ویژگی و خصوصیات کامل متولدین دی ماه + نکات مثبت و منفی

بعضی از خصوصیات وجود دارد که در افراد متولدین یک ماه مشترک است. ما در این مطلب از بخش فال و طالع بینی سایت جدولیاب خصوصیات متولدین دی ماه را جمع آوری کرده ایم و برای شما عزیزان به اشتراک گذاشته ایم پس با ما همراه باشید.

متولدین دی ماه
متولدین دی ماه

ویژگی‌ها و خصوصیات‌ کلی

کاری‌، واقع‌ بین‌، اهل‌ عمل‌، دور اندیش‌، محتاط، حسابگر، معتقد و آینده‌ نگر، جاه‌ طلب‌، بلند پرواز و منضبط، با‌حوصله‌، شکیبا، بردبار، حسابگر، با احتیاط و دقیق‌، شوخ‌ طبع‌، بذله‌گو، تودار، درون‌‌گرا، ساکت‌ و خوددار.

جنبه‌ منفی شخصیت

بدبین‌ و تقدیرگرا، ناخن‌ خشک‌، حسود، بیش‌ از حد حراف‌، انعطاف‌ناپذیر، مقرراتی‌، خشک‌، جدی‌ و سختگیر.

توضیحات عمومی

شخصیت‌ متولدین‌ دی‌ ماه‌ یکی‌ از با ثبات‌ترین‌ و عمدتاً جدی‌ترین‌ها در منطقه‌البروج ‌ به‌ حساب‌ می‌آید. این‌ افراد انعطاف‌ناپذیر و مستقل‌ دارای‌ ویژگی‌های‌ اصیل‌ و ارزشمند زیادی‌ هستند. آنها ذاتاً افرادی‌ با اعتماد به‌ نفس‌، مطمئن‌، مصمم‌، با اراده‌، یک‌ دنده‌، خونسرد و آرام‌ هستند. آنها سخت‌ کوش‌، جدی‌، پرکار، زرنگ‌، هوشیار، زیرک‌، واقع‌ بین‌، اهل‌ عمل‌، متعهد، با استقامت‌، ثابت‌ قدم‌، با پشتکار، پی‌ گیر و به ‌شدت‌ محتاط هستند و برای‌ رسیدن‌ به‌ اهداف‌ و مقاصدشان‌ آنقدر پافشاری‌ و سماجت‌ به‌ خرج‌ می‌دهند که‌ به‌ نتیجه‌ مطلوب‌ برسند. از آنجائی‌ که‌ آنها زحمت‌ کش ‌و قابل‌‌‌اعتماد هستند، تقریباً در هر حرفه‌ای‌ که‌ عهده‌دار می‌شوند، موفق‌ و سربلند ازآن‌ بیرون‌ می‌آیند. آنها به‌ راحتی‌ تمام‌ طرح‌ها و برنامه‌های‌ نیمه‌ تمام‌ را با موفقیت‌ به ‌پایان‌ می‌رسانند و آن‌‌چنان‌ لیاقتی‌ از خود نشان‌ می‌دهند که‌ در هر محلی‌ ستون‌ و محور اصلی‌ به‌ شمار می‌آیند.

متولدین‌ دی‌ ماه‌ مدیرانی‌ مصمم‌، مدبر، مبتکر و چاره‌‌جو هستند و نه‌ تنها برای‌خودشان‌ بلکه‌ برای‌ دیگران‌ نیز معیارهای‌ بالائی‌ را در نظر می‌گیرند. از آنجائی‌ که‌ افرادی‌ صادق‌، راستگو و درستکار هستند، حتی‌ به‌ انتقاد از خود می‌پردازند و درجهت‌ رفع‌ عیوب‌ خود تلاش‌ زیادی‌ از خود نشان‌ می‌دهند و به‌ شدت‌ انضباط و نظم‌ را رعایت‌ می‌کنند. آنها با شیوه‌ای‌ منظم‌، با قاعده‌، جدی‌ و سرسختانه‌ بر علیه‌ مشکلات‌ شخصی‌ خویش‌ می‌جنگند و برای‌ رسیدن‌ به‌ خواسته‌های‌ خود حتی‌ گاهی‌خانواده‌ خویش‌ را فدا می‌کنند و هنگامی‌ که‌ همه‌ دست‌ از تلاش‌ کشیده‌اند و ناامید شده‌اند، آنها تمام‌ جد و جهد خویش‌ را به‌ کار می‌گیرند تا موفق‌ شوند. در واقع‌، زمانی‌که‌ لازمه‌ تحقق‌ یک‌ پروژه‌ توانائی‌ عملی‌ به‌ همراه‌ بلند پروازی‌ و جاه‌طلبی‌ است‌، وجود متولدین‌ دی‌ ماه‌ ضروری‌ می‌شود و همه‌ خواهان‌ استخدام‌ و به‌ کار گماردن‌ آنهاهستند. آنها مدت‌ها وقت‌ می‌گذارند تا به‌ دقت‌ و محتاطانه‌ نقشه‌ای‌ بکشند تا به‌ خواسته‌های‌ بلند پروازانه‌ خویش‌ برسند (که‌ اغلب‌ نیز به‌ ثروتمند شدن‌ می‌انجامد). اگرچه‌ آنها خسیس‌ نیستند، ولی‌ می‌توان‌ به‌ آنها لقب‌ مقتصد و حسابگر داد، چون‌ قادرند با حداقل‌ تلاش‌ و پول‌ به‌ نتایج‌ بزرگ‌ و عالی‌ برسند و با وجود توانائی‌ سازمان‌دهی‌ عالی‌ می‌توانند به‌ راحتی‌ و به‌ طور خود جوش‌ روی‌ چند پروژه‌ همزمان‌ کارکنند.

متولدین دی ماه
متولدین دی ماه

آنها احترام‌ خاصی‌ برای‌ قدرتمندان‌ قائلند ولی‌ اگر به‌ درجات‌ بالا برسند امکان‌ نداردکه‌ به‌ نقطه‌ نظرات‌ دیگران‌ گوش‌ فرا دهند. از آنجائی‌ که‌ خودشان‌ به‌ شدت‌ منضبط هستند، توقع‌ دارند که‌ زیر دستانشان‌ نیز به‌ همان‌ اندازه‌ نظم‌ و ترتیب‌ را رعایت‌ کنند و خویشتن‌‌دار باشند و می‌خواهد هر وظیفه‌ای‌ را که‌ به‌ آنها محول‌ می‌کنند، به‌ بهترین ‌نحو انجامش‌ دهند. با وجود این‌ خودشان‌ نیز در کار پر زحمت‌ و منصف‌ هستند. ازآنجائی‌ که‌ به‌ شدت‌ محافظه‌ کار، خوددار، درون‌‌گرا و تودار هستند، در میان‌ همکارانشان‌ از محبوبیت‌ زیادی‌ برخوردار نیستند. آنها به‌ سنت‌ بیش‌ از نوآوری‌ بها می‌دهند، حتی‌ اگر نوآوری‌ ارزشمندتر باشد.

آنها تا حدودی‌ خشک‌ هستند و گهگاهی ‌نیز به‌ شدت‌ بدبین‌، افسرده‌ و ناراحت‌ به‌ نظر می‌آیند و اصلاً قادر نیستند آن ‌خصوصیات‌ را از دید دیگران‌ پنهان‌ سازند. به‌ ویژه‌ زمانی‌ که‌ در کاری‌ شکست ‌بخورند، به‌ شدت‌ افسرده‌ می‌شوند و سرخوشی‌ ذاتی‌ آنها یکباره‌ تبدیل‌ به‌ غم‌ و اندوه ‌می‌شود و اگر این‌ حالت‌ مدت‌ زیادی‌ ادامه‌ پیدا کند، آنها درمانده‌ شده‌ و محتاج‌ کمک‌ می‌شوند. به‌ همین‌ دلیل‌ نیز لازم‌ است‌ که‌ ساعت‌های‌ زیادی‌ را به‌ تعمق‌ و تجدید قوا اختصاص‌ دهند تا آن‌ احساسات‌ و عواطف‌ درونی‌ را مهار نمایند.
عده‌ اندکی‌ از متولدین‌ دی‌ ماه‌ دچار تغییرات‌ شدید حالات‌ روحی‌ و خلق‌ و خو می‌شوند که‌ در نتیجه‌ لقب‌ ناشایست‌ ناپایدار را به‌ خود اختصاص‌ می‌دهند. اگرچه‌ درظاهر به‌ نظر خوددار و آرام‌ می‌رسند ولی‌ می‌توانند به‌ طرز حیرت‌‌آور و ناگهانی‌ شوخ‌ و بذله‌گو شوند.

دیگر ویژگی‌ غیر‌منتظره‌ در برخی‌ از متولدین‌ دی‌ ماه‌ علاقه‌ای‌ شدید علوم‌ مکنونه است‌ که‌ علیرغم‌ ذهن‌ شکاکشان‌ به‌ آن‌ اصرار می‌ورزند.
آنها دارای‌ نیروی‌ عقلانی‌ خیلی‌ موشکاف‌، باریک‌‌اندیش‌، هوشمندانه‌ و نکته‌ سنج ‌هستند. آنها عمیق‌ فکر می‌کنند و همواره‌ در حال‌ بررسی‌ و سبک‌ و سنگین‌ کردن‌ تمام ‌احتمالات‌ قبل‌ از تصمیم‌گیری‌ هستند تا انتخابی‌ سالم‌ و ایمن‌ صورت‌ دهند. آنها دارای‌ حافظه‌ای‌ قوی‌ و عالی‌ هستند و علاقه‌ای‌ سیری‌ناپذیر برای‌ کسب‌ دانش‌ دارند. آنها افرادی‌ منطقی‌، معقول‌، تیزهوش‌ و فهمیده‌ هستند و از تمرکز حواس‌ خوبی ‌برخوردارند و در مباحثات‌ و مناظرات‌ هیچ‌‌گاه‌ از کسی‌ کم‌ نمی‌آورند.

آنها با منطق‌ قوی‌ و خاص‌ خودشان‌ با زیرکی‌ دشمنانشان‌ را مغلوب‌ می‌کنند و آنها رامات‌ و متحیر به‌ جای‌ می‌گذارند. آنها در ارتباطات‌ شخصی‌ خویش‌ اکثر اوقات‌ معذب‌ و ناراحت‌ هستند، اگرچه‌ در ظاهر آن‌ را بروز نمی‌دهند. اگرچه‌ تا حد زیادی‌ خود‌محور محسوب‌ می‌شوند ولی‌ به‌ افراط نمی‌روند و با افرادی‌ که‌ آنها را خوب ‌نمی‌شناسند، زیاد گرم‌ نمی‌گیرند و محتاط عمل‌ می‌کنند. از آنجائی‌ که‌ در کار دیگران ‌دخالت‌ نمی‌کنند، دوست‌ ندارند دیگران‌ نیز در کارشان‌ مداخله‌ نمایند. در مواجهه‌ با آشنائی‌های‌ اتفاقی‌ با سیاست‌ و با‌ملاحظه‌ عمل‌ می‌کنند، دوستان‌ اندکی‌ دارند ولی ‌نسبت‌ به‌ آنها به‌ شدت‌ وفادارند و به‌ راحتی‌ می‌توانند به‌ دشمنانی‌ سرسخت‌ و مقتدر تبدیل‌ شوند. قبل‌ از تصمیم‌گیری‌ برای‌ ازدواج‌ و دل‌ بستن‌ جوانب‌ امر را خوب ‌بررسی‌ می‌کنند و در حقیقت‌ آرام‌‌آرام‌ و با احتیاط راه‌ علاقه‌ و دلبستگی‌ را طی ‌می‌کنند.

اگرچه‌ بعد از ازدواج‌ تا حدودی‌ حسود می‌شوند ولی‌ نسبت‌ به‌ همسرانشان‌ به‌ شدت ‌وفادارند. در واقع‌ آنها به‌ خاطر این‌ ازدواج‌ می‌کنند که‌ همه‌ روزی‌ باید دست‌ به‌ این‌عمل‌ بزنند و در نتیجه‌ کمتر با شکست‌ مواجه‌ می‌شوند.
هر حرفه‌ای‌ که‌ در آن‌ مجبور به‌ سر و کله‌ زدن‌ با ارقام‌، ریاضیات‌ و پول‌ شوند، برایشان‌ جذاب‌ محسوب‌ می‌شود و به‌ شدت‌ به‌ موسیقی‌ علاقمندند. آنها می‌توانند اقتصاددان‌، کارشناس‌ امور مالی‌، سرمایه‌‌گذار، بانک‌دار، دلال‌، مدیر، مجری‌ و گرداننده‌ آژانس‌ املاک‌ باشند. هم‌‌چنین‌ به‌ عنوان‌ دیوان‌ سالار و یا کارمند خشک‌ و مقرراتی‌ دست‌ همه‌ را از پشت‌ می‌بندند. از آنجائی‌ که‌ به‌ استدلال‌، مباحثه‌ و برنامه‌ریزی‌های‌ طولانی‌ مدت‌ علاقمندند می‌توانند سیاستمداران‌ خوبی‌ از کار در آیند. نیز، معلمانی‌ فوق‌‌العاده‌ هستند، به‌ خصوص‌ زمانی‌ که‌ قدرت‌ کنترل‌ و سازمان‌‌دهی‌ به‌ آنها داده‌ شود و مجبور نباشند تا با دیگر کارمندان‌ سر و کله‌ بزنند. آنها دانشمند، مهندس‌، کشاورز و مهندس‌ ساختمانی‌ موفقی‌ می‌توانند باشند و هم‌ چنین‌ به‌ علت‌ دارا بودن ‌سرعت‌ انتقال‌ و شوخ‌ طبعی‌ که‌ خصیصه خاص‌ متولدین‌ دی‌ ماه‌ است‌، در برنامه‌های ‌تفریحی‌ و سرگرم‌‌کننده‌ نیز موفق‌ هستند.

بیماری‌ها احتمالی

صورت‌ فلکی‌ جدی‌ بر زانوان‌، استخوان‌ها و پوست‌ حکومت‌ می‌کند، در نتیجه ‌متولدین‌ دی‌ ماه‌ مستعد شکستگی‌ استخوان‌، رگ‌ به‌ رگ‌ شدگی‌ و پیچ‌‌خوردگی‌ زانو و دیگر مشکلات‌ پا هستند. انواع‌ بیماری‌های‌ پوستی‌ از جوش‌ و بثورات‌ جلدی‌ و کورک‌ گرفته‌ تا جذام‌ (در کشورهای‌ که‌ این‌ بیماری‌ شایع‌ است‌) آنها را تهدید می‌کنند. هم‌‌چنین‌ از آنجائی‌ که‌ گرایش‌ به‌ سمت‌ نگرانی‌، دلشوره‌ و سرکوب‌‌کردن‌ و فروخوردن‌ عواطف‌ و احساسات‌ درونی‌‌شان‌ را دارند، خطر ابتلا به‌ دل‌ شوره‌ و ناراحتی‌های‌ گوارشی‌ برایشان‌ وجود دارد. گفته‌ می‌شود که‌ در خطر معرض‌ ابتلا به‌ کم‌خونی‌، ناراحتی‌ کلیه‌، زکام‌، ناشنوائی‌، روماتیسم‌ و راشیتیسم‌ نیز هستند.

علاقمندی‌های متولدین دی ماه

افراد مطمئن‌ و حرف‌های‌ جدی‌، مهارت‌ و دانش‌ حرفه‌ای‌، دانستن‌ اصل‌ مطلب‌ برای‌ مباحثه‌ و مذاکره‌، تأسیسات‌ محکم‌ و استوار، هدف‌ و اراده‌.

بیزاری‌ها

طرح‌ها و پروژه‌های‌ حساب‌ نشده‌ و نامرتب‌، خیال‌پردازی‌ و رؤیابافی‌،مشاغل‌ و کارهای‌ بیهوده‌ و بی‌سرانجام‌، اعمال‌ شرم‌‌آور، استهزاء و تمسخر.

مشکلات‌ احتمالی

هر کسی ویژگی‌ها و خصوصیات‌ منحصر به‌ فردی دارد و زمانی که‌ این‌ خصلت‌ها سرکوب‌ و یا فرو‌خورده‌ شوند، یا برآورده‌ نشوند، باعث‌ بروز مشکلاتی می‌شوند. توصیه‌ ما این‌ است‌ که‌ این‌ پیشنهادات‌ را به‌ کار ببندید و از مواجهه‌‌شدن با نتایج‌ عالی آن شگفت‌زده‌ شوید:
ـ مشکل‌: احساس‌ می‌کنید که‌ اطرافیان‌ از شما و ذات‌ خوبتان‌ سوء استفاده‌ می‌کنند.
ـ راه‌ حل‌: بهتر است‌ ایجاد کمی‌ تغییر و تحول‌ را در اطرافتان‌ در نظر بگیرید و در بیان‌ خواسته‌هایتان‌ بیشتر محتاط باشید.
ـ مشکل‌: ناخواسته‌ کاری‌ می‌کنید که‌ مردم‌ از شما رویگردان‌ شوند.
ـ راه‌ حل‌: لازم‌ است‌ که‌ حرف‌ها و اعمالی‌ را که‌ اخیراً بر کرسی‌ نشانده‌اید، دوباره‌ بررسی‌ نمائید و عاقلانه‌تر انتخاب‌ کنید.
ـ مشکل‌: همکارانتان‌ مایل‌ به‌ تشریک‌ مساعی‌ یا کار در کنار شما نیستند.
ـ راه‌ حل‌: با این‌ که‌ از قدرت‌ خوبی‌ در محل‌ کار برخوردار هستید، بهتر است‌ زمانی‌که‌ در کنار همکاران‌ دیگر پا به‌ پا کار می‌کنید، این‌ چنین‌ عمل‌ ننمائید.
ـ مشکل‌: گاهی‌ اوقات‌ احساس‌ می‌کنید بیش‌ از حد خسته‌ شده‌اید و نمی‌توانید پروژه‌هائی‌ را که‌ در دست‌ دارید، به‌ پایان‌ برسانید.
ـ راه‌ حل‌: بهتر است‌ سعی‌ نکنید تا چندین‌ پروژه‌ را هم‌ زمان‌ در دست‌ بگیرید و طوری‌ برنامه‌ ریزی‌ کنید که‌ فرصت‌ استراحت‌ داشته‌ باشید تا آرامش‌ خاطر بیابید.

سیاره‌ حاکم‌ بر شما کیوان‌ (زحل‌) است

۱. فاصله‌ متوسط کیوان‌ از خورشید: ۵۵۵۹
۲. دور و گردش‌ نجومی‌ از کانون‌ (برحسب‌ سال‌): ۴۶۹
۳. شعاع‌ استوایی‌ (برحسب‌ کیلومتر): ۶۰۲۶۸
۴. شعاع‌ قطبی‌ (برحسب‌ کیلومتر): ۵۴۳۶۰
۵. دور گردش‌ و دوران‌ جرم‌ (برحسب‌ ساعت‌): ۶۶:۱۰
۶. انحناء خط استوا نسبت‌ به‌ کانون‌ (برحسب‌ درجه‌): ۲۶/۷۳
۷. تعداد ماهواره‌های‌ مشاهده‌ شده: ۱۸

حقایق‌ جالب‌ و شگفت‌انگیز دیگری راجع‌ به‌ ماه‌ تولد

حیوانی‌ که‌ در ارتباط با ماه‌ تولد شماست‌، یک‌ بز زیباست‌. این‌ حیوانی‌ است‌ که‌ از پاهائی‌ محکم‌ برخوردار است‌ و وزنش‌ به‌ طور متوسط به‌ ۷۵ تا ۱۵۰ کیلوگرم‌ و قدش‌به‌ ۵/۸۷ تا ۵/۹۷ سانتیمتر می‌رسد. از آنجائی‌ که‌ دارای‌ سم‌ها و ساق‌‌هائی‌ محکم‌است‌، لیز نمی‌خورد و در فن‌ گرفتن‌ مهارت‌ خاصی‌ دارد و بسیار چالاک‌ و فرز است‌.این‌ حیوان‌ دارای‌ کله‌ای‌ کوچک‌ و شاخ‌‌هائی‌ باریک‌ و سیاه‌ است‌ که‌ به‌ صورت‌ یک ‌انحناء و خمیدگی‌ به‌ سمت‌ پشت‌ به‌ طول‌ ۵/۲۰ تا ۵/۲۲ سانتیمتر رسیده‌ است‌. این ‌بز سفید است‌.

رنگ محبوب و سنگ خوش یمن

۱. رنگ‌ محبوب‌ و خوش‌ یمن‌ متولدین‌ دی ماه‌ (قهوه‌ای‌ و اکثر رنگ‌های‌ سیر و تیره) است‌.

نام‌ افراد مشهوری که‌ در ماه‌ دی متولد شده‌اند

۱. سر اسحاق‌ نیوتن‌
۲. لویی‌ پاستور
۳. ادگار آلن‌ پو

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا