عباس مرادی زاده قهرمان چرخ چمنی جهان کیست؟ + بیوگرافی و عکس

در این مطلب، بیشتر درباره عباس مرادی زاده قهرمان چرخ چمنی جهان خواهیم دانست؛ با ما همراه باشید. مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی به میزبانی استان خراسان شمالی در در سالن ورزشی سالوک واقع در دانشگاه دولتی شهر بجنورد از ۳۰ دی ماه آغاز شد و تا دوم بهمن ماه ادامه خواهد یافت.

ورزشکار تیم ملی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران در روز نخست سومین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی قهرمانی جهان در شهر بجنورد در رشته ی ورزشی چرخ چمنی زورخانه ای، ایران را به مقام قهرمانی رساند! عباس مرادی زاده از استان یزد با غلبه بر دیگر حریفان خود و با کسب ۷۲۵ امتیاز، مقام نخست این رشته را از آن خود کرد. حسین محمد حمید (عراق) با ۳۱۶ امتیاز نائب قهرمان شد و اورخان میرزا خانلر از کشور جمهوری آذربایجان و مصطفی نورستانی از کشور جمهوری افغانستان به ترتیب با ۳۱۱ و ۲۹۸ امتیاز در رده های سوم و سوم مشترک قرار گرفتند.

درباره ورزش چرخ چمنی زورخانه ای بد نیست بدانید چرخ زدن از جمله حرکات در ورزش زورخانه‌ ای می باشد که بر شش گونه‌ است: چرخ جنگلی ، چرخ تیز ، چرخ سبک و چمنی ، چرخ تک پر ، چرخ سه تک پر و همچنین چرخ تبریزی.

  • چرخ جنگلی: ورزشکار در میان گود می‌ آید و دست‌ ها را در امتداد شانه نگاه می‌ دارد و به نرمی خود را تکان می‌ دهد و آرام و همآهنگ با صدای ضرب مرشد، دور گود می‌ چرخد.
  • چرخ تیز: ورزشکار در میان گود یا دور گود بسیار تند به دور خود می‌ چرخد. گاهی سرعت چرخ آنقدر زیاد می‌ شود که اندام چرخنده را نمی‌ توان تشخیص داد.
  • چرخ سبک و چمنی: ورزشکار در چرخ سبک و چمنی نه تند و نه آرام، بلکه سنگین و زیبا به دور خود می‌ چرخد و با چرخ دور گود را هم می‌ پیماید.
  • چرخ تک پر: ورزشکار پس از یک بار به دور خود چرخیدن، یک بار هم به هوا می‌ جهد و در هوا چرخی به دور خود می‌ زند. گاهی هم چرخنده دو دست راست را روی هم بر سینه می‌ گذارد و چرخ می‌ زند. به طور معمول ورزشکار تک پرها را در هوا و در گوشه‌ های گود انجام می‌ دهد.
  • چرخ سه تک پر: ورزشکار سه بار به دور خود می‌ چرخد، آنگاه یک تک پر در هوا می‌ زند.
  • چرخ تبریزی: چرخ تبریزی را در پای تبریزی انجام می دهند، به گونه ای که به جای پای تبریزی چرخ می زنند و یک پای خود را بالا می آورند.

لازم به بیان است مرشد برای هر یک از چرخ‌ ها آهنگی ویژه بر ضرب می‌ گیرد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا