علت فوت سردار حاج میرزا محمد سلگی فرمانده سابق گردان حضرت ابوالفضل (ع) چه بود؟

در این مطلب، توضیحاتی درباره علت فوت سردار حاج میرزا محمد سلگی فرمانده سابق گردان حضرت ابوالفضل (ع) همدان خواهیم داشت! با ما همراه باشید. صبح امروز  ۱۴ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، سردار حاج میرزا محمد سلگی ، فرمانده سابق گردان حضرت ابوالفضل (ع) از لشگر ۳۲ انصار الحسین (ع) همدان چشم از جهان فروبست و به یاران شهید خود پیوست.

علت فوت سردار حاج میرزا محمد سلگی

حاج میرزا محمد سلگی ، متولد نخستین روز فروردین ماه سال ۱۳۳۵ شمسی از روستای هادی آباد در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان نهاوند می باشد؛ وی سومین فرزند خانواده شیخ علی محمد سلگی بود. بد نیست بدانید سردار حاج میرزا محمد سلگی ، راوی کتاب ” آب هرگز نمی‌ میرد ” است!

کتاب ” آب هرگز نمی‌ میرد ” داستانی مستند از خاطرات سردار حاج میرزا محمد سلگی ، فرمانده گردان حضرت ابوالفضل علیه‌ السلام لشکر ۳۲ انصار الحسین علیه‌ السلام است که با قلم حمید حسام به رشته تحریر درآمده است و در سال ۱۳۹۳ شمسی نیز توانست جایزه نخست جشنواره جلال آل احمد را از آن خود کند.

اقامه نماز بر پیکر سردار شهید حاج میرزا سلگی

کتاب ” آب هرگز نمی‌ میرد ” روایت جانبازی است که از ابتدای دوران دفاع مقدس حضور فعالانه‌ ای داشت. وی از ابتدای سال ۱۳۶۲ شمسی فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل (ع) لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) بود که در این گردان تا بعد از عملیات کربلای ۵ در سال ۱۳۶۵ شمسی حضور داشت و به تعبیر سردار حسین همدانی ، نقش او در عملیات مرصاد مغفول ماند!

در ویدیوی بالا، سخنان آیت الله خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد حاج میرزا محمد سلگی ، سردار جانباز نهاوندی و همچنین کتاب ” آب هرگز نمی‌ میرد “را می بینیم؛ همچنین متن تقریظ رهبر معظم  انقلاب اسلامی بر کتاب ” آب هرگز نمی‌ میرد ” به شرح زیر است:

بسم‌ الله‌ الرّحمن‌ الرّحیم

سلام بر یاران حسین (علیه‌السّلام) و سلام بر لشگر انصارالحسین همدان؛ و سلام بر شهیدان، دلاوران، فدائیان، شیران روز و عابدان شب؛ و سلام بر شهید زنده میرزا محمد سُلگی و بر همسر باایمان و صبور او؛ و سلام بر حمید حسام که دردانه‌هایی چون سُلگی و خوش‌لفظ را به ما شناساند. ساعتهای خوش و باصفائی را با این کتاب گذراندم و بارها با دریغ و حسرت گفتم:

درنگی کرده بودم کاش در بزم جنون من هم / لبی تر کرده زان صهبای جام پرفسون من هم

هزاران کام در راه است و دل مشتاق و من حیران / که ره چون میتوانم یافتن سوی درون من هم …

در میان کتاب های خاطرات جنگ، این، یکی از بهترین‌ها است. نگارش درست و قوی، ذوق سرشار، سلیقه و حوصله، همّت بلند، همه با هم دست به کار تولید این اثر شده‌اند. کتاب خانم ضرّابی در شرح حال شهید عالی‌مقام علی چیت‌سازیان نیز دارای همین برجستگی‌ها است. این دو نفر از ستارگان اقبال همدانند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا