مقایسه سجاد غریبی و رقیبش مارتین فورد

مارتین فورد در حال حاضر ۳۱۵ پوند معادل ۱۴۳ کیلوگرم وزن دارد در حالی که خود را برای مبارزه با سجاد غریبی ملقب به هالک ایرانی آماده می کند. این ورزشکار بریتانیایی در مبارزه ای مقابل غریبی حاضر خواهد شد که از نگاه بسیاری لقب «سنگین ترین مبارزه تاریخ بوکس» لقب گرفته است. فورد که که با لقب «ترسناک ترین مرد جهان» نیز شناخته می شود مجبور شده برای آمادگی بیشتر در رینگ وزن خود را کاهش داده و از ۱۵۰ کیلوگرم به وزن کنونی اش برساند.

مقایسه سجاد غریبی و رقیبش مارتین فورد

اکنون مارتین فورد در حساب اینستاگرامی اشدر مورد وزن جدیدش خبررسانی کرده و با انتشار عکسی از خود، در شرح آن نوشته است: «امروز صبح وزنم ۱۴۳ کیلوگرم شد. در آستانه این مبارزه احساس فوق العاده ای دارم، هنوز هم قدرتمند، پرانرژی و با تلاش سخت روی سرعت. اکنون زمان آن رسیده که سرعت را بیشتر نیز بکنم، توقفی در کار نیست. بهترین نسخه از خودم خواهد بود، مهم نیست چه اتفاقی بیفتد، آماده خواهم بود». علیرغم وزن قابل توجه ۱۴۳ کیلوگرمی پیش از مبارزه با سجاد غریبی، فورد سنگین وزن ترین بوکسور تاریخ این ورزش نیست.

سنگین وزن ترین بوکسور تاریخ یک بوکسور آمریکایی به نام داستی نیکولز (Dusty Nichols) بود که وزنش ۴۹۸ پوند معادل ۲۲۶ کیلوگرم بود و در سال ۲۰۱۰ نیز با همین وزن، با دیونتای وایلدر روبرو شد. بعد از او نوبت به اریک «باتربین» اش (Eric ‘Butterbean’ Esch) می رسد که بیش از ۱۹۳ کیلوگرم وزن داشت و نفر سوم در فهرست سنگین وزن ترین بوکسورهای تاریخ نیز گیب براون (Gabe Brown) است که در سال ۲۰۱۰ با وزن بیش از ۱۶۵.۵ کیلوگرم در رینگ حاضر د. نیکولای والوئف (Nikolai Valuev) که در نبرد مشهور به «داوود در برابر جالوت» با دیوید هی جنگید نیز در سال ۱۹۹۷ با وزن ۱۵۸ کیلوگرم برابر آلاریم اویسال حاضر شد. مارتین فورد ۲ متر و سه سانتیمتر قد دارد در حالی که قد سجاد غریبی تنها ۱۸۸ سانتیمتر است.

غریبی تا پیش از شروع تمرینات اخیرش بیش از ۱۸۱ کیلوگرم وزن داشته و در ماه های اخیر به گفته خودش حدود ۳۰ کیلوگرم از وزن خود را کاسته است. فورد در زمینه هنرهای رزمی ترکیبی تجربه تمرین کردن را از قبل دارد و از زمان درگیری لفظی اش با غریبی در شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ همواره در تلاش بوده تا بتواند مبارزه ای با او را ترتیب دهد و می خواهد اولین مبارزه اش در دنیای بوکس، پیش درآمدی بر تحقق آرزوی همیشگی اش برای فعالیت حرفه ای در دنیای MMA باشد.

 

 

 

بیشتر بخوانید :

سجاد غریبی ملقب به هالک ایرانی کیست ؟ + عکس و زمان مبارزه

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا