فرزانه فصیحی بانوی رکوردشکن دونده ایران کیست؟ + بیوگرافی و عکس

در این مطلب، بیشتر درباره فرزانه فصیحی بانوی رکوردشکن دونده ایران خواهیم خواند! با ما همراه باشید. فرزانه فصیحی ، دونده و عضو تیم ملی دو و میدانی زنان ایران متولد ۱۳ دی ماه سال ۱۳۷۱ شمسی در شهر اصفهان می باشد. جالب است بدانید فرزانه در خانواده ای ورزشی بزرگ شده است! پدر او والیبالیست و تنها برادر وی نیز مربی شطرنج است؛ مادر آن ها او نیز همواره مشوق و حامی او و خانواده بوده است! از همان کودکی ورزش در خانواده آن ها به صورت حرفه ای جریان داشته است.

فرزانه ورزش را به صورت جدی از ۵ سالگی و با فعالیت در ورزش ژیمناستیک شروع کرد! شاید جالب باشد که بدانید فرزانه در مقطع راهنمایی قهرمان ایران شد! او چند سال بعد و با تشویق معلم ورزش مدرسه ی خود، در مسابقه ی دو شرکت کرد و توانست رکورد دو و میدانی دختران مدارس را بشکند و دو مدال طلا را به خود اختصاص دهد! او یک سال بعد، به صورت حرفه ای وارد رشته ی دو و میدانی شد.

فرزانه فصیحی برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ میلادی، مدال نقره بخش تیمیِ رشته ی دوی ۴ در ۴۰۰ متر امدادی در هفتمین دوره ی مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا را در شهر دوحه از آن خود کرد و در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز مدال برنز رشته ی دو ۶۰ مترِ هشتمین دوره ی مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا را در شهر تهران به دست آورد.

لازم به بیان است او رکورددار دوی ۶۰ متر زنان ایران می باشد و به ” دختر باد ” یا در مسابقات بین المللی به ” جگوار ایران ” مشهور است.

فرزانه فصیحی در سال ۲۰۲۰ میلادی با کسب رکورد ۷.۲۹ ثانیه در مسابقه دوی ۶۰ متر در شهر بلگراد کشور صربستان، با ثبت رکورد جدیدی در ایران و بهبود رکورد قبلی خود، و همچنین ثبت رکورد مورد نیاز ورودی برای مسابقات جهانی، به عنوان اولین زن ایرانی به مسابقات جهانی دو و میدانی داخل سالن راه یافت!

ماجرای تامین هزینه های فرزانه فصیحی!

فرزانه در یکی از مصاحبه های خود پیرامون تامین هزینه های ورزش خود چنین می گوید: ” ورزش من، ماهیانه چیزی بین ۲ الی ۴ میلیون تومان هزینه دارد ولی فدراسیون تنها ۳۰۰ هزار تومان حقوق می دهد و اسپانسر هم ندارم! ” او در ادامه می گوید: ” پدرم اسپانسرم است و (می خندد)! “

زندگی شخصی فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی ازدواج کرده است و متاهل می باشد! فرزانه در مهر ماه سالجاری با سید امیر حسینی ، خبرنگار حوزه ورزشی ازدواج کرد. بد نیست بدانید سید امیر حسینی به تازگی به عنوان مدیر جدید روابط عمومی و امور رسانه ای فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. سید امیر از خبرنگاران جوان رسانه های ورزشی است و پیش از این در حوزه والیبال فعالیت داشته است.

 او در مصاحبه ای درباره ی علایق خود در زندگی می گوید: ” فیلم دیدن را خیلی دوست دارم! اما وقتی از تمرین بر می گردم، انقدر خسته ام که نمی توانم کاری کنم، اگر بخواهم خیلی تفریح کنم، خرید می کنم یا سفر می روم! “

او درباره ی ورزش و تمرینات ورزشی خود در مصاحبه ای می گوید: ” روزی دو نوبت صیح و بعد از ظهر تمرین می کنم! مکان های تمرین فرق می کند، بعضی وقت ها در پیست می دوم و بعض وقت ها در کوه تمرین می کنم. “

آدرس اینستاگرام فرزانه فصیحی

https://www.instagram.com/farzanehfasihi1

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا