معرفی سرگرمی های فکری ورزش مغز و تقویت حافظه

جدولیاب، ترجمه: پردیس کیانی: از سودوکو گرفته تا بازی های دستی، افراد پیر و جوان به دنبال راه هایی برای بهبود عملکرد ذهنی خود و جلوگیری از پیری مغزشان هستند. هنگامی که شما این بازی ها را انجام می دهید، در واقع کارکرد شناختی خود را بهبود می بخشید.

سرگرمی فکری

این آموزش می تواند به بهبود حافظه شما، زمان پاسخ و مهارت های منطقی شما کمک کند و ذهن شما همانطور که نیاز دارد ورزش بدهد. بیایید باهم سرگرمی هایی که می توانند ذهن شما را تیز نگه دارند و آمادگی ذهنی شما را بهبود ببخشند، بررسی کنیم.

۱- سودوکو    

سودوکو یک بازی گروهی جذاب و بسیار اعتیاد آور است که به حافظه تکیه دارد. برای کامل کردن یک معمای پیچیده باید کمی دوراندیش باشید – برای مثال اگر یک ۶ در مربع قرار دهید، آن یکی باید ۸ باشد و این یکی یک ۴ است، و غیره. این “برنامه ریزی” به بهبود تمرکز و حافظه ی کوتاه مدت شما به خوبی کمک می کند. مانند جدول، سودوکو یک بازی محبوب مغزی است که شما می توانید به صورت آنلاین یا روی کاغذ حل کنید. کتاب های سودوکو هم در بسیاری از فروشگاه ها در دسترس هستند و تعدادی از وب سایت ها  همچون سودوکو آنلاین جدول یاب بازی های سودوکو را رایگان ارائه می دهند، شما حتی می توانید برنامه هایی روی موبایل یا تبلت خود برای انجام این بازی نصب کنید. همچنین مانند جدول، سودوکو نیز در درجات مختلف از آسان به دشوار طراحی شده است. زمانی که می خواهید شروع کنید، بازی آسان را تا زمانی که قوانین را یاد بگیرید، بازی کنید. و اگر روی کاغذ بازی می کنید، حتما از مداد استفاده کنید. شما احتمالا خیلی از نوشته هایتان را پاک خواهید کرد.

۲- Lumosity     

اپلیکیشن لوموسایتی یکی از مهم ترین راه های آموزش مغز و آمادگی روانی است. شما می توانید برای یک حساب رایگان ثبت نام کنید. سه بازی در روز ارائه بدید یا سرویس اشتراک را انتخاب کنید. در هر صورت  می توانید نتایج و بهبود خود را پی گیری کنید. با این اپلیکیشن می توانید مغز خود را به چالش بکشید و در مسیر امتیاز آوری پیشرفت کنید. مهم تر از همه، اینها آموزش مغزی سرگرم کننده و بازی های سلامت روانی، تست ها و فعالیت هایی هستند که توسط علم پشتیبانی می شوند. این اپلیکیشن هم برای آی اُ اس و هم برای اندروید طراحی شده شده  است. بنابراین می توانید تمرین خود را شروع کنید.

۳- نورون شاد  

نورون شاد یک وب سایت، با بازی ها و فعالیت هایی است که به پنج بخش مهم مغز تقسیم می شوند: حافظه، توجه، زبان، کارکرد اجرایی و دیداری / فضایی. مانند لوموسایتی. آموزش برای تناسب شما، با پی گیری پیشرفت تان و بازی ها بر اساس تحقیقات علمی است. استفاده از وب سایت با هزینه اشتراک ماهانه ممکن است. با این حال، نورون شاد یک پیشنهاد آزمایشی رایگان ارائه می دهد تا شما بتوانید ببینید که آیا از این رویکرد خوشتان می آید یا نه؟

۴- مربی مغز من My Brain Trainer 

مربی مغز من ادعا می کند که یک باشگاه ورزشی آنلاین است. با این حال شبیه نورون شاد و لوموسایتی است. هرچند که خدمات سه ماهه دارد اما اشتراک سالانه بسیار بهتر است. اگر بودجه ی شما کم است حتما این سایت را امتحان کنید. این وب سایت پر از بازی ها، پازل ها و چالش های دیگر است که برای بهبود مغز شما طراحی شده اند. این وب سایت ۱۰ دقیقه آموزش مغزی را برای دوبار در روز پیشنهاد می کند. همچنین یک برنامه آموزشی پایه دارد که ادعا می کند سرعت ذهنی شما را افزایش می دهد.

۵- جدول ها

ورزش ذهن

جدول ها یک مربی مغزی کلاسیک هستند که نه تنها دایره ی لغات شما را تقویت می کنند، بلکه حافظه ی شما  را سرشار از دانش می کنند. از همه مهم تر شما می توانید جدول ها را هم آنلاین در همین سایت ( شرح در متن ، کلاسیک ، واژه یابی آنلاین جدول یاب )و هم به صورت کتبی در دسترس داشته باشید. یک روش کلاسیک برای انجام این کار، انتخاب یک روزنامه یا خرید یک مجله جدول ( کلبه سرگرمی و کولاک ) است. مجله ها خوب هستند چون همیشه می توانید آنها را همراه خود داشته باشید و شما می توانید یکی از آنها را طبق مهارت و سلیقه خود خریداری کنید. با این حال فراموش نکنید که جدول ها می توانند سخت باشند. وب سایت های زیادی هستند که به شما جدول های متفاوتی ازائه می دهند. فقط کافی است که عضو آن بشوید و به یاد داشته باشید که حتما روزی یک مرتبه برای کسب امتیاز بیشتر بازی کنید.

 

منبع: verywellmind

 

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا