قدیمی‌ترین درخت بونسای در جهان کجاست؟

درختان هم موجود زنده هستند و مثل سایر موجودات زنده، آن‌ها هم طول عمر دارند. بسته به گونه، طول عمر درختان با هم متفاوت است. برخی درختان تا ۵۰۰۰ سال هم عمر می‌کنند. در حالی که درختانی که عمر کوتاه‌تری دارند معمولا ۴۰ تا ۵۰ سال عمر می‌کنند.

پیرترین درختی که تا به حال روی زمین کشف شده کاج زبرمیوه در جنگل ملی اینیو است. تصور می‌شود این درخت بیش از ۵۰۰۰ سال قدمت داشته باشد که در این صورت رکورد درخت کاج باستانی دیگری که ۴۸۴۸ سال داشت را می‌شکند.

قدیمی‌ترین درخت بونسای در جهان

درست همان طور که انسان‌ها با همه توان از زندگی خود حفاظت می‌کنند، این درختان هم به همان اندازه محافظت می‌شوند. منابع متعدد نشان می‌دهد که به دلایل امنیتی، هرگز درختانی با این سابقه تاریخی برای مردم به طور دقیق آشکار نمی‌شوند. بنابراین شاید آن‌ها را ببینید، اما بعید است درمورد ارزش آن‌ها به شما چیزی بگویند.

با وجود اینکه درختان هر سال تولد خود را جشن نمی‌گیرند، اما روش‌های زیادی برای محاسبه یا تخمین سن آن‌ها وجود دارد و ما می‌توانیم به دقت دانشمندان اعتماد کنیم. برخی روش‌ها شامل شمارش و تفسیر حلقه‌های رشد، بررسی الگوی حلقه‌ها، تخمین و … می‌شود.

درخت بونسای

قدیمی‌ترین درخت بونسای در جهان

درخت بونسای یک درخت یا درختچه تزئینی است که با استفاده از هنر بونسای پرورش داده شده است. از نظر ظاهری، فکر می‌کنید رشد این درخت طبیعی نیست. بیشتر آن‌ها معمولا کوچک هستند که این نتیجه هرس برگ‌های آن‌ها است. این درختان پرورش داده می‌شوند تا به شکلی چشم‌نواز رشد کنند.

بونسای سال‌ها با ژاپنی‌ها در ارتباط بوده است، اما مفهوم بونسای از چین سرچشمه می‌گیرد. بونسای یک روش ژاپنی برای تولید درختان کوچک است. این روش از تکنیک‌های خاص و باستانی چینی برای پرورش گیاهان کوتوله در گلدان اقتباس شده است. علاوه بر این دو گروه، کُره‌ای‌ها هم از این هنر استقبال کرده اند.

زمانی این هنر در ژاپن به وجود آمد که راهبان بودایی می‌خواستند «فضای بیرون» را وارد معابدشان کنند. این مفهوم بعد‌ها در غرب گسترش یافت و برخی هنوز این هنر را به روز می‌کنند. برخلاف سایر درختان که برای تهیه غذا یا خواص درمانی پرورش داده می‌شوند، کاربرد اصلی بونسای تمرکز روی کشت طولانی مدت درخت و حفظ اندازه آن است.

قدیمی‌ترین درخت بونسای در جهان

درخت بونسای به عنوان درخت هماهنگی هم شناخته می‌شود. هر بونسای کاملا منحصربه فرد است. این یکی از ویژگی‌های خاصی است که این درختان هنری زیبا را برای هدیه به دوستان و اعضای خانواده ایده‌آل می‌کند. به طور کلی، بونسای نماد ویژگی‌های خوبی مثل هارمونی، آرامش، نظم افکار و تعادل است.

برخی افراد به شدت معتقدند که درخت بونسای خوش شانسی می‌آورد و درختانی که هدیه داده شوند نسبت به بونسای‌هایی که مستقیما خریداری می‌شوند، شانس بیشتری می‌آورند. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند در خانه خود بونسای داشته باشند. بونسای چند مزیت دارد، از جمله نگهداری آسان. علاوه بر این، بونسای با هر فضایی متناسب است و می‌توان از آن برای زیبایی فضا استفاده کرد. این درخت هنری، انرژی را به خانه شما برمی گرداند.

طول عمر درختان بونسای به شدت به آب و هوا، گونه، آفات و همچنین شرایط رشد بستگی دارد. اما انتظار می‌رود به اندازه درخت والد خود عمر کنند. علاوه بر سایر عواملی که روی طول عمر درخت تاثیر می‌گذارند، تمرکز اصلی باید روی نحوه مراقبت از آن باشد. برخی درختان بونسای ۱۰۰ سال و برخی دیگر بیش از ۵۰۰ سال عمر می‌کنند.

فیکوس لتوسا لین (Ficus Letusa Linn)

قدیمی‌ترین درخت بونسای در جهان

درخت بونسای فیکوس قدیمی‌ترین بونسای موجود در جهان شناخته می‌شود. تخمین می‌زنند که این درخت ۱۰۰۰ ساله باشد. این درخت در موزه بونسای کرسپی در ایتالیا قرار دارد و چند استاد چینی وظیفه مراقبت و شکل دهی آن را به عهده دارند. علاوه بر بونسای فیکوس، چند درخت بونسای دیگر هم هستند که چند قرن عمر کرده اند. برخی از پیرترین درختان بین ۳۵۰ تا هزار سال عمر دارند که از مشهورترین‌های آن می‌توان درخت عرعر، کاج قرمز و کاج یاماکی را نام برد.

منبع: celebspulse

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا