فهرست رمان های پرفروش ۲۰۱۹

جدول یاب ، محمد سیمری : یکی از مهم‌ ترین و معروف‌ ترین اشکال تبلور یافته ی ادبیات دوران ما، بی شک رمان است! رمان یا داستان بلند ، یک متن داستانی است که به صورت نثر نوشته شده است و به طور معمول شامل اتفاقات و حوادثی ناشی از تخیل نویسنده است. رمان ، مفهومی ذهنی و انتزاعی است. ویلیام هزلیت، منتقد و مقاله‌ نویس انگلیسی در قرن نوزدهم میلادی، رمان را این چنین تعریف کرده است:

” رمان، داستانی است که بر اساس تقلیدی نزدیک به واقعیت، از آدمی و عادات و حالات بشری نوشته شده باشد و به نحوی شالوده جامعه را در خود تصویر و منعکس کند. “

کتاب های پرفروش ۲۰۱۹

شاید جالب باشد که بدانید رمان با ” دن کیشوت ” اثر سروانتس (نویسنده ی اسپانیایی ۱۵۴۷ میلادی -۱۶۱۶ میلادی) در خلال سال‌ های ۱۶۰۵ تا ۱۶۱۵ متولد شد! در ایران نیز، رمان فارسی با رمان ” سرگذشت حاجی بابای اصفهانی “، به قلم میرزا حبیب اصفهانی آغاز شده است. این رمان سرشار است از حقایق تاریخی و اجتماعی عصر قجر، لطایف و بدایع، آداب و رسوم و عقاید ایرانیان و همچنین شیوه‌ ی مملکت‌ داری حکام قاجار.

بد نیست بدانید این گونه ی ادبی در ایران بر اثر توسعه‌ ی ارتباط ایران و اروپا در زبان فارسی پدید آمده است و داستان‌ نویسی به شیوه‌ ی امروزی در کشورهای عربی، ترکیه، ایران و همچنین هندوستان تا حدودی هم‌ زمان و در اواخر نیمه‌ ی دوم قرن نوزدهم میلادی باب شده‌ است.

دقت داشته باشید رمان بدون شرکت خواننده و سعی او در تکمیل اثر، هستی و مفهوم نمی‌ یابد! به عبارت دیگر تا زمانی که خواننده نتواند و یا نخواهد داستان را بر اساس اشاره‌ های نویسنده در ذهن خود بیافریند، خواندن واقعی صورت نمی‌ گیرد! در این صورت است که حتی خود داستان نیز خوانده نمی‌ شود! بلکه مطالبی درباره‌ ی آن خوانده می‌ شود.

رمان به ندرت دارای محتوای اخلاقی و تعلیمی است و به کلی متفاوت از مفهوم اسطوره می باشد.

و اما فهرست رمان های پرفروش ۲۰۱۹

آئورا بر می خیزد

نویسندگان:

آمی کاف من – جِی کریستوف

BTTM FDRS

نویسندگان:

اِزرا کلایتان – بن پاسمور

زمین محوشونده

نویسنده:

جولیا فیلیپس

شفابخش‌ های خانگی

نویسنده:

ژوآن جولیانا وانگ

شانه داغ

نویسنده:

ابونی فلاورز

در درون شهر

نویسنده:

تی اوبرحت

پیامی از سوی سایه ها

نویسنده:

آنتونیو تابوچی

قرمز، سفید و آبی سلطنتی

نویسنده:

کیسی مک کوئیستون

در جستجوی سیلوی لی

نویسنده:

جین ووک

استالینگراد

نویسنده :

واسیلی گروسمان

قلب خشک

نویسنده:

ناتالی گینزبورگ

کلاهبردار تمام عیار

نویسنده:

الن لاکورت

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا