چرا ویروس کرونا بیشتر مردان را مبتلا به بیماری می کند؟

تاکنون شمار تلفات کرونا ویروس ۳۰۵ تن ومجموع افراد آلوده به آن ۱۴ هزار و ۶۴۲ نفر اعلام شده است. همچنین بنابر آمار جهانی ۲۷ کشور و منطقه در دنیا درگیر کروناویروس هستند که از آن جمله می‌توان به کشورهای چین، ژاپن، تایلند، سنگاپور، کره جنوبی، هنگ‌کنگ، استرالیا، تایوان، آلمان، ماکائو، ایالات متحده آمریکا، مالزی، ویتنام، فرانسه، امارات متحده عربی، کانادا، فیلیپین، ایتالیا، روسیه، هند، انگلیس، سریلانکا، نپال، کامبوج، فنلاند، سوئد و اسپانیا اشاره کرد.

چرا ویروس کرونا بیشتر مردان را مبتلا به بیماری می کند؟
چرا ویروس کرونا بیشتر مردان را مبتلا به بیماری می کند؟

همچنین اولین مورد فوت ناشی از کروناویروس در خارج از مرزهای چین نیز در کشور فیلیپین گزارش شده که به مرگ یک بیمار ۴۴ ساله منجر شد.

سایت worldometers بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) که در ۲۷ ژانویه منتشر شده میانگین سنی افرادی که در خارج از مرزهای چین به کرونا ویروس آلوده شده‌اند را ۴۵ سال اعلام کرد و به طور کلی این ویروس در افراد ۲ تا ۷۴ ساله مشاهده شده است. همچنین ۷۱ درصد از بیماران مبتلا به کروناویروس را مردان تشکیل داده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به این پرسش که در میان افراد مسن یا جوان، کدامیک بیشتر مستعد ابتلا به کروناویروس هستند؟ گفته است که امکان آلوده شدن به کروناویروس در تمامی گروه‌های سنی وجود دارد، هرچند افراد مسن و افرادی با بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل آسم، دیابت و بیماری قلبی بیشتر در برابر این ویروس آسیب‌پذیرند.

همچنین در مقایسه‌ای بین میزان تلفات کروناویروس با سایر عوامل بیماری‌زا و واگیردار اینطور اشاره شده است که هر سال حدود ۲۹۰ هزار تا ۶۵۰ هزار نفر در جهان به دلیل مشکلات و عوارض ناشی از ویروس آنفلوآنزای فصلی جان خود را از دست می‌دهند.

همچنین بیماری سارس که در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ میلادی شیوع پیدا کرد از نوعی کروناویروس ناشی شد که منشا آن چین بوده و به ۲۹ کشور گسترش پیدا کرد. ۸۰۹۶ نفر دچار این بیماری شدند و ۷۷۴ نفر جان خود را از دست دادند.

“سندرم تنفسی خاورمیانه” (MERS) نیز در سال ۲۰۱۲ میلادی به آلوده شدن ۲۴۹۴ نفر و مرگ ۸۵۸ تن منجر شد که نرخ مرگ و میر ناشی از آن ۳۴.۴ درصد اعلام شده است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا