چرا حتی با یک بار مصرف شیشه مغز تخریب می شود؟

شیشه در بعضی حالات ،شکل ظاهری اش شبیه خرده شیشه است و یا تکه های کوچک و ریز یخ ، اما بیشتر به صورت دانه های ریز است.این ماده در امریکا و اروپا بیشتر به نام آیس شناخته می شود.

شیشه

رئیس گروه اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: براساس پژوهش های علمی، حتی یک بار مصرف شیشه موجب تخریب غیرقابل جبران و مادام العمر بخش هایی از مغز می شود.

دکتر شهرام خرازی ها افزود: مصرف شیشه از مواد مخدر خطرناک تر است زیرا مصرف مواد مخدری مانند هروئین، کراک و تریاک ممکن است در چند نوبت، تاثیر چندانی روی مغز نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شیشه یا مت آمفتامین جزو مواد محرک است و همانگونه که از اسم این مواد برمی آید، موجب تحریک و برانگیختگی بدن و روان می شود؛ منظور از برانگیختگی این است که بدن دچار کم خوابی ، بی خوابی ، کم اشتهایی و پرخاشگری می شود و فرد، احساس انرژی کاذب بیش از اندازه ای می کند و تا ساعت های طولانی می تواند کار کند بدون آنکه احساس خستگی چندانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: این عوارض موجب می شوند تا بدن به شدت دچار فرسودگی شود و فرد مصرف کننده خیلی زود کارایی خود را از دست می دهد و راندمان کاری او به حدی افت می کند که قابل جبران نیست ؛ این فرد یا ممکن است دچار از کار افتادگی شود یا کار خود را از دست دهد.

وراجی و بدبینی از پیامدهای مصرف شیشه

رئیس گروه اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: فرد مصرف کننده شیشه، وراج و بذله گو می شود و ساعت ها حرف می زند و در موارد مصرف بالا، دچار پرخاشگری نیز می شود.

خرازی ها افزود: وراج شدن و تمایل به برقراری هرچه بیشتر ارتباط با دیگران در مصرف کنندگان شیشه، نتایج خوشایندی در پی ندارد و مردم عادی متوجه حالات خاص و نابهنجاری فرد می شوند که ممکن است به روی او نیاورند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف کنندگان شیشه حتی نسبت به افراد غریبه نیز دچار سوء ظن و بدبینی می شوند که تمام این آثار، تبعات اجتماعی و خانوادگی برای فرد مصرف کننده دارد.

شیشه

مصرف شیشه به خاطر لاغری، مغز را تخریب می کند

رئیس گروه اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بسیاری از جوانان و نیز زنان فکر می کنند که شیشه موجب لاغری می شود اما مصرف شیشه به هر شکل اعم از قرص یا استعمال پایپ و به هر اسم اعم از مت آمفتامین، قرص لاغری یا اکستسی موجب تخریب غیرقابل جبران بخش هایی از مغز می شود.

خرازی ها افزود: حتی اگر فردی هرگز سیگار نکشیده باشد و در سلامت روانی کامل باشد و سابقه بستری در بیمارستان نیز نداشته باشد؛ به رغم همه این سوابق خوب پزشکی با یک بار مصرف، دچار چنان صدمات مغزی خواهد شد که دیگر برای او کاری نمی توان کرد.

شیشه زمینه ساز بروز جنایت

رئیس گروه اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: فرد مصرف کننده شیشه به شدت دچار بهم خوردگی تعادل روانی و بدبینی می شود و گاهی حتی دست به جنایت نیز می زند.
خرازی ها افزود: مصرف شیشه زمینه بروز ابتلای فرد به بیماری های مغزی دیگر را فراهم می آورد؛ ضمن اینکه عوارض شیشه مادام العمر خواهد بود.

 

تکیده شدن چهره با مصرف شیشه

رئیس گروه اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: مصرف شیشه موجب ایجاد حالت فرسودگی در چهره و استخوان های چهره، برجسته تر می شود، پوست آب می رود و قوام خود را از دست می دهد.

خرازی ها افزود: تکیده شدن اندام و چهره گاهی موجب ایجاد ظاهر زشت در مصرف کنندگان می شود به گونه ای که مردم عادی از آنان دوری می کنند.

مصرف کننده شیشه دست به رفتارهای انتحاری می زند

رئیس گروه اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مصرف شیشه در بسیاری از مواقع موجب بروز رفتارهای انتحاری از جانب مصرف کننده مانند قطع رگ دست یا پرت کردن خود از ارتفاع می شود.

خرازی ها خاطرنشان کرد: مصرف شیشه، کنترل از روی مغز را از بین می برد به گونه ای که مثلا فرد مصرف کننده، کنترل جنسی خود را از دست می دهد که این مساله وی را در معرض ابتلا به ایدز و هپاتیت قرار می دهد.

بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر در زمان حاضر یک میلیون و ۳۲۵ هزار مصرف کننده مواد مخدر در کشور بسر می برند که ۲۶ درصد آنان مواد مخدر صنعتی و روانگردان شامل شیشه را مصرف می کنند.

منبع :عصر ایران

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا