چرا بایستی زبان برنامه نویسی جاوا را بیاموزیم؟

جدول یاب ، محمد سیمری : “جاوا”؛ اصطلاحی که بی شک آن را بسیار شنیده اید! درباره ی جاوا این گونه می توانیم توضیح دهیم که جاوا یا JAVA یک زبان برنامه نویسی است که در سال ۱۹۹۴ میلادی توسط یکی از مهندسین شرکت Sun Microsystems به نام جیمز گوسلینگ نوشته شد! جیمز از نوشتن برنامه با ++C خسته شده بود و جاوا را برای رفع نیازهای خود طراحی کرد؛ مثل لینوکس ترودلز که Linux را برای استفاده خود پدید آورد! درباره علت نام گذاری جاوا بد نیست بدانید نام جاوا از Jsut Another Vague Acronym گرفته شده است و دلیل آن این بود که تیم برنامه نویسان جاوا به قهوه علاقه ی بسیار زیادی داشتند!

دقت داشته باشید جاوا، یکی از محبوب‌ ترین زبان‌ های برنامه‌ نویسی دنیا به شمار می آید که به دلیل چند سکویی (Cross Platform) بودن و همچنین پشتیبانی از ویژگی شئ‌ گرایی (OOP) مورد توجه افراد بسیار زیادی در دنیا قرار گرفته است! فراموش نکنید این تکنولوژی که به صورت رایگان در اختیار همگان قرار دارد.

امروزه جاوا همه جا است و می‌ توان گفت به یک زبان فراگیر تبدیل شده است! بسیاری از برنامه‌ های کاربردی و وب‌ سایت‌ ها مبتنی بر جاوا هستند. همچنین کنسول‌ های بازی تا تلفن‌ های همراه جاوا بر بازار دنیای تکنولوژی حاکم شده است! یکی از قابلیت‌ های اصلی جاوا این است که مدیریت حافظه را به طور خودکار انجام می‌ دهد. ضریب اطمینان عملکرد برنامه‌ های نوشته‌ شده به این زبان بالا است و وابسته به سیستم‌ عامل خاصی نیز نیست، به عبارت دیگر می‌ توان آن را روی هر رایانه با هر نوع سیستم‌ عاملی نصب و اجرا کرد.

برنامه‌ های جاوا به صورت کدهای بیتی همگردانی یا کامپایل می‌ شوند؛ که مانند کد ماشین هستند و به ویژه وابسته به سیستم‌ عامل خاصی نیز نیستند. جاوا یک زبان چند سکویی است؛ بنابراین شما می‌ توانید با استفاده از آن، برای سیستم‌ عامل‌ های مختلفی مانند ویندوز، لینوکس، او‌ اس‌ ایکس، اندروید، وب و… برنامه‌ نویسی کنید، در حقیقت یک بار برنامه‌ ی خود را بنویسید و همه‌ جا آن‌ را استفاده کنید! به همین دلیل ویژگی قابل حمل بودن به این زبان برنامه نویسی اطلاق می شود.

شاید این سوال برای تان پیش آید که وضعیت این زبان برنامه نویسی در ایران چگونه است؟ در پاسخ بایستی گفت در ایران نیز برنامه‌ های بسیار زیادی (به ویژه نرم‌ افزارهای دولتی) با این زبان توسعه یافته‌ اند، بنابراین شما با یادگیری جاوا تقریبا می‌ توانید به بازار کار بسیار خوبی امیدوار باشید!

در کشورهای توسعه‌ یافته‌ ای مانند استرالیا، کانادا، انگلستان و همچنین ایالات متحده ی آمریکا شرایط از این نیز بهتر است و تقریبا سرمایه‌ گذاری‌ های فراوانی روی آن می‌ شود! فراموش نکنید با توجه به اینکه نحو این زبان شبیه ++C است، یادگیری آن نسبتا آسان است؛ به ویژه برای افرادی که قبلا با c و ++c کار کرده اند.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا