مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک چه خطراتی در پی دارد؟

دبیر بخش بین الملل کنگره ارتقاء خدمات آزمایشگاهی با اشاره به مصرف خودسرانه آ‌نتی‌بیوتیک و فروش آزاد و بدون نسخه آن گفت: این مسئله سبب افزایش مقاومت میکروبی در بدن افراد شده است.

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک چه خطراتی در پی دارد؟

میرمجید مصلایی نایب رئیس سابق انجمن دکتری علوم آزمایشگاهی در آستانه برگزاری کنگره بین‌المللی ارتقاء خدمات آ‌زمایشگاهی، اظهار داشت: در حوزه بین‌الملل این کنگره خوشبختانه توانستیم حمایت‌های علمی چندین انجمن معتبر بین‌المللی از جمله IFCC ، انجمن بیوشیمی ترکیه، انجمن بیماری‌های عفونی اروپا و انجمن آزمایشگاه‌های اروپا EFLM را جلب کنیم.

وی افزود: مهمانان و سخنرانان خارجی این کنگره از کشورهایی همچون کانادا، ترکیه، هلند، انگلیس،‌ افریقا، آمریکا،‌ایتالیا، فرانسه و آلمان حضور می‌یابند که جمعا حدود ۱۶ مهمان هستند.  نایب رئیس سابق انجمن دکتری علوم آزمایشگاهی با اشاره به اینکه این کنگره ۲۹ فروردین تا اول اردیبهشت ماه سال ۹۸ در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد با حضور اساتید و صاحب نظران برجسته برگزار می‌شود،‌گفت: چندین کارگاه آموزشی نیز در حوزه آزمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: آزمایشگاه بالینی و مسئولیت‌پذیری،‌ تعهد اجتماعی،‌ آزمایشگاه بالینی و پیوند اعضاء، آزمایشگاه بالینی و آلرژی، آزمایشگاه بالینی و علت‌شناسی ناباروری مردان و آزمایشگاه بالینی و ژنتیک از محورهای این کنگره است.

دبیر بخش بین الملل کنگره ارتقاء خدمات آزمایشگاهی گفت: آزمایشگاه بالینی و سم‌شناسی،‌ آزمایشگاه بالینی و سازمان‌های بیمه‌گر، آزمایشگاه بالینی و استانداردهای ملی و چالش‌ها و راهکارها، بررسی مسائل صنفی آزمایشگاه‌ها و همچنین موضوع اخلاق و حقوق در آزمایشگاه بالینی از دیگر محورهای اصلی این همایش است.

وی با  اشار به اینکه بقایای آزمایشگاه بالینی در بحران، عفونت‌های بیمارستانی و عفونت‌های منتشره قارچی از دیگر محورهای این کنگره به شمار می‌رود، گفت: امروزه عفونت‌های بیمارستانی در سراسر دنیا فراگیر شده و مقاومت میکروبی در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها مساله‌ جدی است. این دکترای علوم آزمایشگاهی گفت: مصرف خودسرانه آ‌نتی‌بیوتیک و فروش آزاد و بدون نسخه آن در داروخانه‌ها به مقاومت میکروبی دامن زده که آزمایشگاه در شناسایی و مدیریت عفونت بیمارستانی می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

منبع: فارس

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا