چقدر طول می‌ کشد به مریخ برسیم؟

مریخ نصف زمین قطر دارد و مساحت سطح آن برابر با مساحت خشکیهای روی زمین است. سیاره ی سرخ همانند زمین، یخهای قطبی، دره‌های عمیق، کوه، غبار، طوفان و فصل دارد. بد نیست بدانید معادل واژه مریخ در زبان عربی قاهره است. چرا که ظاهرا بنیان گذاری ِ شهر قاهره در روزی بوده است که مریخ به وضوح در آسمان دیده میشده است.

از آنجا که دیدن مریخ با چشم غیر مسلح برای هزاران سال امکان پذیر بوده، تقریبا ناممکن است که بگوییم چه کسی اولین کاشف مریخ بوده است. در سال ۱۶۰۹ گالیلئو گالیله اخترشناس ایتالیایی مریخ را با یک تلسکوپ اولیه روئیت کرد تا عنوان پدر مشاهدت نجومی را به خود اختصاص دهد. اخترشناس آلمانی کریستین هایگنز با استفاده از یک تلسکوپ پیشرفته در سال ۱۶۵۹ تصویری از مریخ را ترسیم کرد.

چقدر طول می‌کشد به مریخ برسیم؟

با توجه به رشدی که در زمینه فناوری کرده ایم، مدت زمانی می توانیم به مریخ برسیم حدود ۷-۹ ماه به طول می انجامد؛ برای سفر به پلوتون فقط حدود ۱۰ سال طول خواهد کشید. فاصله‌ها خارج از منظومه‌ شمسی حتی شدیدتر هم می‌شوند. حتی سفر کردن با سرعت نور، رسیدن به نزدیک‌ترین ستاره، آلفا سنتوریون، ۴ سال زمان می‌برد و رسیدن به مرکز کهکشانی راه شیری بیش از ۱۰۰.۰۰۰ سال طول خواهد کشید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا