ویژگی و خصوصیات کامل متولدین آذر ماه + نکات مثبت و منفی

همه تقریبا به این نکته پی برده اند که همه جا خوب و بد دارد و نمی توان فقط به ماه تولد آن فرد اکتفا کرد و ذات آن شخص را پیش بینی کرد اما بعضی از خصوصیات وجود دارد که در افراد متولدین یک ماه مشترک است. ما در این مطلب از بخش فال و طالع بینی سایت جدولیاب خصوصیات متولدین آذر ماه را جمع آوری کرده ایم و برای شما عزیزان به اشتراک گذاشته ایم پس با ما همراه باشید.

ویژگی‌ها و خصوصیات‌ کلی

خوش‌‌بین‌، خوش‌‌خلق‌، مهربان‌، خونگرم‌ و شاد، درستکار، صادق‌، شریف‌، رو‌راست‌، راستگو، بی‌غل‌ و غش‌ و بی‌شیله‌ پیله‌، اندیشمند، روشنفکر و فیلسوف‌ منش‌.

جنبه‌ منفی شخصیت

خوش‌‌بینی‌ کورکورانه‌، بی‌خیالی‌، بی‌دقتی‌، بی‌احتیاطی‌ و بی‌توجهی‌، ظاهر بینی‌ و بی‌ملاحظه‌گی‌، فاقد حس‌ مسؤولیت‌، بی‌قراری‌ و نا‌آرامی‌.

توضیحات عمومی

متولدین‌ آذر ماه‌ در مجموع‌ دید مثبتی‌ نسبت‌ به‌ زندگی‌ دارند، آنها سرشار از جسارت‌، جرأت‌، انرژی‌، تنوع‌ مهارت‌ و ماجراجوئی‌ هستند و مایلند که‌ تجربیاتی‌ ماورای ‌معمول‌ کسب‌ کنند. از آنجائی‌ که‌ ذهن‌ و فکری‌ باز دارند، از سفر، جهانگردی‌ و اکتشاف‌ لذت‌ می‌برند. آنها اساساً جاه‌ طلب‌، بلند پرواز و خوش‌ بین‌ هستند و تا جائی ‌پیش‌ می‌روند که‌ حتی‌ تمام‌ امیدها و آرزوهای‌ خود را بر باد می‌دهند. آنها آرمان‌‌گرا و کمال‌ جو هستند و می‌توانند بسیاری‌ از ناملایمات‌ را تحمل‌ کنند، بدون‌ آنکه‌ لطمه‌ای ‌بخورند. آنها افرا‌ محترم‌، شریف‌، صادق‌، رو‌راست‌، درستکار، قابل‌‌اعتماد، وفادار، راستگو، سخاوتمند، دست‌ و دلباز، با گذشت‌، بلند نظر و بی‌ریا هستند و شدیداً خواهان‌ برقراری‌ عدل‌ و داد می‌باشند، خواهان‌ کمک‌ به‌ افراد ستمدیده‌ جامعه ‌هستند و گاهی‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ خواسته‌هایشان سرکش‌ و نافرمان‌ می‌شوند. آنها به‌راحتی‌ بین‌ وفاداری‌ و استقلال‌ مرزی‌ می‌کشند و آن‌ را به‌ حالت‌ تعادل‌ در می‌آورند.

متولدین‌ آذر ماه‌ معمولاً متواضع‌، فروتن‌، کم‌ توقع‌، محجوب‌، با‌حیا، با‌وجدان‌ و مؤمن‌ هستند و شدیداً به‌ اصول‌ اخلاقی‌ پای ‌بندند. اگرچه‌ گهگاهی‌ بی‌جهت‌ روی ‌برخی‌ از اصول‌ اخلاقی‌ پافشاری‌ می‌کنند و اعتقادات‌ و باورهای‌ خود را بیش‌ از هرچیز دیگر قبول‌ دارند و آنها را می‌ستایند. در نتیجه‌ گاهی‌ به‌ طرز نامطلوبی‌ سخت‌‌گیر،خشک‌، انعطاف‌ناپذیر، مقرراتی‌، جدی‌، نامهربان‌، نابردبار و مستبد می‌شوند و خط‌ مش‌ خاص‌ خودشان‌ را در پیش‌ می‌گیرند. از آنجائی‌ که‌ ظاهر‌بین‌ هستند و ظواهر توجه‌ آنها را به‌ خود جلب‌ می‌کنند، گاهی‌ اوقات‌ آنها در ظاهر دم‌ از حمایت‌ می‌زنند، با این‌ حال‌ اگر منافع‌ شخصی‌ خودشان‌ به‌ خطر بیفتد، نهایت‌ سعی‌ و تلاش‌ خود را به‌کار می‌بندند و در ایجاد بسیاری‌ از تغئیر و تحولات‌ تردید به‌ خود راه‌ نمی‌دهند ولی ‌حاضر نیستند باورهای‌ خود را عوض‌ کنند.

افکارشان‌ پرمحتوا و مرتب‌ است‌، آینده‌ نگر، دوراندیش‌ و عادل‌ هستند و اگر بخواهند در جمع‌ شوخ‌، بذله‌گو، خوش‌ صحبت‌ و مجلس‌آرا می‌شوند. آنها عاشق‌ کاربر روی‌ پروژه‌های‌ جدید هستند، از سرعت‌ انتقال‌ خیلی‌ خوبی‌ برخوردارند، با روی‌باز از هر نظریه‌ جدیدی‌ استقبال‌ می‌کنند و در مجموع‌ مبتکر و خلاق‌ به‌ شمار می‌آیند. اگرچه‌ در کار اقتباس‌ و سازگاری‌ بهتر از ابداع‌ عمل‌ می‌کنند. در محل‌ کارشان‌ اگرهمکاران‌ از شخصیت‌ آنها تعریف‌ و تمجید کنند، بی‌نهایت‌ خوشحال‌ شده‌ و کارآئی‌شان‌ بالاتر می‌رود.

آنها مصمم‌ و با اراده‌ هستند و از قدرت‌ سازمان‌‌دهی‌ خوبی ‌برخوردارند، به‌ همین‌ دلیل‌ هر وقت‌ مسؤولیتی‌ را عهده‌‌دار می‌شوند، برای‌ رسیدن‌ به ‌نتیجه‌ای‌ موفقیت‌آمیز و درخشان‌ حاضرند حتی‌ از جانشان‌ هم‌ مایه‌ بگذارند. سخاوت‌ و گشاده‌ دستی‌ آنها به‌ واسطه‌ ملاحظه‌‌کاری‌ شدیدشان‌ به‌ حالت‌ تعادل‌ درمی‌آید.

آنها در عشق‌ بی‌غل‌ و غش‌، اصیل‌، پرحرارت‌، وفادار و پر‌شور هستند. با این‌ حال ‌اگر بر سر راهشان‌ مانعی‌ ایجاد شود و یا شخصی‌ چوب‌ لای‌ چرخشان‌ بگذارد، به‌سرعت‌ ناخرسند و عصبانی‌ شده‌ و زندگی‌ را به‌ کام‌ همه‌ تلخ‌ می‌کنند، حتی‌ گاهی‌ آن‌چنان‌ آشفته‌ و بدبین‌ می‌شوند که‌ از خودشان‌ انتقام‌ می‌گیرند و به‌ کارهائی‌ که‌ در شأنشان‌ نیست‌ دست‌ می‌زنند. در واقع‌ به‌ راحتی‌ می‌توانند به‌ یک‌ رابطه‌ دوستانه‌ پایان ‌دهند ولی‌ اگر ازدواجشان‌ موفقیت‌آمیز باشد، همسرانی‌ وفادار و والدینی‌ آسان‌‌گیر و بیش‌ از حد نرم‌ خواهند بود، ولی‌ آن‌ زمان‌ نیز بی‌قراری‌ و بی‌صبری‌ ذاتی‌شان‌ باعث‌ می‌شود که‌ سفر و سیاحت‌ را یکی‌ از ارکان‌ اصلی‌ زندگی‌شان‌ قرار دهند.

آنها در هرحالتی‌ باید احساس‌ آزادی‌ کنند و اگر همسرانشان‌ این‌ را رعایت‌ نمایند، آنها عاشقانه‌ حتی‌ زندگی‌شان‌ را فدای‌ آنها می‌کنند. زن‌های‌ متولد آذر ماه‌ مکمل‌ شوهرهایشان‌ هستند و عاشقانه‌ وظایفشان‌ را به‌ بهترین‌ وجهی‌ انجام‌ می‌دهند، اگرچه‌ عشق‌ و علاقه ‌را کاری‌ دشوار تلقی‌ می‌کنند و به‌ همین‌ دلیل‌ عده‌ای‌ به‌ آنها قلب‌ سرد و خشک‌ رامی‌دهند.
متولدین‌ آذر ماه‌ در همه‌ ارتباطات‌ شخصی‌ قابل‌‌اعتماد هستند و به‌ ندرت‌ به‌ اعتمادی‌ که‌ به‌ آنها می‌شود، خیانت‌ می‌کنند. اگرچه‌ گاهی‌ بی‌اختیار از کوره‌ در رفته‌ و به‌ شدت‌عصبانی‌ می‌شوند. هم‌ زنان‌ و هم‌ مردان‌ متولد این‌ ماه‌ دقیقاً می‌دانند که‌ چه‌ عباراتی ‌دشمنانشان‌ را آزار می‌دهد و بی‌نهایت‌ رک‌‌گو و بی‌پرده‌ هستند.

از سوی‌ دیگر در بخشیدن‌ گناه‌ و خطاهای‌ دیگران‌ بسیار منعطف‌ هستند و به‌ شدت‌ به‌ افراد مسن ‌خانواده‌اشان‌ احترام‌ می‌گذارند و در قبالشان‌ احساس‌ مسؤولیت‌ می‌کنند. متولدین‌ آذر ماه‌ در زمینه‌های‌ زیادی‌ استعداد دارند، در نتیجه‌ در مشاغل‌ زیادی‌ موفق‌ هستند. آنها ذاتاً معلم‌ و فیلسوف‌ زاده‌ شده‌اند و قواعد و اصول‌ اخلاقی‌ را آن‌‌چنان ‌زیبا تشریح‌ می‌کنند که‌ گوئی‌ در حال‌ شرح‌ آن‌ برای‌ همه‌ جهان‌ هستند. آنها از استعدادشان‌ در جهت‌ مثبت‌ استفاده‌ می‌کنند و می‌توانند دانشمندانی‌ موفق‌ از آب‌ در آیند. هم‌چنین‌ در کارهائی‌ که‌ مربوط به‌ خدمات‌ عمومی‌، کارهای‌ اجتماعی‌، ارتباطات‌ عمومی ‌و تبلیغاتی‌ هستند، عالی‌ عمل‌ کنند. طبیعتاً مسافرت‌ و اکتشاف‌ نیز برای‌ روح ‌بی‌قرارشان‌ خوشایند و جالب‌ است‌.

اگر هم‌ محدود باشند و نتوانند به‌ سفر بروند، به ‌ارتش‌ ملحق‌ شده‌ یا به‌ صورت‌ سیار نماینده‌ فروش‌ و بازرگان‌ می‌شوند. عده‌ای‌ از آنها می‌توانند موسیقی‌‌دانانی‌ موفق‌ باشند و گفته‌ می‌شود که‌ قبل‌ از اختراع‌ ماشین‌، اکثر متولدین‌ آذر ماه‌ در کار تجارت‌ اسب‌ بودند و در سوارکاری‌ و تیمار اسب‌ موفق‌ به‌شمار می‌آمدند. امروزه‌ نیز آنها در اکثر مسابقات‌ ماشین‌‌رانی‌ و رالی‌ شرکت‌ می‌کنند. هم‌‌چنین‌ آنها می‌توانند مربیان‌ ورزشی‌ موفقی‌ نیز باشند ولی‌ گاهی‌ بی‌گدار به‌ آب‌می‌زنند و در نتیجه ‌ احتمال‌ دارد تمام‌ دارائی‌ خود را در این‌ راه‌ از دست‌ بدهند.

یکی‌ از عیوب‌ متولدین‌ آذر ماه‌ این‌ است‌ که‌ سر هیچ‌ و پوچ‌ و مسایل‌ جزئی‌ عصبانی ‌می‌شوند و طغیان‌ می‌کنند، بی‌صبرانه‌ در انتظار کار بر روی‌ پروژه‌های‌ جدید هستند و اگر در محل‌ کار همکارانشان‌ رعایت‌ حال‌ آنها را نکنند، آنها به‌ تحقیر و تمسخر دیگران‌ می‌پردازند. در واقع‌ آنها توقع‌ دارند که‌ همه‌ از آنها قدردانی‌ کنند و تلاشهایشان‌ را به‌ رسمیت‌ شناخته‌ و در مجموع‌ از شنیدن‌ عبارات‌ تملق‌آمیز و چاپلوسانه‌ به‌ شدت‌ لذت‌ می‌برند. اگرچه‌ گاهی‌ اوقات‌ واقعاً مستحق‌ و سزاوار قدردانی‌ هستند، چون‌ در به‌ پایان‌‌رساندن‌ یک‌ پروژه‌ حتی‌ سلامتی‌ خود وخانواده‌اشان‌ را نیز به‌ مخاطره‌ می‌اندازند و به‌ همین‌ دلیل‌ نیز گاهی‌ از نظر خانواده‌شان‌ مستحق‌ نکوهش‌ هستند.

آنها در محل‌ کار سختگیر، پر توقع‌، دقیق‌، پرزحمت‌، سلطه‌ جو و بدون‌ ملاحظه ‌هستند و در زندگی‌ خصوصی‌شان‌ نیز از خود راضی‌، مغرور، افاده‌ای‌، اسراف‌‌‌کار و پرخرج‌ هستند. بی‌قراری‌ ذاتی‌ آنها، اگر تحت‌ کنترل‌ قرار نگیرد و به‌ افراط رود، بیشتر از همه‌ خودشان‌ را به‌ خطر می‌اندازد. عده‌ای‌ از آنها به‌ شدت‌ خوش‌ گذران ‌هستند و به‌ همین‌ دلیل‌ آن‌‌چنان‌ به‌ دنبال‌ مسایل‌ بچگانه‌ و سطحی‌ می‌روند و وقت ‌تلف‌ می‌کنند که‌ فرصتی‌ برای‌ بهره‌گیری‌ از استعدادهای‌ سرشارشان‌ را پیدا نمی‌کنند.

بیماری‌ها احتمالی

صورت‌ فلکی‌ قوس‌ بر روی‌ باسن‌ و ران‌ها حکومت‌ می‌کند و در نتیجه‌ متولدین‌ آذر ماه‌ می‌بایست‌ مراقب‌ باشند تا به‌ بیماری‌‌هائی‌ مثل‌ سیاتیک‌ و روماتیسم‌ مبتلا نشوند. گفته‌ می‌شود که‌ به‌ خاطر کمبود طبیعی‌ سیلیسیم‌ در بدن‌، پوست‌، ناخن‌ و موئی ‌ضعیف‌ دارند. از آنجائی‌ که‌ ورزش‌ دوست‌ و دارای‌ روحیه‌ ورزشکاری‌ هستند، بایدمراقب‌ حوادث‌ و اتفاقات‌ ناشی‌ از همان‌ها باشند. در قدیم‌ بسیاری‌ از آنها در هنگام‌ سوار‌کاری‌ از اسب‌ یا چهار‌پایان‌ دیگر به‌ زمین‌ سقوط می‌کردند و صدمات‌ زیادی‌می‌دیدند. هم‌ چنین‌ باید در هنگام‌ کار با آتش‌ و گرما نیز به‌ شدت‌ محتاط باشند.

علاقمندی‌های متولدین‌ آذر ماه‌

مسافرت‌، یک‌ سره‌ به‌ سراغ‌ اصل‌ مطلب‌ رفتن‌، تمایل‌ به‌ آزادی‌، قوانین‌ و معانی‌، درک‌ احساسی‌ از مسایل‌.

بیزاری‌ها

مواجهه‌ با نظریات‌ دست‌ و پاگیر، گرفتاری‌های‌ داخل‌ خانه‌، مقید بودن‌، مداخله‌ دیگران‌ در مسایل‌ خصوصی‌ زندگی‌شان‌، سر و کله‌ زدن‌ با جزئیات‌.

 

مشکلات‌ احتمالی

هر کسی ویژگی‌ها و خصوصیات‌ منحصر به‌ فردی دارد و زمانی که‌ این‌ خصلت‌ها سرکوب‌ و یا فرو‌خورده‌ شوند، یا برآورده‌ نشوند، باعث‌ بروز مشکلاتی می‌شوند. توصیه‌ ما این‌ است‌ که‌ این‌ پیشنهادات‌ را به‌ کار ببندید و از مواجهه‌ شدن با نتایج‌ عالی آن شگفت‌زده‌ شوید:
ـ مشکل‌: در حالی‌ که‌ شما وقت‌ زیادی‌ برای‌ حل‌ مشکلات‌ دیگران‌ می‌گذارید، ولی‌ در موقع‌ نیاز، هیچ‌ کس‌ به‌ داد شما نمی‌رسد.
ـ راه‌ حل‌: کمی‌ به‌ خودتان‌ بیایید، آیا زندگی‌ یک‌ حقیقت‌ است‌ یا یک‌ قصه‌ و داستان‌؟ بهتر است‌ بیشتر به‌ فکر زندگی‌ خودتان‌ باشید.
ـ مشکل‌: احساس‌ می‌کنید که‌ اطرافیانتان‌ دیگر حرف‌های‌ شما را زیاد جدی ‌نمی‌گیرند و گاهی‌ حتی‌ به‌ شما اعتماد نمی‌کنند.
ـ راه‌ حل‌: از مبالغه‌، گزافه‌‌گوئی‌، افراط و اغراق‌ دست‌ بردارید و با دیگران‌ جر و بحث‌ نکنید، حقیقتاً ستیزه‌‌جوئی‌ و جنجالی‌ بودن‌ در نهایت‌ اعتماد همه‌ را از شماسلب‌ کرده‌ و به‌ ضرر شما تمام‌ می‌شود.
ـ مشکل‌: بسیاری‌ از اوقات‌ به‌ شدت‌ احساس‌ سرگشتگی‌، سرخوردگی‌، یأس‌ و ناامیدی‌ می‌کنید.
ـ راه‌ حل‌: بهتر است‌ فکرتان‌ را روی‌ مسایلی‌ متمرکز کنید که‌ شما را راضی‌ می‌کنند و در جهت‌ آن‌ پیشروی‌ نمائید.
ـ مشکل‌: اگر چه‌ شخصی‌ باثبات‌ و مستحکم‌ هستید، ولی‌ گاهی‌ از پیشروی ‌عاجزید.
ـ راه‌ حل‌: باید با سعی‌ و تلاش‌ زیاد، افکار و اندیشه‌های‌ مثبت‌ را به‌ ذهنتان‌ راه‌دهید و روی‌ اهدافی‌ پافشاری‌ کنید که‌ کوتاه‌ مدت‌ و آسان‌تر هستند. بدین‌ ترتیب‌ باجد و جهد ذاتی‌ به‌ مقاصدتان‌ خواهید رسید.

سیاره‌ حاکم‌ بر شما (پلوتون‌) است

۱. فاصله‌ متوسط از خورشید: ۲۰۲۵
۲. دور گردش‌ نجومی‌ از کانون‌ (بر حسب‌ سال‌): ۱۱۸۶
۳. شعاع‌ استوایی‌ (برحسب‌ کیلومتر): ۷۱۴۹۲
۴. شعاع‌ قطبی‌ (برحسب‌ کیلومتر): ۶۶۸۵۴
۵. دور گردش‌ و دوران‌ جرم‌ (بر حسب‌ ساعت‌): ۹:۹۲
۶. انحناء خط استوا نسبت‌ به‌ کانون‌ (بر حسب‌ درجه‌): ۳۰۸
تعداد ماهواره‌های‌ مشاهده‌ شده:۰

حقایق‌ جالب‌ و شگفت‌انگیز دیگری راجع‌ به‌ ماه‌ تولد

حیوانی‌ که‌ در ارتباط با برج‌ تولد شماست‌، قنطورس‌ می‌باشد. یونانی‌های‌ باستان‌ آن‌چنان‌ به‌ اسب‌ عشق‌ می‌ورزیدند که‌ در افسانه‌ و اسطوره‌ به‌ قنطورس‌ منزلت‌ و لقب‌دادند. قنطورس‌ به‌ واسطه‌ خرد و توانائی‌های‌ شفا بخشش‌ مشهور شده‌ بود. قنطورس‌سمبل‌ طبیعت‌های‌ دو گانه‌ انسان‌ها به‌ عنوان‌ یک‌ مخلوق‌ روشنفکر است‌. (به‌ نفع‌ بشر)

رنگ محبوب و سنگ خوش یمن

۱. رنگ‌ محبوب‌ و خوش‌ یمن‌ متولدین‌ آذر ماه‌ (ارغوانی‌ سیر) است‌.

نام‌ افراد مشهوری که‌ در ماه‌ آذر متولد شده‌اند

۱. وینستون‌ چرچیل
۲. لودویگ‌ وان‌ بتهوون‌
۳. مارک‌ تواین‌

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا