مرتضی کهنسال مدعی طب اسلامی که امروز دستگیر شد، کیست؟

در این مطلب، توضیحاتی درباره مرتضی کهنسال روحانی که بدون ماسک و دستکش وارد بخش قرنطینه بیماران کرونایی شد، خواهیم داشت! با ما همراه باشید. حجت‌ الاسلام مرتضی کهنسال ، اهل شهر لنگرود و از شاگردان عباس تبریزیان می باشد. او چند سالی است که در استان گیلان و همچنین قم تحت عنوان طب اسلامی مشغول به فعالیت است و در ستاد احیای طب اسلامی گیلان نیز فعالیت دارد!

مدتی قبل عباس تبریزیان در حرکتی جنجالی، کتاب پزشکی هاریسون را به آتش کشید و باعث ایجاد موجی از محکومیت ها از سوی علما، مراجع و صاحب نظران دینی و فرهنگی شد! همچنین او که چندی پیش در پی حکم قضایی، دفتر وی در قم پلمب شده بود و از این شهر خارج شد، به تازگی در ادعایی جنجالی مدعی شده است ورود بیماری کرونا به شهر قم، انتقام خداوند از مردم این شهر به دلیل اذیت کردن وی بوده است و او برای بازگشت به این شهر و ریشه کن کردن ویروس کرونا آمادگی دارد!

اما شاید این سوال پیش آید که مرتضی کهنسال کیست؟

مرتضی کهنسال ، از شاگردان عباس تبریزیان ۲۷ اسفند ماه سال ۱۳۹۸ شمسی در ابتدا وارد یکی از بیمارستان های استان گیلان شد و سپس با پرواز به شهر اصفهان رفت! او به محض رسیدن به شهر اصفهان، به یکی از بیمارستان های این شهر مراجعه کرد و وارد بخش عفونی مردان و زنان و همچنین بخش قرنطینه شده ویژه بیماران کرونایی شد! او ضمن تماس عمدی و بغل کردن آن افراد، اقدام به گرفتن عکس سلفی با بیماران مبتلا به ویروس کرونا کرد.

این اقدام حجت‌ الاسلام مرتضی کهنسال در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت و کاربران عمدتا او را مورد انتقاد قرار دادند! سازمان نظام پزشکی در کانال اطلاع‌ رسانی خود در شبکه‌ های اجتماعی در واکنش به حضور یکی از مدعیان طب اسلامی در بیمارستان با انتشار متنی، این چنین نوشت:

” این شخص به اعتبار لباس خود وارد بیمارستان شده است، بر بالین بیماران مظلوم حاضر شده است و خلاف‌ های شبه تبریزیان خود را به سبک زیر رقم زده است و کسی هم جلو او را نگرفته‌ است: بدون حفاظت شخصی وارد شده است و طبیعتا شانس گرفتاری خود را بالا برده‌ است و چه بسا الان ناقل است و در سطح جامعه در حال تردد است.

با انگشت غیر بهداشتی خود در ظرفی می‌ زند که شاید با همین انگشت به صدها نفر دیگر هم زده‌ است! سپس همین انگشت را دور لب و بینی بیمار بی‌ دفاع می کشد! سپس همین انگشت پر از عفونت را مجددا به اطراف دهان و بینی بیمار مظلوم دیگر می‌ کشد و لابد دیگران را هم! از این حرکت غیر اصولی خویش فیلم می‌ گیرد و در شبکه‌ های اجتماعی توزیع می‌ کند تا تظاهر کند همه پزشکان و مسئولین اشتباه می‌ کنند و ایشان با طب خود ساخته ی اسلامی، مسئول مداوای بیماران کرونایی است! مصداق بارز تشویش اذهان عمومی چیست؟ “

مرتضی کهنسال مدعی طب اسلامی و از شاگردان تبریزیان که بدون اجازه اقدام به تجویز دارو به بیماران مبتلا به کرونا کرده بود بعد از دو هفته، ویدیوی جدیدی منتشر کرد. از طرفی گفته می‌شود او دستگیر شده است.

مرتضی کهنسال مدعی طب اسلامی و از شاگردان تبریزیان صبح امروز ۱۵ فروردین ماه با حکم دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شد.

روز اول فروردین فرد معممی بدون کسب مجوز و رعایت نکات ایمنی وارد بیمارستان شهید بهشتی انزلی شده و با به سخره گرفتن پزشکان و اصول علم پزشکی با ادعای درمان از طریق طب اسلامی از بیماران خواسته بود که ماسکشان را کنار بزنند تا او محلولی به صورت آنها بزند.

این روحانی مدعی طب اسلامی از این اقدام خود فیلم تهیه و در فضای مجازی منتشر کرده بود.

وی در فیلم منتشر شده با انگشت خود در ظرفی می زند، سپس همین انگشت را دور لب و بینی بیمار بی دفاع می‌کشد. سپس همین انگشت پر از عفونت را مجددا به اطراف دهان و بینی بیمار دیگری می‌کشد و پزشکان را ناتوان از درمان عنوان کرده و به سخره می‌گیرد.

سازمان نظام پزشکی کشور نیز در پی این موضوع به حضور مدعیان طب اسلامی بر بالین بیماران مبتلا به کرونا اعتراض کرد و آن را مصداق بارز تشویش اذهان عمومی دانست و خواستار برخورد مقام‌های قضایی با این مساله شد.

۲۴ساعت بعد از حضور وی، یکی از بیماران به نام محسن شریفی، که کهنسال با او تماس گرفته بود، بدحال شده و به ICU منتقل و در نهایت فوت کرد.

بیماری که مدعی طب اسلامی با وی ملاقات کرد درگذشت

همچنین علاوه بر سازمان نظام پزشکی کشور، سازمان نظام پزشکی گیلان، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، و چند شخص حقیقی علیه وی به جرم تهدید بهداشت عمومی، تهدید امنیت روانی و جسمانی بیماران شکایت کرده اند. در نتیجه این شکایت ها حکم جلب وی ۴ فروردین ۹۹ از سوی دادگاه ویژه روحانیت صادر شد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا