیر مهره‌ مار معمولاً از یک هفته تا چهل روز معلوم شده و با گذشت زمان بیشتر می‌شود. همچنین مدافعان این موضوع اندازه مهره‌ را نیز در تاثیر آن دخیل دانسته و مهره‌های بزرگتر را دارای قدرت و انرژی بیشتری می‌دانند.

چگونه مهره‌های مار اصل را تشخیص دهیم؟

برای بررسی اصل بودن مهره‌ مار راه‌هایی مختلفی ذکر شده که ما در ادامه به بررسی دو مورد از آن‌ها اکتفا می‌کنیم:

  1. اصلی‌ترین راهی که در همه منابع ذکر می‌شود، تست مهره‌ با سرکه است. در این روش نقل شده است که باید دو مهره‌ را در سرکه خالص قرار دهید. اگر این دو مهره اصل باشند، پس از گذشت دقایقی به هم نزدیک شده و به‌ هم می‌چسبند. این اتفاق که ممکن است دقایقی تا ساعاتی به طول بینجامد، کمی از خاصیت مهره می‌کاهد که اصطلاحاً به آن «قهر مهره‌ مار» می‌گویند.
  2. دومین روش تشخیص، بر اساس نقش خاصی است که در زیر سنگ مهره‌ وجود دارد.

مهره مار

صحت مهره‌‌های مار در قرآن و منابع و متون دینی

در قرآن کریم هیچ اشاره مستقیم یا غیر مستقیمی به اموری از این دست نشده است. چه بسا می‌توان براساس تفسیر مفسران قرآن و همچنین بر پایه آموزه‌های قرآنی، این موضوع را از دسته باورهای خرافی به حساب آورد. همچنین این نکته که از مفاهیم مستتر در قرآن و روایات می‌توان مبانی قابل استنادی برای علوم غریبه به دست داد، هیچ شاهدی دال بر تایید اشیائی با انرژی و خواص ماورایی شبیه مهره‌‌های مار ارائه نمی‌دهد.

به‌ طور کلی در احکام شرعی و در نگاه فقها، این مهره‌ هیچ‌کدام از خواص مذکور را نداشته و این نکته ابداً مورد تایید متون دینی نیست. اگرچه منابع دینی اصل علوم غریبه و تاثیر طلسم‌ها و اوراد را منکر نیستند، اما مبانی استخراجی این علوم در قرآن، متون دینی و روایات پنهان بوده و تنها قابل فهم برای متخصصین این علوم است. پس می‌توان نتیجه گرفت که هر گونه تبلیغ و داعیه عمومی بر تاثیر اشیاء و اموری از این دست فاقد شاهد و مبنایی مستند است. طبق نظر بزرگان دینی، استفاده فروشندگان از این علوم تخصصی بودن آن‌ها را از بین برده و آن‌ها را مبدل به خرافات واهی و بی‌اساس می‌کند. خرید و فروش مهره‌ مار نیز در نگاه اکثر مراجع به‌ جهت خرافی بودن آن ابداً مجاز نیست.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد این مهره قسمتی از بدن مار است که در هنگام جفت‌گیری آن‌ها جدا شده و بر اساس ادعای بسیاری از مارگیران و مرتاضان خواص و آثار بسیاری نظیر ایجاد آرامش و ثروت دارد. در قرآن کریم و متون دینی هیچ‌گونه شاهد و مستندی برای صحت این موضوع وجود ندارد. آنچه در این مورد قابلیت بررسی را دارد آن است که با توجه به اثبات‌ناپذیر بودن دعاوی افراد و همچنین سودجویی و کلاهبرداری‌هایی که در فروش اینگونه اشیاء تجربه شده است، می‌توان وجود چنین خواصی را تنها به استفاده از تعابیری عامه پسندانه مرتبط دانست. همچنین اینکه نشانی از خواصی چون ثروتمندی و محبوبیت در سازندگان و فروشندگان مهره‌ مار دیده نمی‌شود، می‌تواند دلیلی در رد ادعای آن‌ها بر تاثیرگذاری این مهره باشد. یکی دیگر از موضوعاتی که جنبه‌های خرافی بسیاری وارد آن شده، چشم زخم است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا