مهم ترین بازارهای سنتی دبی را بشناسید

اختصاصی جدول یاب

دبی؛ شهری که تاریخ آن به چیزی در حدود سه هزار سال پیش بازمی گردد! دبی که روزگاری به عنوان یک روستای ماهیگیری کوچک محسوب می شده است، امروزه دبی عنوان یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگران شناخته می شود. دبی، در جنوب کشور ایران و حاشیه ی خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان واقع شده‌ است و از سمت شرق نیز به دریای عمان محدود می شود.

 

شاید بد نباشد که بدانید یکی از مهم ترین رویدادهای تاریخ شهر دبی، کشف نفت در سال ۱۹۶۶ میلادی در میدان نفتی فاتح محسوب می شود! با آغاز صادرات نفت در سال ۱۹۶۹ میلادی، رشد سریع اقتصاد امارات متحده عربی نیز آغاز شد. توجه داشته باشید با توجه به درآمدهای ناشی از فروش نفت و همچنین گاز، واحد پول امارات متحده عربی قدرتمند شد و به دنبال آن، بنادر بزرگی در این کشور تاسیس شد.

همراه با این تغییرات و تحولات گسترده، شهر دبی در دهه نود میلادی، برنامه ی استراتژیک مهمی را با هدف افزایش جمعیت پیاده کرد و در این میان، تلاش کرد خود را به عنوان یک مقصد شناخته شده و مهم گردشگری معرفی نماید. بد نیست بدانید برج العرب، تنها هتل هفت ستاره جهان در سال ۱۹۹۹ میلادی ساخته شده است! امروزه شهر دبی با افتخار زیاد، به عنوان یک مرکز اقتصادی مهم و همچنین قطب گردشگری در جهان شناخته می شود. لازم به بیان است تنها چیزی در حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از جمعیت شهر دبی، افراد بومی این کشور هستند و ۸۵ درصد ساکنان آن را مهاجران کشورهای گوناگون تشکیل می‌ دهند!

اگرچه اقتصاد شهر دبی با صنعت نفت رشد کرده است، اما این شهر به هیچ وجه نمی خواهد تنها به درآمد نفت خود تکیه کند! صنعت گردشگری شهر دبی، بیشتر بر پایه ی خرید می باشد و به همین دلیل نیز این کشور به پایتخت خرید خاورمیانه مشهور است. جالب است بدانید شهر دوبی به تنهایی بیش از ۷۰ مرکز خرید بزرگ شامل دبی مال، بزرگ‌ ترین مرکز خرید جهان را در خود جای داده‌ است! در ادامه ی این مطلب تصمیم داریم شما را با معروف ترین بازارهای سنتی شهر دبی آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

بازار مرشد دبی

از معروف ترین و پرطرفدارترین بازارهای شهر دبی که هم مالکان و هم بازدیدکنندگان ایرانی زیادی را به خود اختصاص داده است!

 

بازار نایف دبی

این بازار که در نزدیکی بازار طلای دبی واقع شده است، دارای تنوع کالا و همچنین قیمت های مناسب می باشد.

 

بازار طلای دبی

بازار طلا که به عنوان مرکزی برای خرید و فروش طلا در شهر دبی شناخته می شود، برای بسیاری از گردشگران به ویژه توریست های غربی جذاب و دیدنی می باشد! بد نیست بدانید بازار طلای دبی علاوه بر یک مرکز توریستی، به عنوان یکی از مهم ترین بازارهای معاملات طلا و جواهر دنیا نیز شناخته می شود؛ بدین صورت که چیزی در حدود ۲۰ درصد معاملات طلای دنیا در این بازار صورت می گیرد! همچنین لازم به بیان است قیمت طلا در این بازار نسبت به بسیاری از نقاط دیگر دنیا پایین تر می باشد.

 

بازار ادویه دبی

بازار ادویه شهر دبی نیز در کنار بازار طلای این شهر واقع شده است. جالب است بدانید به محض این که وارد این بازار قدیمی و فوق العاده زیبا می شوید، عطر ادویه جات محلی و عربی را می توانید با جان و دل احساس کنید! لازم به بیان ست ادویه های این بازار از تمام نقاط دنیا و همچنین منطقه ی خاورمیانه با کیفیت بالا و قیمت مناسب جمع آوری شده است.

شما در این مکان می توانید انواع ادویه ها و چاشنی ها، میوه های خشک و نیز بخورهای خوش بو را خریداری نمایید!

 

بازار پارچه دبی

در بازار پارچه شهر دبی که از بهترین مراکز خرید شهر دبی می باشد، می توانید هر نوع پارچه با هر نوع سلیقه ای را از کتان تا انواع گوناگون پارچه های ابریشمی، پارچه های وال ، پارچه های اطلس، پارچه های مخمل، پارچه های توری، پارچه های قلاب دوزی شده و همچنین پارچه های رنگارنگ تولید کشور هند، کشور تایلند، کشور اندونزی و همچنین کره و… را پیدا کنید.

توجه داشته باشید شما می توانید در بازار پارچه دبی، کالاهای دیگری نیز از جمله صنایع دستی، کفش و دمپایی را نیز تهیه نمایید. درباره معماری کهن و سنتی این بازار بد نیست بدانید درب بسیاری از فروشگاه ها، به شکل درب حجره های قدیمی می باشد و از چوب ساخته شده است! هم چنین نورپردازی این بازار با فانوس های قدیمی، جلوه و شکوه این بازار را دو چندان کرده است!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا