چرا باید خوشرو و وظیفه‌شناس باشیم؟

جواد نبوتی

براستی چرا خوشرویی و وفاداری دو صفت مورد سفارش بزرگان دین و روانشناسان بزرگ دنیاست.

براساس یافته‌های محققان استرالیا، کسانی که خوشرو و وظیفه‌شناس هستند، بیشتر میوه و سبزیجات مصرف کرده و از عادت‌های ناسالم مانند استعمال دخانیات و حتی نبستن کمربند ایمنی پرهیز می‌کنند. این افراد تمایل به بروز خلاقیت، کنجکاوی و هوشیاری نسبت به احساسات درونی خود دارند و دقیق، منظم و تأثیرگذارند. هرچند این تحقیق، ارتباط طولانی‌مدت میان این ویژگی‌های شخصیتی و پایبندی به رژیم غذایی را نشان نمی‌دهد؛ اما بُعد مهمی در مدیریت موفقیت‌آمیز وزن به شمار می‌آید. اگرچه این ویژگی‌های شخصیتی می‌توانند شروع خوبی باشند اما راه حل تضمین شده‌ای نیستند. یادتان باشد هرکسی می‌تواند برای مدت زمان مشخصی، میوه یا سبزی مصرف کند و دنباله‌روی یک برنامه تغذیه‌ای سالم باشد؛ اما در حقیقت پایبندی و تعهد شما به این برنامه است که می‌تواند مدیریت کنترل وزن‌تان را به موفقیت برساند.

علاوه بر غذا و مصرف میوه و سبزیجات در ارتباط شخصیتی افراد، شاد بودن و شاد زیستن نیز نقش به‌سزایی دارد.

بیاییم از نعمت‌های بزرگی مثل داشتن سلامتی، آبرو، احترام، امنیت، وجدان راحت، خانواده شریف و درستکار گرفته تا نعمت‌های نادیده‌تری مثل داشتن سقفی بالای سر، نانی در سفره، دوستی برای روزهای سخت و ناخوش، آب سالم، امکان سیر شدن، استراحت کردن، سواد داشتن، نعمت داشتن چشم و گوشی برای دیدن و شنیدن، دانستن و فهمیدن و نیز داشتن خلوتی بی‌دغدغه و بی‌هراس شکرگذار پروردگار یزدان و مهربان باشیم و توجه کنیم که شُکر، معطر است و به زندگی طراوت و تازگی می‌دهد و آن را خوشبو می‌کند. تن‌تان سالم، دل‌تان شاد و زندگی‌تان معطر از راحیه شکر باشد.

شک نکنید که تنها نیستیم و خدا مراقب همه ماست. پس فراموش نکنیم همیشه نعمت‌های خدادادی را بشماریم و شکرگزارترین این نعمت‌های فراوان باشیم.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا