عاطفه باقری بازیگر نقش نامزد رحمت سریال پایتخت ۶ کیست؟

عاطفه باقری بازیگر سریال پایتخت ۶ متولد ۳۰ آذر ۱۳۶۴ در استان مازندران و شهر قائمشهر است. عاطفه باقری دارای مدرک  کارشناسی گرافیک و فیلمسازی است. اطلاعاتی از مجرد یا متاهل بودن او در دسترس نیست. مادر عاطفه باقری فوت کرده است و او همراه با پدرش زندگی می کند.

عاطفه باقری نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۸۷ در فیلم پسر تهرونی به کارگردانی کاظم راست‌گفتار بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال پایتخت ۵، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای عاطفه باقری محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون محمدرضا شریفی‌نیا، امین حیایی، سارا خوئینی‌ها و سید جواد هاشمی را تجربه کرد.

عاطفه باقری در سال ۱۳۹۶ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم عاطفه باقری در این سال، بازیگری در سریال پایتخت ۵ به کارگردانی سیروس مقدم محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی عاطفه باقری بازی در سریال پایتخت ۵ و ۶ بوده است. عاطفه باقری سال ۱۳۹۶ سریال پایتخت ۵ نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با سیروس مقدم همکاری داشته است. عاطفه باقری توانست با بازی در سریال پایتخت ۵ تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر و علیرضا خمسه بر تجارب او افزود.

عاطفه باقری علاوه‌بر سریال پایتخت ۵، سال ۱۳۹۵ در سریال بیمار استاندارد نیز بازی کرده است. عاطفه باقری این‌بار با سعید آقاخانی یعنی کارگردان سریال بیمار استاندارد و هنرمندانی چون بابک حمیدیان، جواد عزتی، اصغر سمسارزاده و شیلا خداداد همکاری داشت.

با اینکه عاطفه باقری را بیشتر به عنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. عاطفه باقری علاوه‌ بر بازیگر به‌عنوان برنامه‌ریزی نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر عاطفه باقری در حرفه‌ی برنامه‌ریزی، فیلم کاتیوشا است.

در این سال‌ها عاطفه باقری با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران هومن حاجی عبداللهی با ۲ مرتبه، محمدرضا امیرصادقی با ۲ مرتبه، شیلا خداداد با ۲ مرتبه، سیروس میمنت با ۲ مرتبه و خاطره حاتمی با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با عاطفه باقری داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی عاطفه باقری آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. عاطفه باقری را باید بیشتر بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که ۶۰% آثار وی تلویزیونی و ۴۰% آثارش سینمایی است. در واقع عاطفه باقری از مجموع ۵ اثری که در کارنامه دارد، در ۳ اثر در تلویزیون با نام‌های سریال پایتخت ۵، سریال بیمار استاندارد و سریال خروس نام‌های و در ۲ اثر در سینما با نام‌های فیلم دنیای پرامید و فیلم پسر تهرونی بازی کرده است.

 

سریال های عاطفه باقری

سریال خداحافظ بچه (منوچهر هادی – ۱۳۹۱)
سریال پایتخت ۴ ( سیروس مقدم ۱۳۹۴)
سریال خروس – بازیگر نقش مهتاب ( سعید آقاخانی – ۱۳۹۲)
سریال بیمار استاندارد ( سعید آقاخانی – ۱۳۹۴)

سریال پایتخت ۵ و ۶ ( سیروس مقدم)

فیلم های عاطفه باقری

فیلم نیمه بلند پایانی برای شروع ( محمدرضا امیر صادقی )
پسر تهرونی ( کاظم راست گفتار – ۱۳۸۷)
فیلم گوهر ( منوچهر هادی – ۱۳۸۹)
دنیای پر امید ( منوچهر هادی – ۱۳۹۱)
بازنشسته ها ( محسن ربیعی – ۱۳۹۱)

تئاتر های عاطفه باقری

نمایش مردگان بی کفن و دفن ( دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا