آیا مصرف میوه و سبزیجات فریز شده مفید است؟

تحقیقات نشان داده افرادی که میوه‌ها و سبزی‌های منجمد خریداری می‌کنند، به طور کلی نسبت به آن‌هایی که میوه‌ها و سبزی‌های تازه تهیه می‌کنند، مصرفشان بیشتر است.

مصرف میوه و سبزیجات فریز

همچنین این افراد دارای شاخص توده‌ی بدنی پایین‌تر و دریافت بیشتری از پتاسیم، فیبر، کلسیم و ویتامین D دارند. این تحقیق توسط Frozen Food Foundation پشتیبانی شده بود. مصرف میوه‌های منجمد بسیار ساده‌تر است. میوه‌ها و سبزی‌های تازه نیازی به شستشو و پوست کردن و خرد کردن ندارند و قبل

از اینکه بخواهید آن‌ها را بخورید، طعمشان عوض نمی‌شود یا فاسد نمی‌شوند.

و نکته‌ی قابل توجه اینکه بابت این همه راحتی، خواص و فواید میوه و سبزی هم کم نمی‌شود. در بررسی‌ها و مطالعات انجام شده، میزان مواد مغذی میوه‌ها و سبزی‌های منجمد و میوه‌ها و سبزی‌هایی که سه روز در یخچال مانده بودند اندازه گیری شد و نتیجه این بود که، نمونه‌های منجمد (که شامل بروکلی و بلوبری بودند)، نسبت به نمونه‌های تازه، به طور کلی مغذی‌تر بودند!

ضمناً، محصولات منجمد ممکن است ارزان قیمت‌تر از انواع تازه باشند. البته منظور این نیست که میوه‌ها و سبزی‌های منجمد را جایگزین میوه‌ها و سبزی‌های تازه کنید، چون تازه بودن هم اهمیت دارد. اما برای اینکه شرایطی فراهم کنید تا حتماً روزانه پنج وعده میوه مصرف کنید، می‌توانید به میوه و تره‌بار منجمد به عنوان مکملی برای انواع تازه‌ی آن‌ها، فکر کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا