نقد و بررسی فیلم چاقوکشی Knives Out + بازیگران فیلم Knives Out

در این مطلب، به نقد و بررسی فیلم چاقوکشی با نام اصلی ” Knives Out ” و همچنین بازیگران این فیلم سینمایی خواهیم پرداخت! با ما همراه باشید. فیلم چاقوکشی با نام اصلی ” Knives Out ” که در ایران با نام ” چاقوهای بی‌ غلاف ” نیز شناخته می شود، فیلمی آمریکایی به نویسندگی، تهیه‌ کنندگی و کارگردانی ریان جانسون و محصول سال ۲۰۱۹ میلادی می باشد.

درباره ریان جانسون بد نیست بدانید وی متولد ۱۷ دسامبر ۱۹۷۳ میلادی در ایالت مربلند ایالات متحده آمریکا می باشد! جانسون از سال ۲۰۰۵ میلادی تاکنون مشغول به فعالیت بوده‌است و برنده جوایز گوناگونی همچون جایزه انجمن کارگردانان آمریکا نیز بوده است.

فیلم چاقوکشی با نام اصلی ” Knives Out ” اولین بار در سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی و در طی جشنواره بین‌ المللی فیلم تورنتو به روی پرده رفت و اکران شد! ” چاقوکشی” فیلمی در ژانر کمدی سیاه معمایی ادای احترامی است به نویسنده مشهور آثار معمایی، آگاتا کریستی.

هیئت ملی بازبینی فیلم  که به اختصار ” NBR ” نام دارد، ” چاقوکشی ” را به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۹ میلادی انتخاب کرد.این  فیلم یک موفقیت در گیشه بود و ۳۰۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد! در حالی که بودجه ساخت آن ۴۰ میلیون دلار بوده‌ است. ” چاقوکشی ” در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب در سال ۲۰۱۹ میلادی، در سه رشته بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم موزیکال یا کمدی برای دنیل کریگ و بهترین بازیگر زن – فیلم موزیکال یا کمدی برای آنا د آرماس نامزد دریافت جایزه شد! بد نیست بدانید هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب در تاریخ ۵ ژانویه ۲۰۲۰ میلادی در هتل بورلی هیلتون برگزار شد.

نکته حائز اهمیت درباره ” چاقوکشی ” این است که رایان جانسون ، کارگردان این فیلم سینمایی در اینجا هم موفق به پرورش ایده ساده داستان شده است به نحوی که در لابلای داستان ما می توانیم شخصیت های گوناگون با کارکردهای متفاوت شان را بیابیم! بازی “دنیل کریگ ” نیز بسیار قابل توجه است! درباره “دنیل کریگ ” بد نیست بدانید وی متولد ۲ مارس سال ۱۹۶۸ میلادی در شهر چسترُ کشور انگلستان می باشد. او ششمین شخصیت ” جیمز باند ” در مجموعه فیلم‌ های جاسوسی و اکشن ” جیمز باند ” است. گزینش او به عنوان بازیگر ایفاکننده نقش ” جیمز باند ” با واکنش منفی طرفداران این فیلم مواجه شد! ولی نقش آفرینی او در فیلم ” کازینو رویال ” به عنوان بیست و یکمین فیلم از سری فیلم‌ های جیمز باند به کارگردانی مارتین کمپبل و محصول سال ۲۰۰۶  میلادی، موجب شد تماشاگران و منتقدان وی را بهترین جیمز باند تاریخ بدانند!

هنر رایان جانسون ، کارگردان این فیلم سینمایی این بوده است که شخصیت های جذاب و متناقض را در شرایطی قرار دهد که لحظات کمیک در عالی ترین جایگاه خود خلق شوند! موقعیت های این فیلم شبیه به آثار سرد انگلیسی نیست که معمولا شوخی های دسته اول در آن وجود ندارد. رایان جانسون در اینجا علاوه بر نبوغ خود در پیچ و تاب دادن به داستان فیلم که تا انتهای قصه شما را سردرگم می کند، موقعیت های کمیک کاملا موفقی خلق کرده است که لبخند به لبانتان می آورد و فراموش نکنیم که بسیار کنایه آمیز هم هستند. کنایه هایی که به شرایط زندگی امروز جامعه وارد می شود و مانند نگاه به زندگی مهاجران گاهی به شکل جذابی تند هستند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ” چاقوکشی ” حتی در بخش بصری نیز خلاق و کارآمد است! این فیلم سینمایی خیلی شبیه به آثار مشهور ژانر معمایی نیست. سبک فیلمبرداری منحصر به فرد و تکنیک های تدوین در فیلم رایان جانسون قابل اشاره هستند و اگر به آنها اشاره نکنیم در حق فیلم کم لطفی کرده ایم!

بازی های این فیلم نیز در اوج هستند و این برای فیلمی که بازیگران فراوانی دارد، یک مزیت بزرگ محسوب می شود. انتظار درخشش انفرادی از بازیگران فیلم نداشته باشید، چرا که بازیگران ستاره فیلم هر کدام، سهم زیادی در فیلم ندارند. با این حال آنها زمانی که در مقابل دوربین هستند، به درستی توسط کارگردان هدایت می شوند و در جایگاه خود قرار می گیرند.

لازم به بیان است ستاره فیلم چاقوکشی با نام اصلی ” Knives Out ” بی شک ” دنیل کریگ ” است که کم کم بایستی عادت کنیم او را با نام ” جیمز باند ” نبینیم! دنیل کریگ جسور و یکدنده است و در اینجا توانایی های بازیگری خود را بیش از هر زمان دیگری به تماشاگران نشان داده است.

خلاصه داستان فیلم چاقوکشی

فیلم، داستان اعضای یک خانواده عجیب را دنبال می‌ کند که بعد از قتل وحشیانه پدر خود، در یک خانه جمع می شوند و یک کارآگاه پلیس سعی در حل معما دارد! نقش این کارگاه پلیس را، “دنیل کریگ ” بازیگر انگلیسی ایفا کرده است. کارآگاهی از خود راضی به نام ” بلنک ” که هوش هرکول پوآرو را دارد، اما به طرز شگفت انگیزی جذابیت های بیشتری از او دارد!

بازیگران فیلم چاقوکشی

  • کریس ایوانس
  •  دنیل کریگ
  • کاترین لانگفورد
  • تونی کولت
  • جیدن لیبرهر
  • آنا دِ آرماس
  • مایکل شنون
  • کریستوفر پلامر
  • لاکیت استنفیلد
  • جیمی لی کورتیس

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا