علت فوت همایون خسروی نوازنده ویولنسل چه بود؟

در این مطلب، توضیحاتی درباره علت فوت همایون خسروی نوازنده ویولنسل خواهیم داشت! با ما همراه باشید. همایون خسروی ، موسیقی‌ دان و نوازنده ویولنسل متولد شهر تهران بود.

علت فوت همایون خسروی

پدر همایون نوازنده ی ساز ویلن بود و بدین سبب او نیز با موسیقی آشنا شد و به هنرستان عالی موسیقی راه یافت؛ وی چندی بعد، نواختن ساز ویلنسل را نیز آغاز نمود. همایون مدتی را نیز به یادگیری و نواختن ساز فرنچ هورن ( سازی از خانواده سازهای بادی برنجی) نزد مرتضی حنانه گذارند. بد نیست بدانید ساز فرنچ هورن یا کُر در سال ۱۶۵۰ میلادی در فرانسه از روی شیپور شکار ساخته شد! به همین دلیل در کشورهای انگلیسی‌ زبان به فرنچ هورن (شیپور فرانسوی) معروف است، اگرچه بیشتر نوازندگان آن را فقط هورن می‌ نامند! البته خود فرانسوی‌ ها به آن کُر می‌ گویند.

از جمله استادان همایون خسروی می‌ توان به میشل خوتسیف ، هوشنگ سنجری و همچنین محمد پورتراب اشاره کرد. او در سن ۱۴ سالگی به ارکستر بزرگ رادیو به رهبری ایرج گلسرخی و فریدون شهبازیان دعوت شد! همایون پس از آن همکاری خود را با ارکستر سمفونیک تهران به رهبری فرهاد مشکات، موسیقی‌ دان، رهبر ارکستر و آهنگساز آغاز نمود.

همایون دوره‌ های تخصصی نوازندگی ساز ویولنسل را با بورسیه وزارت فرهنگ و هنر٬ در کشورهای آلمان و اتریش سپری کرد. او همچنین به عنوان مدرس ویلنسل٬ سابقه ی همکاری با هنرستان موسیقی تهران و هنرستان باغچه‌ بان را در کارنامه ی فعالیت های هنری خود داشت.

علت فوت همایون خسروی

سرانجام همایون خسروی ، از مشهورترین نوزاندگان ویولنسل که ایرانیان صدای ساز وی را در آثار بسیاری از آثار‌ موسیقی پاپ و کلاسیک‌ ایرانی تا موسیقی فیلم های سینمایی می‌ شنیدند، روز ۱۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ شمسی، بر اثر ابتلا به بیماری سرطان در شهر لس‌ آنجلس ایالات متحده درگذشت.

از جمله آثار هنری همایون خسروی می توان به:

  • نوازندگی در آلبوم موسیقی ” شب٬ سکوت٬ کویر ” به آهنگسازی کیهان کلهر و خوانندگی محمدرضا شجریان
  • نوازندگی در آلبوم موسیقی ” نگاه آسمانی ” به آهنگسازی همایون رحیمیان و خوانندگی حسام‌ الدین سراج
  • نوازندگی در آلبوم موسیقی ” گریه بی‌ بهانه ” به خوانندگی حسام‌الدین سراج
  • نوازندگی در موسیقی فیلم ” قیصر ” به آهنگسازی اسفندیار منفردزاده
  • نوازندگی در موسیقی فیلم ” گوزن‌ ها ” به آهنگسازی اسفندیار منفردزاده
  • نوازندگی در موسیقی فیلم ” گاو ” به آهنگسازی هرمز فرهت
  • نوازندگی در موسیقی سریال ” سلطان صاحبقران ” به آهنگسازی واروژان
  • نوازندگی در موسیقی سریال ” افسانه سلطان و شبان ” به آهنگسازی بابک بیات
  • نوازندگی در موسیقی سریال ” امیرکبیر ” به آهنگسازی کامبیز روشن‌ روان

اشاره کرد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا