پروفسور کمال سرابندی نابغه ترین فرد جهان کیست؟

 پروفسور کمال سرابندی دارای ۱۸ مدرک دکترا است، وی یکی از شاخص ترین چهره های برتر جهان در زمینه علمی به شمار می رود و از سوی موسسات علمی به عنوان نابغه ترین فرد جهان شناخته شده است.

کمال سرابندی

بیوگرافی کمال سرابندی

کمال سرابندی متولد ۱۴ آبان ۱۳۳۵ در زابل است. وی پژوهشگر ایرانی، نویسنده، عضو شورای مشورتی ناسا، استاد مهندسی برق و علوم کامپیوتر و مدیر آزمایشگاه پرتوافشانیدانشگاه میشیگان آمریکا می‌باشد.

سرابندی تحصیلات کارشناسی خود را در دانشگاه صنعتی شریف گذراند. فوق لیسانس خود را در ریاضیات کاربردی و پی اچ دی خود را در مهندسی برق از دانشگاه میشیگان ان آربر دریافت کرد.

سرابندی از ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۴ در مرکز تحقیقات مخابرات در ایران به عنوان مهندس مایکرویو کار می‌کرد. سرابندی تاکنون مدیر اجرایی پروژه‌های تحقیقاتی بسیاری وابسته به ناسا، آزمایشگاه پیشرانه جت، آرو، بنیاد ملی علوم، سازمان پروژه‌های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته و دیگر صنایع بزرگ بوده‌است. سرابندی مدیریت این آزمایشگاه که دو دانشمند ۱۲ دانشجوی پی اچ دی و ۲ دانشجوی فوق لیسانس در آن مشغول به کارند را بر عهده دارد. او تاکنون استاد راهنمای ۳۱ دانشجوی پی اچ دی بوده‌است.

افتخارات کمال سرابندی

از وی تاکنون فصول گوناگونی در کتب مختلف و بیش از ۱۷۰ مقاله در مجلات مرجع چاپ شده‌است. وی موفق به دریافت جایزه هنری راسل از سوی ریاست دانشگاه میشیگان و عنوان سخنران برجسته وزارت آموزش و پرورش و علوم دولت فدرال آلمان و ارائه دهنده برترین مقاله در کنفرانس علوم ارتش آمریکا شده‌ است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا