علی محمد یونس از فرماندهان حزب الله که ترور شد، که بود؟

در این مطلب، توضیحاتی درباره علی محمد یونس از فرماندهان حزب الله که در بیروت ترور شد، خواهیم داشت! با ما همراه باشید. علی محمد یونس ، از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان ، توسط نیروهای اشغالگر قدس در شهر بیروت (جنوب لبنان) ترور شد و به شهادت رسید. لازم به بیان است هنوز از چگونگی شهادت این شهید اطلاعات زیادی در دست نیست، اما بنا بر گفته‌ های غیر رسمی وی مسئولیت تعقیب مزدوران و نفوذی‌ ها را برعهده داشته است!

 

علی محمد یونس ، در سال ۲۰۰۶ میلادی و در جنگ ۳۳ روزه حزب الله و نیروهای اشغالگر قدس و رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از فعالان حزب الله حضور داشت و نقشی مهم در پیروزی حزب الله ایفا کرد. تابستان سال ۲۰۰۶ میلادی بود که رژیم صهیونیستی در ادامه خوی تجاوزگری خود ابتدا به جنوب لبنان و سپس به مناطق دیگر این کشور حمله کرد، ولی نتیجه این حمله دقیقاً مخالف پیش بینی اشغالگران و با پیروزی حزب الله به پایان رسید!

رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه ، ۱۵ هزار خانه لبنانی‌ ها را به صورت کامل نابود کرد و هزاران مرکز حساس از جمله نیروگاه برق، بنادر، پل‌ ها و… لبنان را ویران نمود، اما نتیجه جنگ ۳۳ روزه برای جهانیان غیر باور بود، آن هم شکست سنگین ارتش صهیونیستی که خود را جزو شش ارتش برتر جهان می‌ دانست!

پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه ثابت کرد که قدرت ادعایی نظامی صهیونیست‌ ها پوشالی است. شکست ارتش صهیونیستی از حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، سردمداران این رژیم را وادار به قبول آتش بس در صبح روز سی و چهارم جنگ برابر با ۱۴ آگوست سال ۲۰۰۶ میلادی یا ۲۳ مرداد ماه سال ۱۳۸۵ شمسی بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت، کرد و از همان تاریخ میان دو طرف آتش‌بس برقرار شد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا