معرفی کامل فیلم های جشنواره فجر ۹۸

در این مطلب، به معرفی کامل فیلم های جشنواره فجر ۹۸ یا همان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهیم پرداخت! با ما همراه باشید. اعضای هیئت انتخاب سی و هشتمین جشنواره‌ی فیلم فجر پس از پایان جمع‌ بندی آرا، فیلم‌ هایراه یافته به بخش مسابقه سودای سیمرغ و همچنین بخش نگاه نوی جشنواره‌ فجر امسال را معرفی کردند.

اعضای هیات انتخاب جشنواره‌ ی فجر ۹۸ عبارتند از: محمد احسانی ، محمود اربابی ، همایون اسعدیان ، یلدا جبلی ، رضا درستکار ، سید محمود رضوی و حسین کرمی.

فیلم های راه یافته به بخش مسابقه سودای سیمرغ جشنواره فجر ۹۸

سه کام حبس

به کارگردانی و به تهیه کنندگی سامان سالور

بد نیست بدانید فیلم سینمایی ” سه کام حبس ” به عنوان اولین فیلم در سینمای رسانه های جشنواره فجر به نمایش درخواهد آمد!  هفتمین فیلم سینمایی سامان سالور به تهیه کنندگی ساسان سالور و با بازی بازیگرانی چون محسن تنابنده ، پری ناز ایزدیار ، سمیرا حسن پور ، متین ستوده ، امین میری ، یدالله شادمانی ، مریم بوبانی ، محمود نظرعلیان و… مراحل فیلمبرداری خود را پاییز امسال به پایان رساند و به عنوان یکی از فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و هشتم معرفی شد.

خوب، بد، جلف ۲ : ارتش سری

به کارگردانی پیمان قاسم‌ خانی و به تهیه کنندگی محسن چگینی

این فیلم ادامه قسمت اول خوب، بد، جلف است! فیلمی که با بازی پژمان جمشیدی ، سام درخشانی ، حمید فرخ‌ نژاد و همچنین ویشکا آسایش در زمان اکران توانست نظرهای مخاطبان را به سمت خود جلب کند و فروش بالایی به دست بیاورد.

خون شد

به کارگردانی مسعود کیمیایی و به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی

پس از تولید فیلم پرحاشیه ” قاتل اهلی” و فراهم نشدن امکان ساخت ” تبعید سایه ‌ها “، مسعود کیمیایی سراغ فیلم ” خون شد ” رفت! ” خون شد ” سی امین اثر مسعود کیمیایی ، کارگردان فیلم‌ های جریان ساز سینمای ایران است که زمان پیش تولید حواشی درباره شباهت آن با یکی از آثار مهم او منتشر شد. پرسوناژ اصلی این فیلم با بازی سعید آقاخانی ، قرار است قهرمان زمان حال باشد!

خروج

به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و به تهیه کنندگی حبیب والی نژاد

فیلم سینمایی ” خروج ” داستان ۸ تا ۱۰ مرد است که از شهر دزفول سفر خود را آغاز کرده و راهی تهران می‌ شوند، این افراد دو ماه و نیم در مسیر هستند و در این راه با چالش‌ های فراوانی روبرو می‌ شوند!

آتابای

به کارگردانی و به تهیه کنندگی نیکی کریمی

فیلم سینمایی ” آتابای ” پنجمین ساخته نیکی کریمی ، درامی عاشقانه است که امسال در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به رقابت می‌ پردازد. نیکی کریمی، تنها فیلمساز زنی است که در سی و‌ هشتمین جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارد.

خورشید

به کارگردانی مجید مجیدی و به تهیه کنندگی امیر بنان و مجید مجیدی

فیلمنامه فیلم سینمایی ” خورشید ” توسط مجیدی و نیما جاویدی به نگارش درآمده است و طبق شنیده ها بازگشت مجیدی پس از سال ها به سینمای اجتماعی محسوب می شود! این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم  فجر به نمایش در می آید. فیلم سینمایی ” خورشید ” به کارگردانی مجید مجیدی کارگردان مطرح سینمای ایران، مشکلات نوجوانان نسل امروز را به تصویر خواهد کشید!

مغز استخوان

به کارگردانی حمیدرضا قربانی و به تهیه کنندگی حسن پورمحمدی

بابک حمیدیان و پری ناز ایزدیار از بازیگران اصلی ” مغز استخوان ” به کارگردانی حمیدرضا قربانی هستند که در کنار بهروز شعیبی، نوید پورفرج و جواد عزتی با این فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره حضور دارد.

درخت گردو

به کارگردانی محمد حسین مهدویان و به تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی

علیرضا قربانی ، خواننده مطرح کشور قطعاتی را برای ” درخت گردو ” خوانده است! از آنجایی که این فیلم به ماجرای بمباران شیمیایی سردشت می‌ پردازد، بخش‌ های اعظم آن در کردستان (شهرستان بانه) فیلمبرداری شده است.

دوزیست

به کارگردانی برزو نیک نژاد و سعید خانی و به تهیه کنندگی سعید خانی

این فیلم روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۹۸ شمسی در سالن اصحاب رسانه به نمایش در می‌ آید. در خلاصه داستان فیلم سینمایی ” دوزیست ” این چنین آمده است: ” دوزیسته دیگه، نره زیر آب که، میره زیر دست و پا له میشه. “

روز بلوا

به کارگردانی بهروز شعیبی و سعید خانی و به تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان

” روز بلوا ” نام جدیدترین فیلم بهروز شعیبی است که شهریور ماه امسال فیلمبرداری آن در شهر تهران آغاز شد. این فیلم در مورد شخصیت مذهبی است که توسط پلیس با اتهام‌ هایی مواجه می‌ شود.

عامه‌ پسند

به کارگردانی و به تهیه کنندگی سهیل بیرقی

پرسوناژ اصلی فیلم ” عامه پسند”، نماینده‌ ی زنی از دهه چهل است که فاطمه معتمدآریا نقش او را به عهده دارد. باید دید فاطمه معتمد آریا که با چهار سیمرغ بلورین از رکوردداران سیمرغ بازیگری است، می تواند بار دیگر و پس از ۲۶ سال این جایزه را بدست بیاورد.

آبادان یازده ۶۰

به کارگردانی مهرداد خوشبخت و به تهیه کنندگی حسن کلامی

در خلاصه داستان فیلم سینمایی ” آبادان یازده ۶۰ ” این چنین آمده است: ” مردم غیور آبادان … شهر در آستانه سقوط قرار گرفته است! “

ابر بارانش گرفته

به کارگردانی و به تهیه کنندگی مجید برزگر

در خلاصه داستان فیلم سینمایی ” ابر بارانش گرفته ” این چنین آمده است: ” سارا، پرستار ۳۵ ساله و مجرب به بیمارانش کمک می‌ کند تا آرام شوند حتی آنها که امیدی به زنده ماندنشان نیست… “

تومان

به کارگردانی مرتضی فرشباف و به تهیه کنندگی سعید سعدی و سعید ملکان

مرتضی فرشباف ، کارگردان ” سوگ ” و ” بهمن ” ، سومین فیلم بلند خود را با نام ” تومان ” سال گذشته در بندر ترکمن و گنبد کاووس جلوی دوربین برد. پروانه ساخت ” تومان ” با نام اولیه ” کوچ ” در سال ۱۳۹۶ شمسی صادر شد و در زمان پیش تولید، عوامل آن مذاکراتی هم با چند بازیگر مطرح سینما داشتند اما در نهایت فیلم با ترکیب متفاوت دیگری جلوی دوربین رفت.

سینما شهر قصه

به کارگردانی کیوان علی‌ محمدی و علی‌ اکبر حیدری و به تهیه کنندگی کیوان علی‌ محمدی

فیلم سینمایی کمدی عاشقانه ” سینما شهر قصه ” به نویسندگی و کارگردانی کیوان علی محمدی و علی اکبر حیدری در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی خواهد شد!

قصیده گاو سفید

به کارگردانی بهتاش صناعی‌ ها و به تهیه کنندگی سیدغلامرضا موسوی

” قصیده گاو سفید ” دومین فیلم سینمایی بهتاش صناعی‌ ها بعد از ” احتمال باران اسیدی ” است که آبان ماه امسال با بازی مریم مقدم ، علیرضا ثانی‌ فر و پوریا رحیمی سام در شهر تهران جلوی دوربین رفت.” قصیده گاو سفید ” توسط غلامرضا موسوی تهیه کننده پیشکسوت سینما تهیه شده است.

من می‌ ترسم

به کارگردانی و به تهیه کنندگی بهنام بهزادی

بهنام بهزادی از کارگردانان موفق و البته کم کار سینمای ایران است که با اولین فیلم خود یعنی ” تنها دو بار زندگی می کنیم “، مورد تحسین سینماگران و منتقدان قرار گرفت. پس از ساخت سه فیلم سینمایی و کسب جوایز متعدد داخلی و خارجی، آذر ماه سال گذشته ” من می‌ ترسم” را با ترکیب متفاوتی از بازیگران شاخص سینما و هنرمندان جوان تئاتر جلوی دوربین برد.

مردن در آب مطهر

به کارگردانی نوید محمودی و به تهیه کنندگی جمشید محمودی

فیلم سینمایی ” مردن در آب مطهر ” روز ۱۷ بهمن ماه ساعت ۱۹:۳۰ در پردیس سینمایی ملت برای اهالی رسانه نمایش داده می شود. عاشقانه تازه برادران محمودی ، قصه چند جوان مهاجر افغان را روایت می کند که قصد رفتن به اروپا را دارند!

فیلم های راه یافته به بخش مسابقه نگاه نو جشنواره فجر ۹۸

روز صفر

به کارگردانی سعید ملکان و به تهیه کنندگی سعید ملکان و بهرام توکلی

امیر جدیدی و ساعد سهیلی دو نقش اصلی فیلم سینمایی ” روز صفر ” هستند و در کنار آن‌ ها چند بازیگر خارجی و چندین بازیگر تئاتر در فیلم ” روز صفر ” هنرنمایی می کنند. فیلمنامه فیلم سینمایی ” روز صفر ” با همکاری مشترک بهرام توکلی و سعید ملکان روی کاغذ آمده است، ترکیب امیر جدیدی، سعید ملکان و بهرام توکلی همان ترکیب موفق فیلم سینمایی ” تنگه ابوقریب ” است، مشارکتی که به خوبی مورد استقبال هواداران قرار گرفت!

آن شب

به کارگردانی کوروش آهاری و به تهیه کنندگی محمد درمنش، الکس بروتو ، جفری الارد

بی صدا حلزون

به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده و به تهیه کنندگی مرتضی شایسته

بهرنگ دزفولی‌ زاده کارگردان ” بی‌ صدا حلزون ” پیش از این بیش از ۸۰ فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی را عکاسی کرده است و سازنده ۹ فیلم کوتاه مستند و داستانی است که این آثار در اکثر جشنواره‌ های خارجی و داخلی حضور داشته است و موفق به دریافت جایزه شده است! فیلم کوتاه  ” استون ” ساخته دزفولی‌ زاده بهار امسال در قالب مجموعه ” فیلم‌های کوتاه روز ” در گروه هنر و تجربه اکران عمومی شده است.

پدران

به کارگردانی سالم صلواتی و به تهیه کنندگی شهرام مسلخی

سالم صلواتی از فیلمسازان کردستانی با فیلم ” زمستان آخر ” به شهرتی بین‌ المللی رسید و این فیلم جوایز متعددی در جشنواره‌ های بین‌ المللی از جمله جشنواره فجر فیلم بیروت، زردآلوی طلایی ارمنستان، بغداد و… را از آن خود کرد. نخستین فیلم او، فیلم کوتاهی به نام ” رویاهای برفی ” بود که این فیلم، هم در ایران و هم به صورت بین‌ المللی مورد تحسین واقع شد!

پوست

به کارگردانی بهمن ارک و بهرام ارک و به تهیه کنندگی محمدرضا مصباح

” پوست ” عاشقانه ای محلی در فضایی وهم آلود و آمیخته با سحر و جادوست که در سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر در دو بخش نگاه نو و سودای سیمرغ حضور خواهد داشت و به نظر می رسد با توجه به فضای جذاب و متفاوت آن پیشنهادات تازه ای را به سینمای ایران ارائه دهد!

دشمنان

به کارگردانی علی درخشنده و به تهیه کنندگی مجید برزگر

رویا افشار بازیگر سینما و تئاتر ایفاگر نقش اصلی این فیلم است و از دیگر بازیگران ” دشمنان ” می توان به ندا جبرئیلی، مسعود دلخواه، قربان نجفی، علی بی غم، سینوهه دانشمند، توران یاقوتی و سعید آرمند اشاره کرد. فیلم سینمایی ” دشمنان ” در شهرک اکباتان فیلمبرداری شده است که اولین اثر مجید برزگر یعنی ” فصل باران‌ های موسمی ” هم آن جا ساخته شده بود.

تعارض

به کارگردانی محمدرضا لطفی و به تهیه کنندگی امیر سید زاده

فیلم سینمایی ” تعارض ” که پیش از این با نام ” ریست ” در رسانه‌ ها شناخته شده بود، یکی از آثار متفاوت این دوره از جشنواره به لحاظ فرم و شکل بصری آن است که برای اولین بار در ایران از زاویه دوربین‌ های مدار بسته به روایت پرداخته شده است و این می‌ تواند چالش‌ هایی را برای مخاطبان به وجود آورد.

شنای پروانه

به کارگردانی محمد کارت و به تهیه کنندگی رسول صدر عاملی

علیرضا داوودنژاد ، نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینما، در فیلم سینمایی ” شنای‌ پروانه ” به کارگردانی محمد کارت، به تهیه‌ کنندگی رسول صدرعاملی و سرمایه گذاری محمد صادق رنجکشان به عنوان بازیگر مقابل دوربین رفته است! در این فیلم سینمایی که ترکیب بازیگران جالب توجهی دارد، حضور علیرضا داوود نژاد در یکی از نقش‌ های کلیدی، می‌ تواند برای اهالی سینما و مخاطبان فیلم کنجکاو برانگیز باشد.

کشتارگاه

به کارگردانی عباس امینی و به تهیه کنندگیجواد نوروزبیگی

این فیلم چهارمین فیلم بلند عباس امینی است که برای رونمایی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آماده گردیده‌ است. تهیه‌ کننده ” کشتارگاه ” جواد نوروزبیگی، نویسندگی آن بر عهده ی عباس امینی و حسین فرخ‌ زاده و سرمایه‌ گذار فیلم علی طلوعی است. علی طلوعی علاوه‌ بر سرمایه‌ گذار، جانشین تهیه‌ کننده ی این فیلم سینمایی نیز محسوب می‌ شود.

لباس شخصی

به کارگردانی امیر عباس ربیعی و به تهیه کنندگی امیر بنان

فیلم سینمایی ” لباس شخصی ” که در بخش نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد، به موضوع فعالیت حزب توده در ایران می‌ پردازد! پیش بینی می‌ شود این فیلم سینمایی یکی از آثار پر سر و صدای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

فیلم های راه یافته به بخش مسابقه مستند جشنواره فجر ۹۸

بانو

به کارگردانی و به تهیه کنندگی محمد حبیبی منصور

مهدی عراقی را بکش

به کارگردانی و به تهیه کنندگی عبدالرضا نعمت اللهی

پروژه‎ ی ازدواج

به کارگردانی حسام اسلامی و عطیه عطارزاده و به تهیه کنندگی حسام اسلامی و آتین دوریچارد و عطیه عطارزاده

جایی برای فرشته ها نیست

به کارگردانی سام کلانتری و به تهیه کنندگی محمد شکیبانیا و محسن شاه محمد میراب

خسوف

به کارگردانی محسن استادعلی و به تهیه کنندگی محسن استادعلی و مسعود زارعیان

عالیجناب

به کارگردانی سجاد ایمانی و به تهیه کنندگی سجاد ایمانی و رضا دانش پژوه

کامی

به کارگردانی میترا ابراهیمی و به تهیه کنندگی پیمان قاسم‌ خانی

زندگی میان پرچم های جنگی

به کارگردانی و به تهیه کنندگی محسن اسلام زاده

زمستان است

به کارگردانی مهرداد زاهدیان و به تهیه کنندگی پیروز حناچی

خط باریک قرمز

به کارگردانی فرزاد خوشدست و به تهیه کنندگی نگار اسکندرفر و فرزاد خوشدست

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا