موثرترین خوراکی ها که به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کنند

ترجمه: سمیرا فیض آبادی ، جدول یاب

خوراکی های چربی سوز طبیعی نه تنها مفید هستند بلکه کاملا در دسترس هستند. این خوراکی‌های سوخت و ساز بدن را افزایش داده و چربی‌های بدن را کم می‌کنند. در اینجا چند خوراکی چربی سوز را معرفی می‌کنیم که قطعا فایده بخش هستند.

خوراکی‌های چربی سوز چه هستند؟

برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند و باعث چربی سوزی در بدن می‌شوند. این خوراکی‌های در راستای اهداف شما برای کاهش وزن نقش موثری ایفا می‌کنند. خوراکی‌های چربی سوز مصنوعی که در سوپرمارکت‌ها در دسترس هستند به اندازه خوراکی‌های چربی سوز طبیعی نتیجه بخش  نیستند. غذاهای چربی سوز باعث کاهش چربی ناحیه‌هایی همچون شکم، ران، بازو و … می‌شوند. افزایش میزان متابولیسم بدن  باعث تسریع در کاهش وزن می شود. در اینجا ۱۰ خوراکی چربی سوز را معرفی می کنیم.

 

۱- تخم مرغ

تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است. تخم مرغ در چربی سوزی و کاهش وزن بسیار موثر عمل می‌کند چراکه  باعث کاهش میزان گرسنگی می‌شود و احساس سیری به شما می‌دهد. بعد از خوردن تخم مرغ میزان سوخت و ساز بدن برای چندین ساعت تا ۳۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

 

۲- قهوه

به همه آنهایی که عاشق قهوه هستند باید گفت که قهوه یک مزیت دیگر هم دارد. قهوه که باعث بهبود خلق و خوی شما می شود، می تواند میزان متابولیسم را تا ۱۳ درصد افزایش دهد. کافئین موجود در قهوه باعث چربی سوزی شده و فعالیت‌های فیزیکی شما را بهبود می‌بخشد.

 

۳- انواع توت‌ها

توت‌ها حاوی فیبر زیادی هستند و در مقایسه با دیگر میوه‌ها قند بسیار کمتری دارند. آنها باعث کاهش چربی و کاهش وزن می‌شوند.

 

۴- چای سبز

چای سبز مزایای فراوانی از جمله کاهش بیماری‌های قلبی و پاکسازی بدن از سموم را دارد. چای سبز باعث افزایش چربی سوزی در بدن خصوصا چربی‌های شکمی می‌شود. چای سبز به طور بالقوه تعداد کالری هایی را که سوزانده می شود افزایش می دهد..

 

۵- گردو

گفته می‌شود اسیدهای چرب امگا ۳ باعث کاهش وزن می‌شوند.  گردو مملو از اسیدهای چرب امگا ۳ است. بنابراین با تغییر مقاومت بدن به انسولین چربی سوزی را فعال می‌کند.

 

۶- موز

شروع روز با خوردن یک عدد موز، متابولیسم بدن را به مقدار قابل توجهی افزایش می‌دهد. پتاسیم موجود در موز، مواد معدنی و مایعات بدن را که متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند، تنظیم می‌کند. این خوراکی مغذی، همچنین تضمین می کند که کالری ها هنگام خواب هم در بدن سوخته می شوند.

 

۷- آووکادو

علاوه بر طعم و مزه جالب، آوکادو به سوختن چربی های ناسالم کمک می کند. خوردن این میوه خوشمزه، به شما کمک می‌کند تا احساس سیری کنید و شما را از میل به خوردن، منع می‌کند. منیزیم موجود در آوکادو صدها آنزیم را فعال می کند که هضم، جذب و استفاده از پروتئین‌ها و چربی ها را کنترل می کند. همچنین قند خون بدن را که برای کاهش وزن حیاتی است، کنترل می کند.

 

۸- خانواده مرکبات

مرکبات مانند پرتقال بدن را قلیایی می کند که باعث کاهش چربی بدن می شود. مقدار بالای فیبر در پرتقال، باکتری های روده خود را سالم نگه می دارد، اشتها را کاهش می دهد و چربی را از بین می برد.

 

۹- سرکه سیب

سرکه سیب به شما کمک می کند تا به مدت زمان طولانی تری احساس سیری کنید. هضم کربوهیدرات ها را کاهش می دهد و از قند خون جلوگیری می کند. هنگامی که قند خون شما افزایش می یابد، سوزاندن چربی متوقف می شود.

 

۱۰-فلفل قرمز

فلفل قرمز علاوه بر اضافه کردن حرارت و تندی به مواد غذایی، التهاب بدن را کاهش می دهد و سلول شما را از آسیب محافظت می کند. آنها احساس سیری را در شما ارتقا داده و مانع پرخوری می‌شود. کپسایسین موجود در فلفل قرمز باعث کاهش اشتها و افزایش متابولیسم می شود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا