چرا گورخرها راه راه هستند؟

تا قبل از این، به نظر می رسید که گورخر‌ها برای در امان ماندن از گرمای خورشید یا محافظت در برابر خطر جانوران شکارچی، راه راه هستند اما دانشمندان پی بردند این پوشش برای در امان ماندن این حیوانات از نیش حشرات است.

 

چرا گورخرها راه راه هستند؟

دانشمندان به تازگی کشف کردند که پوشش راه راه گورخر‌ها برای دور کردن حشرات مکنده خون، کاربرد دارد. حشرات وقتی بخواهند روی آن‌ها بنشینند با مشکل مواجه می‌شوند. بنا بر این رنگ راه راه گورخر‌ها مانع نشستن حشرات مزاحم و انتقال بیماری‌های مرگبار آن‌ها می‌شود.

دانشمندان با پوشاندن سطحی راه راه روی اسب و قرار دادن آن در مزرعه‌ای که اسب‌ها پوشش یک رنگ داشتند از صحنه‌ای که حشرات روی آن‌ها می‌نشینند فیلمبرداری کردند. آن‌ها متوجه شدند، اسبی که پوشش راه راه داشت به اندازه گورخر، حشرات کمتر روی آن می‌نشیند.

کارو، صاحب این گزارش که در نشریه PLOS ONE منتشر شد، گفت: «حشرات نمی‌توانند روی گورخر‌ها به راحتی بنشینند و هنگام فرود، با مشکل مواجه می‌شوند.»

مارتین هو، زیست‌شناس و محقق دانشگاه بریستول نیز اظهار کرد: «وقتی پشه‌ها روی گورخر‌ها می‌نشینند به احتمال زیاد گیج می‌شوند و چشمانشان اذیت می‌شود؛ مانند خلبانی که با نور خورشید سردرگم می‌شود.»

منبع:باشگاه خبرنگاران

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا