عجایب هفتگانه ماچوپیچو کجاست؟ + رازهای ماچوپیچو

اسم ماچوپیچو در واقع از زبان محلی Quechua برگرفته شده است که به معنای کوه قدیمی است. ماچوپیچو بر فراز کوه های آند ساخته شده است و بیشتر از ۲۴۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و چیزی که مشخص است این است که این شهر نمی توانسته یک جای معمولی بوده باشد.

ماچوپیچو شهری باستانی در دره ی مقدس در کوه های آند که در کشور پرو قرار دارد. این شهر هنوز که هنوز است در ذهن دانشمندان و محققان مثل یک علامت تعجب بزرگ و یک معمای حل نشده باقی مانده است چرا که آنقدر زوایای اسرارآمیز در آن زیاد است که حتی گفته می شود این شهر نمی توانسته یک شهر معمولی بوده باشد.

اینکاها استاد معماری بوده اند

شماره ی سوم از حقایق ماچوپیچو در پرو را راز مهندسی  معماری اینکاها فاش می کند. در این شهر بیشتر از ۲۵۰ سازه ی جدا جدا وجود دارد و چیزی که معلوم نیست این است که چطور ممکن بوده که در آن دوران با آن ابزارهای ابتدایی چنین شاهکاری خلق شود، انگار که اینکاها بسیار جلوتر از زمان خودشان بوده اند. این نشان دهنده ی تخصص عجیب اینکاها در ساخت و ساز است  جالب است بدانید که در بین این بناها، گرمابه هایی هم وجود دارد. همچنین کاملا مشخص است که اینکاها زمان زیادی را صرف دیزاین و طراحی شهرشان کرده اند چرا که ساخت چنین جایی آن هم با آن ابزار و وسایل، سال های سال طول می کشیده است.

این خرابه هایی که از ماچوپیچو در پرو هم بر جا مانده است شامل ۳۰۰۰ پله است که بسیاری از آن ها اجازه ی دسترسی به تراس ها و مناطق اطراف کوه را می دهند و محققان بر این باورند که از آن فضاها هم برای کاشت سبزیجات استفاده می شده است.

شهر ماچوپیچو در پرو

آن های سیستم های پیچیده ی آبی ای داشته اند

سیستم پیچیده ای از راه آب ها، کانال ها آی و فواره هایی که زمانی در خرابه ها وجود داشته اند. حتی تا امروزه هم دانشمندان نتوانسته اند توضیحی در مورد این که چطور اینکاها در آن زمان همچنین سیستم پیچیده ای را ابداع کرده اند بدهند. این سیستم ها به اندازه ای کارآمد بوده اند که به راحتی می توانسته اند تمام زمین های کشاورزی را هم آبیاری کنند!

ساخت و ساز آن ها هیچ وقت به پایان نرسید

محققان بر این باورند که اینکاها هیچ وقت نتوانستند این مجموعه ی خارق العاده را به اتمام برسانند که در واقع می تواند پاسخ احتمالی به این سوال باشد که چرا بعدها آن را ترک کردند. چرا باید برای چینن جایی این همه زحمت کشید و بعد رهایش کرد. باستان شناسان حتی امروزه هم قسمت های جدید ی از شهر را کشف کرده اند، کل مساحت این جای خارق العاده ۳۲۵۹۵ هکتار است که از این مساحت، تعدادی تراس های جدید کشف شده اند که تازه در سال ۲۰۱۶ به روی عموم بازگشایی شدند.

ساختمان ها کاملا تحمل زلزله را داشته اند

کشور پرو و به خصوص منطقه ای که شهر ماچوپیچو در آن قرار دار از نظر زلزله منطقه ای بی ثبات است به این معنی که تا حال  بارها و بارها در آن زلزله اتفاق افتاده است. اینکاها در ساختمان هایی که ساخته اند از نوعی از سنگ ها استفاده کرده اند که اصطلاحا می گویند سنگ های رقصان هستند که یعنی وقتی که زلزله می آید این سنگ ها تکان می خورند طوری که وقتی زلزله تمام می شود دوباره به جایی که هستند برمی گردند و این باعث می شود تا در طی این تکان ها، سازه نلغزد و خراب نشود.

ماچوپیچو و اینکاها

اینکاها از ابزار آلات عادی استفاده نکرده اند

شماره ی هفتم از این فهرست حقایق ماچوپیچو در پرو اختصاص دارد به گیج کننده ترین موردی که درباره ی اینکاها تا حال شنیده و خوانده ایم. اینکاها مردمانی بودند که از چرخ، ابزار آلات آهنی یا حتی حیوانات استفاده نکردند. با این حال ساخت و ساز این شهر به اندازه ای مبهم و گیج کننده است که هیچ محققی تا حال نتوانسته است آن را حل کند. بدون این ابزارها، اینکاها چطور توانسته اند سنگ ها و تخته سنگ ها را حرکت بدهند و در جایی که هستند، قرار بدهند؟ همه ی این موضوع ها این باور را تقویت می کند که ممکن است آن ها از فرا زمینی ها در این کار کمک گرفته باشند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا