فواید استفاده از محصولات ارگانیک چیست؟

ترجمه: سمیرا فیض آبادی، اختصاصی جدول یاب
محصولات ارگانیک محصولاتی هستند که بدون دخالت مواد شیمیایی و روش‌های مصنوعی همچون دست‌کاری ژنتیکی تولید می‌شوند و بهتر است که درصورت امکان این محصولات را وارد برنامه غذایی خود کنید. در اینجا به ۵ دلیل سلامتی این محصولات اشاره می‌کنیم.

محصولات ارگانیک

غذاهای ارگانیک محیطی سالم‌تر برای همه ما از جمله کارگرهای کشاورز ایجاد می‌کند
اگر تنها دلیل خوردن غذاهای ارگانیک جلوگیری از ورود مواد سمی به هوا بود دلیلی کاملا توجیه کننده برای استفاده از این محصولات به حساب می‌آمد. این مواد سمی به منابع محدود آب شیرین ما نفوذ می‌‌کنند و آب آشامیدنی ما را آلوده می‌کنند. محصولات ارگانیک باعث کاهش مواد شیمیایی موجود در محیط زیست می‌شود و استفاده از این نوع محصولات انتخابی کاملا هوشمندانه و به نفع سلامتی انسان می‌باشد. جدا از اینکه با استفاده از این نوع محصولات می‌توانیم خیلی بهتر آب و خاک را برای بچه‌ها و نوه‌هایمان حفظ کنیم باید به کشاورزان و تولید کنندگان محصولات غذایی بیندیشیم؛ افرادی بیچاره‌ای که غالبا حتی بیمه خدمات درمانی ندارند و بدن آنها هر روز در معرض خطر آفت‌کش‌های شیمیایی قرار می‌گیرد.

غذاهای ارگانیک حاوی فنول ها و مواد مغذی بیشتری هستند
مواد مغذای خاصی در محصولات ارگانیک مورد بررسی قرار گرفتند. در این نوع محصولات در کنار ویتامین‌ها و مواد معدنی؛ ترکیبات بسیار زیاد دیگری در سطح عالی وجود دارند که باپیشگیری انواع سرطان‌ها ارتباط مستقیم دارند. محصولات ارگانیک ترکیبات دیگری به نام فنول‌ها دارند که گفته می‌شود نسبت به محصولات معمولی کمک بیشتری به پیشگیری از سرطان می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت سطح مطلوب مواد مغذی در محصولات ارگانیگ نسبت به محصولات معمولی خیلی بیشتر است.

مواد شیمیایی حاصل از آفت‌کش‌ها در محصولات ارگانیک به میزان بسیار کمتری وجود دارند
به خانم‌های باردار توصیه می‌شود که تا حدامکان از قرار گرفتن در معرض آفت‌کش‌ها شیمیایی دوری کنند. محققان ثابت کرده‌اند که ارتباط مستقیمی میان انواع آفت‌کش‌های استفاده شده در محصولات خوراکی و آی‌کیو پایین و نقصان در تولد نوزاد وجود دارد. و اگر ما می دانیم اثرات مشخصی از این مواد شیمیایی در جنین وجود دارد، چرا ما از این نوع محصولات غذایی می‌خوریم و چه تاثیرات نامعلوم دیگری روی سلامتی ما خواهند داشت؟
طبق یک بررسی سال ۲۰۱۹ از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی، استفاده از یک برنامه غذایی کاملا ارگانیک، می تواند به میزان قابل توجهی مواد شیمیایی‌ای که وارد بدن شما می‌شوند کاهش دهد.

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است
حقیقت این است که ما نمی‌دانیم آیا افزایش انواع سرطان‌ها، بیماری‌های گوارشی و سایر مشکلات بهداشتی با مواد شیمیایی موجود در محیط‌های مدرن پیرامون ما در ارتباط هست یا خیر. هر یک از ما یک اکوسیستم منحصر به فرد داریم و همه ما در معرض مواد شیمیایی مختلف در مقادیر مختلف در طول عمرمان هستیم. غالبا ترجیح می دهیم، در خصوص مسائل بهداشتی، رویکرد احتیاطی را دنبال کنیم. هیچ کس شما را مجبور به استفاده از محصولات ارگانیک نمی‌کند اما طی یک تحقیقات انجام شده روی تعدادی از افراد نشان داده شده کسانی که غذاهای ارگانیک استفاده می‌کنند کمتر درگیر بیمار‌ی‌ها مثل سرطان و مشکلات گوارشی و… شده بودند. پس با استفاده از این محصولات می‌توانید بیشتر مراقب سلامتی خود باشید.

محصولات ارگانیک معمولا طعم بهتری دارند و خوشمزه‌تر هستند
حقیقتا این مسئله چیزی است که می‌توان آن را ثابت کرد چون طعم و مزه یک موضوع درونی است. افرادی که محصولات ارگانیک استفاده کرده باشند هیچ چیز دیگر را نمی‌توانند در قیاس با آن قرار بدهند. محصولات ارگانیک طعم بسیار بهتری دارند. کاهو و گوجه فرنگی‌های ارگانیک طعمی منحصربه‌فردتر، زنده‌تر، پویاتر و لایه‌بندی شده‌تری دارند. و این اتفاق برای محصولات ارگانیک محلی، تازه و رسیده خیلی درست‌تر است. وقتی محصولی تولید می‌شود طی یک مسافتی حمل می‌شود تا به مقصد مورد نظر برده شود و غالبا انواع مواد شیمیایی که روی آنها اسپری شده را به خود می‌گیرند.

اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید مقداری بیشتر برای تغذیه خود هزینه کنید هرچند که بودجه و درآمد محدودی داشته باشید. بدون شک تغذیه مناسب خودش مثل دارو پایه و اساس حفظ سلامتی است. وقتی از خوردن میوه‌ها و سبزیجات خوشمزه به خاطر طعم عالی آنها لذت ببرید به استفاده از آنها ادامه خواهید داد.
مقداری بیشتر هزینه کردن برای تامین مواد غذایی موردنیازتان فواید زیادی هم برای سلامتی شما و هم برای زمینی که روی آن زندگی می‌کنیم و کشاورزانی که این محصولات را تولید می‌کنند دارد و نهایتا از رسیدن مواد شیمیایی مضر و آسیب رسان به بدن‌تان جلوگیری خواهید کرد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا