عباس ایروانی مدیر گروه خودروسازی عظام و مفسد اقتصادی کیست؟

در این مطلب، درباره عباس ایروانی مدیر گروه خودروسازی عظام و مفسد اقتصادی و همچنین خبر ابتلای وی به ویروس کرونا توضیحاتی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. این روزها بی شک شما نیز درباره پرونده فساد اقتصادی کلان عباس ایروانی شنیده اید! پرونده ای که به عنوان دومین پرونده فساد اقتصادی پس از بابک زنجانی مطرح شده است.

سرانجام پای پرونده ۱۶ هزار میلیارد تومانی عباس ایروانی ، مدیر گروه خودروسازی عظام نیز به شعبه چهار دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی و قاضی ابوالقاسم صلواتی باز شد. ابوالقاسم صلواتی معروف به قاضی صلواتی ، قاضی و رئیس شعبه ی ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی در سال‌ های اخیر قاضی دادگاه‌ های حساسی بوده‌ است!

گروه قطعات خودرو عظام از ۱۲ شرکت بزرگ تولیدی تشکیل شده است. موضوع کسب و کار گروه، تولید قطعات خودرو است و فعالیت آن از سال ۱۳۷۶ شمسی آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد. شرکت های عضو گروه در تهران و استان‌ های مختلف دیگر از جمله آذربایجان شرقی، گیلان، البرز و اصفهان استقرار یافته‌ اند و شرکت مادر نیز با نام ” گروه قطعات خودرو عظام ” به ثبت رسیده است و در شهر تهران مستقر است.

اتهام عباس ایروانی ، برادر مصطفی ایروانی ، هدایت سازمان یافته شبکه فساد و رشوه و تبانی است که از مدیرعامل سابق بانک مسکن تا مدیرعامل سابق و فراری بانک ملی را شامل می شود! شرکت گروه ساختمانی عظام و شرکت سرمایه گذاری عظام، دو مجموعه بزرگی است که در کنار سایر شرکت هایی که ” اقتصاد شهروند ” معرفی شده است، هدایت نقدینگی و واردات قطعات و فروش این مجموعه عظیم صنعت خودروسازی را در ۲۰ سال اخیر بر عهده داشت. شرکت های عباس ایروانی که در گروه عظام، فعالیت واردات و تولید و فروش قطعات خودرو را در ۲۰ سال اخیر در دستور کار  داشته است، عبارتند از:

  • شرکت پیستون ایران
  • شرکت فرآوری و ساخت
  • شرکت پایا کلاچ
  • شرکت سازه پویش
  • شرکت استام صنعت
  • شرکت والا قطعه
  • شرکت پویان صنعت نهاد
  • شرکت صنایع طه
  • شرکت پایاذوب کاوه
  • شرکت تارا ذوب
  • شرکت سازه سیم پویش
  • شرکت پایا خودرو نوین

اما درباره عباس ایروانی (متولد سال ۱۳۳۵ شمسی و فرزند حاج رضا ایروانی از بازاریان صنف قفل و لولا) بد نیست بدانید که وی پیش از این به اتهام فساد فی الارض در پرونده واردات غیر مجاز قطعات خودرو و گازسوز نشان دادن قطعات بنزین سوز تحت محاکمه قرار گرفته بود! او بار دیگر برای پرونده کلان فساد اقتصادی به پای میز محاکمه آمد.

حجم فساد مالی این پرونده، ۱۵ هزار و ۷۵۳ میلیارد و ۲۶۶ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۴۲۸ تومان است! و پس از پرونده فساد اقتصادی بابک زنجانی، دومین پرونده بزرگ و کلان فساد اقتصادی کشور به شمار می‌ آید. لازم به بیان است در حال حاضر عباس ایروانی دو پرونده باز در شعبه چهارم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی دارد و اتهامات او در پرونده قاچاق قطعات خودرو، فساد فی الارض، پرداخت رشوه، جعل اسناد و استفاده از اسناد معجول است.

در انتها بد نیست بدانید عباس ایروانی ، صاحب دو پسر و دو دختر می باشد؛ و فعالیت خود را سال ها پیش با خرید کارخانه پیستون سازی تبریز آغاز کرد! وی پس از این کارخانه، علاوه بر حفظ، نوسازی و گسترش آن، تعداد زیادی کارخانه‌ ی تولید قطعات خودرو دیگر نیز احداث نمود و همه ­ی آن­ها را زیر پوشش نام ” گروه قطعات خودرو عظام ” ساماندهی نمود.

خبر ابتلای عباس ایروانی به ویروس کرونا حقیقت دارد؟

جلسه دوم رسیدگی به پرونده فساد مالی عباس ایروانی ، مدیر گروه خودروسازی عظام روز ۷ اسفند ماه سال ۱۳۹۸ شمسی در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. لازم به بیان است عباس ایروانی در حالی با تاخیر در دادگاه حاضر شد که مشکوک به بیماری کرونا است! با گذشت یک ساعت و ۳۰ دقیقه از آغاز دادگاه، قاضی به علت شرایط جسمانی ایروانی، ختم جلسه را اعلام نمود! گفته می شود که پاسخ تست کرونا عباس ایروانی، مثبت است! البته هنوز منبع موثقی این موضوع را تایید نکرده است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا