میرکت ها چه هستند؟ ویژگی این حیوانات بامزه چیست؟

جدول یاب ، فرزانه سمندرمیرکت به زبان هلندی معنی “گربه باتلاق” یا “گربه دریاچه” می باشد که برخلاف نامشان هرگز در دریاچه و باتلاق ها نبودند. و البته در زبان فارسی به ” دم عصایی” نیز معروف هستند. زیست گاه این حیوان کوچک در جنگل های آفریقا و صحراهای خشک است.

ویژگی خاصی که دارند این است که روی پاهای خود می ایستند و از این ویژگی در مواقع زیر نظر گرفتن شکارچیان استفاده می کنند تا خود را در امان نگه دارند.

خصوصیات ظاهری آنها به چشمان تیره و هاله تیره رنگ دور چشمانشان برمی گردد، طول بدن این جانوران بین ۲۵تا ۳۰ سانتی متر هستند اما دم بلند آنها به تنهایی ۱۹تا ۲۴سانتی متر طول دارد.وزن یک میرکت به یک کیلوگرم نیز نمی رسد.

میرکت ها به صورت گروهی در حفره هایی در داخل تپه های کوچکی که خودشان ایجاد کرده اند زندگی می کنند. آنها با اینکه چثه خیلی کوچکی دارند اما در جنگ با حیوانات وحشی و یا خطرناک هیچ ترسی ندارند و اغلب در این مبارزه ها برنده میدان هستند. آنها در دیدن و شنیدن صداها از حس قوی برخوردار هستند و البته حس بویایی عالی نیز دارند.

میرکت ها اغلب طعمه عقاب ها و پرندگان شکاری دیگر هستند، اما با این حال احتمال کشته شدن این گونه از حیوانات در میان اعضای هم گونه خودشان بیشتر است.

این حیوان کوچک در سال بین یک تا هشت زایمان دارد که البته معمولا سه یا چهار فرزند بدنیا می آورد و آنها را در زیر زمین بزرگ می کنند تا از خطرات پیرامونشان محفوظ باشند. تاکنون برای بقای نسلشان هیچ تهدیدی نداشتند و وضعیتشان در نمودار نرمالی واقع است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا