فیلمی از لشکرآباد اهواز ، مرکز فلافل ایران

در این مطلب، فیلمی از لشکرآباد اهواز ، مرکز فلافل ایران را خواهیم دید! با ما همراه باشید. خاستگاه فلافل، کشورهای عربی است و آن‌ طور که مردم جنوب می‌ گویند فلافلی که در ایران رواج پیدا کرده است، همان سبک لبنانی است که ابتدا به خوزستان و سپس به شهرهای دیگر ایران وارد شده است! در ادامه فیلمی از لشکرآباد اهواز خواهیم دید! خیابانی که مردم از جای جای ایران به آن می آیند تا فلافل بخورند! فلافل یکی از پرطرفدارترین غذاهای شهر اهواز است که به دلیل استقبال نه تنها مردمان این شهر، بلکه توریست‌ های خارجی، یک خیابان فقط به فروش فلافل اختصاص یافته است!

لشکرآباد اهواز ، مرکز فلافل ایران که به یک مرکز اقتصادی و گردشگری در این شهر تبدیل شده است، با رفتار محترمانه فروشندگان خود، زبانزد خاص و عام شده است! بد نیست بدانید فلافل که با گلوله ی سرخ شده ی نخود و ادویه‌ جات تهیه می‌ شود در خاورمیانه و به‌ ویژه شهرهای  اهواز ، بیروت ، دمشق و بغداد و در داخل کشور نیز در شهرهای شیراز ، ایلام ، آبادان و بندرعباس به وفور استفاده می‌ شود.

شاید جالب باشد که بدانید فلافل غذایی است که شاید بتوان از نظر ارزان‌ بودن در قیمت، محبوب‌ بودن بین قشرهای مختلف مردم و البته فست‌ فود بودن آن را با fish and chips  انگلیسی‌ ها و همچنین هات‌داگ آمریکایی‌ ها مقایسه کرد!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا