ماجرای گرین کارت باران کوثری چه بود؟ + عکس

در این مطلب، بیشتر درباره ماجرای گرین کارت باران کوثری ، بازیگر سینما و تئاتر و همچنین طراح صحنه، طراح لباس و منشی صحنه خواهیم خواند! با ما همراه باشید. روز گذشته تصویری از پاسپورت آمریکایی باران کوثری ، بازیگر سینما و تئاتر در شبکه اجتماعی توییتر پخش شد! اتفاقی که باعث شد حملات چند روز اخیر اصولگرایان به او بیشتر از پیش شود.

حاشیه سازی ماجرای گرین کارت باران کوثری در حدی بود که کاربران اصولگرای شبکه اجتماعی توئیتر با اشاره به داشتن پاسپورت آمریکایی، به باران و مادر وی یعنی رخشان بنی اعتماد ، کارگردان سینما حمله‌ ور شدند! این در حالی است که رخشان بنی اعتماد در چند روز اخیر، موضعی درباره‌ ی ماجرای چگونگی سرنگونی هواپیمای اوکراینی گرفته بود که مورد انتقاد شدید اصولگرایان قرار گرفته بود! که با انتشار تصویر پاسپورت آمریکایی دختر وی یعنی باران، حمله‌ ها به او بیشتر از گذشته شد!

گرین کارت باران کوثری

بی شک شما نیز می دانید موضوع پاسپورت یا همان شهروندی و گرین‌ کارت یا همان تابعیت چهره‌ های سرشناس ایرانی و سلبریتی ها همچون گرین کارت باران کوثری در سال‌ های اخیر به موضوعی داغ و حساسیت برانگیز تبدیل شده است!

برای نمونه گرین‌ کارت یا همان تابعیت مرتضی آقاتهرانی ، دبیرکل جبهه‌ ی پایداری و از تندروترین احزاب اصولگرا در سال‌ های اخیر بارها رسانه‌ ای شده است و سر و صدای گسترده ای را ایجاده کرده است! مرتضی آقاتهرانی در واکنش به این خبر، در مصاحبه ای اعلام کرده بود: ” مگر دعوا سر گرین کارت هست که می‌ گویند فلانی گرین‌ کارت دارد، خب! دارد؛ می‌ خواهی چه کارش کنی؟ مردم هوشیار باشید! می‌ خواهند با این حرف ها شما را از دعوا با آمریکا منحرف کنند! “

 گرین کارت به کارتی گفته می‌ شود که نشان دهنده ی اقامت دائم فرد در ایالات متحده آمریکا است. دقت داشته باشید به کارت‌ های اقامت در دیگر کشورها نیز گاهی کارت سبز گفته می‌ شود. گرین کارت ایالات متحده آمریکا در واقع اجازه اقامت دائم، کار، تحصیل، زندگی و مسافرت به آمریکا و استفاده از مزیت شهروندی آمریکا بدون تحمل زمان طولانی و هزینه بسیار است. دریافت این کارت از طربق کانال‌ های خانوادگی، پناهندگی، شغلی و قرعه‌ کشی امکان‌ پذیر است. یکی دیگر از راه های دریافت کارت سبز اثبات برجستگی علمی یا ورزشی، مثلا از طریق داشتن رکوردهای بین‌ المللی است.

گرین کارت باران کوثری صحت دارد؟

کارت اقامت دائم ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۴۶ میلادی تا ۱۹۶۴ میلادی به رنگ سبز بوده است و به همین دلیل به کارت سبز یا گرین کارت مشهور شد! اما بعد از آن طرح این کارت ها عوض شد تا ماه مه سال ۲۰۱۰ میلادی که دوباره کارت های جدید با رنگ سبز طراحی شدند. به گفته دولت ایالات متحده آمریکا طراحی جدید این کارت ها به گونه‌ ای است که جعل و سوء استفاده از این کارت ها را غیرممکن می‌ کند.

برای دریافت گرین کارت بایستی برخی قوانین ایالات متحده آمریکا رعایت شود، یکی از این قوانین قسم خوردن زیر پرچم آمریکا است! با این قسم، فرد متعهد می‌ شود که زیر پرچم آمریکا با کشوری که برابر ایالات متحده می‌ جنگد، در صورت نیاز جنگ کند. این گرین کارت هر شش ماه یا یک سال بایستی تمدید شود و در واقع افرادی که از آن استفاده می‌ کنند، باید هر چند وقت یک بار به آمریکا بروند و اعتبار خود را تمدید کنند!

یا در نمونه ای دیگر پاسپورت آمریکایی حمید مولانا ، مشاور محمود احمدی نژاد ، رییس جمهور اصولگرای سابق نیز خبرساز شده بود! حمید مولانا شهروند یا همان سیتیزن ایالات متحده آمریکا بود.

افشای این قبیل موضوعات هم چون گرین کارت باران کوثری ، باعث بروز جنجال های گوناگون در سال‌ های اخیر و در فضای مجازی شده است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا