چهار توصیه ساده برای بالا بردن سرعت وای فای

در این مطلب، تصمیم داریم شما را با چهار توصیه ساده و کاربردی برای بالا بردن سرعت وای فای آشنا نماییم؛ با ما همراه باشید. این روزها اینترنت از نوع وایرلس و سیگنال‌های WiFi نخستین (و برای بسیاری تنها) گزینه اتصال به اینترنت است و در نتیجه بهره‌گیری از یک سیگنال قدرتمند برای سرعت بیشتر در ارتباط، دغدغه همه ماست.

این روزها میلیاردها نفر در سراسر نقاط جهان در حال استفاده از اینترنت می باشند! این اینترنت مورد استفاده برای اشخاص در خانه یا محل کار، می تواند از نوع وایرلس و سیگنال‌ های WiFi باشد! حتی با قاطعیت می توان گفت امروزه اتصال به اینترنت به صورت وای فای، نخستین و برای بسیاری از افراد، تنها گزینه اتصال به اینترنت می باشد. در نتیجه بهره‌ گیری از یک سیگنال قدرتمند برای سرعت بیشتر در ارتباط اینترنتی، دغدغه همه ی افراد است.

بسیاری از افراد از کم شدن سرعت شبکه وای‎ فای خود شکایات دارند! در این بین، عوامل مشخصی وجود دارد که می ‎تواند روی سرعت وای ‎فای شما تاثیرگذار باشد؛ از جمله ی این عوامل مشخص می ‎توان به هک شدن شبکه اینترنت، موقعیت نامناسب روتر وای ‎فای و یا حتی تنظیمات نامناسب وای‎ فای اشاره کرد.

با ما همراه باشید تا با چهار توصیه ساده، سرعت وای فای خود را بالا ببرید!

استفاده از جدیدترین فناوری های وای فای

توصیه می کنیم چنانچه از سخت افزار قدیمی‎ و تاریخ گذشته استفاده می ‎کنید، آن سخت افزار را به ‎روزرسانی نمایید! همچنین مطمئن شوید که کارت شبکه داخل کامپیوتر شما نیز، به ‎روزرسانی شده باشد.

بالا بردن سرعت وای فای

محل قرار دادن روتر

دقت داشته باشید هنگامی که دریافت یک سیگنال فوق‌ قوی از روتر وای فای مطرح می شود، یک کلیدواژه را هرگز نبایستی فراموش کنید: موقعیت و جایگاه روتر وای فای! در واقع هر آنچه محل کار یا خانه شما را به یک ساختمان تبدیل می‌ کند اعم از دیوارها، درب‌ ها، پنجره‌ ها و… همه و همه موانع و عایق‌ هایی برای سیگنال وای فای است! در نتیجه نخستین و ساده‌ ترین نکته در مورد داشتن یک سیگنال قوی وای فای، تعیین یک محل مناسب برای روتر است. چنانچه در یک ساختمان دو طبقه زندگی می کنید یا کار می‌ کنید، قرار دادن روتر در طبقه دوم، می‌ تواند سیگنال بهتر و گسترده‌ تری را در اختیار شما قرار دهد و در افزایش سرعت وای فای موثر باشد!

به یاد داشته باشید آنتن دستگاه روتر، شبیه به یک چتر عمل می‌ کند! پس هر چقدر آن را بالاتر بگیرید، پوشش بهتری برای شما فراهم خواهد ساخت! البته کف و سطوح، منجر به کاهش سرعت سیگنال وای فای می‌ شود. در نتیجه تلاش کنید بالاترین نقطه را برای قرار دادن روتر خود انتخاب نمایید. درباره قرار دادن روتر در خانه نیز بد نیست بدانید تا جایی که کابل‌ کشی تلفن به شما اجازه می‌ دهد، بهتر است از یک نقطه مرکزی برای پخش سیگنال وای فای بهره بگیرید.

همچنین اگر روتر در یک اتاق جانبی قرار دارد، توصیه می کنیم درب اتاق را همیشه باز نگه‌ دارید تا سیگنال وای فای با مانع کمتری روبه رو شود!

ریپورت کردن روتر را از یاد نبرید

توصیه می کنیم به شکل زمان‎ بندی شده و منظمی، دستگاه روتر خود را ریبوت کنید! این ریپورت کردن باعث می شود تا تمام تنظیمات روتر نوسازی شود و پکت ‎های خالی موجود در روتر پاکسازی شود! دقت داشته باشید با این کار سرعت اینترنت شما افزایش پیدا می کند و مشکلات احتمالی برطرف خواهد شد. در شبکه ‎های شلوغ معمولا توصیه می ‎شود که روتر خود را روزی یک بار ریبوت کنید.

اگر روتر شما جدید و پیشرفته است، می ‎توانید برای ریبوت خودکار آن برنامه زمانی تعریف کنید!

بالا بردن سرعت وای فای

از مداخلات جلوگیری کنید

به یاد داشته باشید لوازم خانگی مثل تلفن بی ‎سیم، مایکرویو و سایر دستگاه‎ های الکترونیک می ‎تواند روی سرعت وای ‎فای شما تاثیرگذار باشد! بنابراین تا حد ممکن روتر خود را از آن ها دور نگه دارید و یا از روترهای دو بانده استفاده کنید که تداخلی با این لوازم خانگی ایجاد نمی ‎کنند. لازم به بیان ایت چنانچه از روترهای قدیمی سری ۸۰۲.۱۱n استفاده می‌ کنید، این احتمال بسیار قوی است که دستگاه‌ هایی که هرگز تصور نمی‌ کنید با سیگنال وای فای شما تداخل داشته باشند!

به بیان ساده تر، چنانچه تصمیم دارید یک دانلود چند گیگابایتی از اینترنت داشته باشید، جایی را انتخاب کنید که این دستگاه‌ ها مزاحم انتشار سیگنال نشوند!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا