فواید آموزش جدول سودوکو به کودکان

جدول یاب ، محمد سیمری : از جمله بازی هایی که علاوه بر سرگرم کننده بودن، می توان از آن برای تقویت ذهن و حافظه نیز بهره برد، جدول سودوکو است. مهم ترین عامل در رسیدن به جواب نهایی در بازی هایی مانند جدول سودوکو، بی تردید به کار بردن منطق و استدلال های منطقی می باشد. دقت داشته باشید شما می توانید با تمرکز بر روی جدول و همچنین دنبال کردن ردیف ها و ستون ها و اعمال قوانین حاکم بر بازی، خانه ها را یکی پس از دیگری پر نمایید و راه را برای تکمیل جدول هموارتر کنید.

جدول سودوکو

جدول سودوکو به عنوان جدولی جذاب با ابعاد مختلف، یکی از سرگرمی‌ های رایج در اغلب کشورهای دنیا به شمار می آید. نوع رایج جدول سودوکو، یک جدول ۹ در ۹ می باشد! کل جدول هم به ۹ جدول کوچک‌ تر ۳x۳ تقسیم شده‌ است. توجه داشته باشید جدول های سودوکو به طور معمول از درجه ی آسان تا درجه ی سخت قابل تغییر می باشند. به جدول سودوکو، جدول “اعداد متقاطع” نیز گفته می شود.

از جدول سودوکو که یک بازی ژاپنی محسوب می‌ شود، در معنی به عنوان “عددی که بایستی تنها باشد” یاد می‌ شود! در تفسیر سودوکو می‌ توان به منطقی اشاره کرد که درباره‌ ی کاربرد و معنای هر عدد استفاده می‌ شود، دقت داشته باشید این تفسیر در واژه‌ ی سودوکو نیز قابل مشاهده است:

“اعداد به صورت مستقل می‌توانند معنا و کاربرد داشته باشند.”

توجه داشته باشید حل این جدول کار راحتی نیست، چرا که در این جدول فقط چند عدد به طور پیش فرض قرار داه شده است و بایستی باقی اعداد را خودمان با رعایت قوانین مشخص پیدا کنیم. امروزه بی شک شما نیز می دانید که جورچین‌، جدول کلمات متقاطع، جدول اعداد همچون جدول سودوکو و انواع پازل‌ ها از جمله مهم ترین عوامل در تقویت ذهن انسان محسوب می‌ شوند.

بازی فکری

جدول سودوکو در ایران

از حدود پانزده سال پیش، این بازی در کشور ایران نیز رایج شده است؛ به طوری که در کنار جدول کلمات متقاطع که بخش جدانشدنی روزنامه ها شناخته می شد، جول سودوکو نیز جای مخصوص به خود را پیدا کرد!

پس از مدتی “سودوکو برای کودکان” نیز به صفحه ی سرگرمی‌ مجلات و نشریات کودکان و نوجوانان راه پیدا کرد! مدتی نگذشت که کتابچه های سودوکو به دکه های روزنامه فروشی ها رسیدند و از دوره ای به بعد شاهد انتشار کتاب های جذاب و با تیراژ بالایی در این زمینه بودیم که ناشران حرفه ای آن ها را منتشر می‌ کردند و با استقبال مردم نیز مواجه شده بود.

در انتها لازم به بیان است حل جدول سودوکو، سبب افزایش فعالیت سلول های خاکستری و همچنین تقویت سلول های مغزی می شود و از آنجا که در این بازی فرد ترغیب می شود تا انتهای حل کامل جدول پیشروی نماید، این اتفاق باعث درگیر شدن سلول های مغزی و نیز جلوگیری از بروز زوال عقل و پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر می شود.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا