هر آنچه که می خواهید درباره تاریخچه و انواع جدول بدانید

جدول یاب ، ترجمه: پردیس کیانی : جدول ها محبوب ترین و معروف ترین بازی های دنیا هستند. اولین جدول معمایی در انگستان در طول قرن نوزدهم میلادی بوجود آمد. آنها با آنچه که امروزه در روزنامه ها وجود دارند بسیار متفاوت بودند. آنها برگرفته بودند از یک کلمه در مربع یا دسته ای از کلمات که در طول یا پایین جدول خوانده می شدند.

جدول کلمات متقاطع

 

جدول های اولیه بیشتر در کتاب های بچه ها در دوره های مختلف دیده می شدند. در ایالات متحده، هرچند که معماها برای سرگرمی بزرگسالان تهیه شده بودند، اما در سال ۱۹۲۰ این جدول ها شور و هیجان مردم را به اوج رساند. آن چنان که موجب شد مردم در اشتیاق حل کردن این جدول ها، یا کارشان را از دست بدهند یا زندگی مشترکشان از هم بپاشد.

سرچشمه

اولین جدول شناخته شده توسط آرتور وِین (متولد ۲۲ جون ۱۸۷۱ در لیورپول انگلستان) به وجود آمد. معمولا صفحه ای حاوی جدول واژه ها بود. تمرینِ کلمات مخفی شده و ارتباط آنها با نقطه ها. اما آرتور وِین چیز متفاوتی می خواست. او شبکه های لوزی شکل، بدون خونه سیاه طراحی کرد، و واژه سرگرمی را بالای جدول نوشت. و بعدها برخی از نو آوری ها را مانند استفاده از خطوط  افقی و عمودی برای ایجاد خانه های برای حروف معرفی کرد. برای ادای احترام به آرتور وین در این مقاله  انواع جدول های معمایی را به شما معرفی می کنیم: جدول آزاد و  مورب، جدول استاندارد، سبک آمریکایی و جدول معمایی رمزی.

جدول آزاد

آسان ترین جدول برای طراحی جدول آزاد یا مورب است. جدول هایی حاوی پازل کلمات، با شبکه های به هم پیوسته که کلمات در طول یا پایین هم قرار می گیرند و حروف از میان آنها می گذرد و واژه ی مورد نظر به دست می آید. خانه ای که کلمه از آن شروع می شود باید با راهنما (که متشکل شده است از کلمه یا تصویر، که قرار است حل بشود)، تشابه داشته باشد. جدول آزاد نا متقارن است و مانند جدول های استاندارد و رمزی به هم پیوسته نیست. این جدول ها معمولا در برنامه های درسی، برای تقویت واژگان یا بهتر رساندن مفهوم آنها تدریس می شوند.

جدول استاندارد

جدول های شبکه ای که در اغلب نشریات آمریکایی وجود دارند عموما مربعی هستند و خانه های سفید را تشکیل می دهند. هر چند استثنا نیز وجود دارد. شبکه ها باید متقارن باشند، به طوری که الگو زمانی ظاهر خواهد شد که وارونه باشد. برای ساخت این نوع پازل:

  • بیش از ۱/۶ از شبکه باید شامل مربع های سیاه باشند.
  • باید حد اقل سه حرف داشته باشند.
  • بدون هیچ خانه ی ملاحظه نشده باشند.

جدول

جدول رمزی

جدول های شبکه ای در انگلستان و استرالیا عموما ساختار نردبانی مانند دارند و نیمی از خانه های آنها ملاحظه نشده باقی می ماند. نشانه های مرموز را می توان به عنوان یک جمله معقول، بیشتر یا کمتر خواند، اما در واقع شامل دو بخش است: یک بخش تعریف، مانند جدول های استاندارد، دیگری از برخی اشکال استفاده می کند که در پاسخ به آن اشاره می شود. این جدول ممکن است به شکل های جمله ای، کلمه ای، کلمات محفوظ مانده، کلمات معکوس، کلمات حذف شده، تعریف دوگانه یا کلمات پنهان باشد.

چطور جدول ها را پیدا کنیم؟

شما می توانید این جدول ها را در سراسر وب سایت های رایگان یا در همین سایت جدول یاب پیدا کنید. ما انواع جدول ها را برای بازی آنلاین یا چاپ شده روی کاغذ به شما پیشنهاد می کنیم. جدول ها بهترین راه برای سرگرمی و البته افزایش اطلاعات عمومی می باشند. جدول های معمایی را نیز می توان در اکثر نشریات چاپی نظیر روزنامه ها و مجلات هفتگی یافت. بسیاری از این نشریات یک جدول رایگان ارائه می دهند. به روزنامه های آنلاین جدول های معمایی سر بزنید و لیستی از نشریات آنلاین که به سبک های آمریکایی، استرالیایی، انگلیسی، کانادایی (که متشکل شده اند از جدول های رمزی و استاندارد) را دریافت کنید.

-جدول کلمات

کتاب جدول چگونه است؟

اگر شما کسی هستید که کتاب را ترجیح می دهید، نگاهی به کتاب جدول های معمایی بی اندازید که می توانند به راحتی دریافت یک هدیه حل شوند. این کتاب ها بهترین گزینه برای مبتدی ها با راه حل های آسان، برای جدول حل کننده های با تجربه، برای کسانی که جدول های مرموز دوست دارند، هستند. و همچنین این کتاب را می توان به کسانی که بینایی ضعیف دارند پیشنهاد کرد و البته بهترین سرگرمی و کتاب آموزشی برای کودکان شماست.

منبع: thesprucecrafts

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا