عدم افزایش دستمزد کارگران تا پایان کرونا حقیقت دارد؟ + آخرین خبر از دستمزد کارگران در سال ۹۹

در این مطلب، توضیحاتی درباره صحت یا عدم صحت خبر عدم افزایش دستمزد کارگران تا پایان کرونا و همچنین آخرین خبر از دستمزد کارگران در سال ۹۹ خواهیم داشت! با ما همراه باشید. کارگران حتی در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا دست از کار نکشیده‌ اند اما جلسات دستمزد شورای عالی کار تنها به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده است و قرار بر این است که در اولین فرصت درخصوص دستمزد سال ۹۹ کارگران با حضور نمایندگان گروه‌ های کارگری، کارفرمایی و دولت تشکیل شود.

دستمزد کارگران در سال ۹۹

اما در این میان برخی شبکه‌ های مجازی وابسته به گروه‌ های معاند با شیطنت رسانه ای خبری مبنی بر اینکه تا پایان یافتن بیماری کرونا دستمزد کارگران افزایش نمی یابد را انتشار دادند که هم کارگران و هم خانواده هایشان را با نگرانی هایی مواجه ساختند! در صورتی که فرامرز توفیقی ، نماینده کارگران در شورای عالی کار بلافاصله پس از انتشار این اخبار آن را شایعه ای کذب دانست.

شایعه است: عدم افزایش دستمزد کارگران تا پایان کرونا

پاسخ به شایعه: فرامرز توفیقی نماینده کارگران در شورای عالی کار با رد این شایعه می گوید: ” در هیچ جای قانون نیامده است که در صورت بروز حوادث غیرمترقبه در کشور مانند شیوع بیماری کرونا از اجرای قانون دستمزد می‌ توان سرباز زد. ضمن این‌که آسیب‌ پذیرترین قشر هر جامعه را کارگران تشکیل می‌ دهند و اگر این مسائل را در کنار هم بگذاریم، نمی‌ توانیم از افزایش دستمزد کارگران چشم‌ پوشی کنیم. تقریبا سه‌ پنجم جامعه ما را قشر کارگران تشکیل می‌ دهند، بنابراین بیان شائبه‌ هایی مانند احتمال فریزکردن و عدم افزایش حقوق کارگران تا بازگشت اوضاع به شرایط عادی در حال حاضر هیچ پیامدی به‌ جز مغشوش کردن ذهن آن‌ ها و خانواده‌ های شان را نمی‌ تواند به همراه داشته باشد. شایعه عدم افزایش دستمزدها تا پایان کرونا ذهن کارگران و خانواده هایشان را مغشوش می‌ کند. “

در انتها لازم به بیان است فردا ۲۰ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ شمسی ، جلسه تعیین دستمزد کارگران در شورای عالی دستمزد تشکیل و در خصوص حداقل دستمزد کارگران در سال جاری تصمیم گیری می شود.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا