فهرست رده بندی کشورهای جهان بر اساس میزان صادرات

جدول یاب، محمد سیمری : شاید این سوال برای تان پیش آید که صادرات یعنی چه؟ در پاسخ بایستی گفت صادرات در لغت به معنای انتقال کالا و یا ارسال و فرستادن کالا از جایی به جای دیگر (چه در داخل کشور و چه از داخل به خارج کشور)،‌ است.

صادرات نقطه ی آغاز ارتباط برقرار کردن با دیگران است! صادرات برای رشد و توسعه اقتصادی یک کشور لازم و ضرروی می باشد که از فروش تولیدات یا خدمات به کشورهای دیگر، برای کسب درآمد ارزی حاصل می شود و در برقراری موازنه تجاری و ایجاد تعادل اقتصادی کمک شایانی می نماید. دقت داشته باشید برای صدور کالا از کشور، قبل از هر چیز تهیه مدارک و اخذ مجوزهایی لازم است!

در این مطلب شما را با فهرست رده بندی و رتبه بندی شده ی کشورهای جهان در موضوع صادرات کالاها آشنا خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

مجموع صادرات کشورهای جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی به میزان ۱۷۳۴۹ میلیارد دلار بوده است! جالب است بدانید کشور چین با صادرات ۲۲۶۳ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۷ میلادی، بزرگ ترین کشور صادرکننده در جهان می باشد! چین یا این میزان صادرات، سهم  بیش از ۱۲ درصدی از کل صادرات جهان را به خود اختصاص داده است. بد نیست بدانید اقتصاد کشور چین از اواخر دهه هفتاد قرن ۲۰ میلادی به تندی تغییر کرد و در حال رشد می باشد. بر اساس برابری قدرت خرید، چین دارای دومین اقتصاد بزرگ جهان می باشد و بازیگر اصلی در اقتصاد جهانی به شمار می آید.

برخی از کارشناسان معتقدند چین تا سال ۲۰۲۵ میلادی خواهد توانست ۱۰ شهر در حد و اندازه‌ های نیویورک احداث کند!

پس از کشور چین، کشورهای ایالات متحده آمریکا و آلمان به ترتیب در رتبه های دوم و سوم این رده بندی قرار دارند!

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا