چهار راه برای پولدار شدن با سرمایه کم

جدول یاب: راه های پولدار شدن با سرمایه کم در ایران چه هستند؟ بهترین نوع کسب و کارهای پولسازی که می توان با سرمایه کم شروع کرد کسب و کارهای خدماتی هستند. یکی از هوشمندانه ترین راههای پولدار شدن با سرمایه کم این است که از فکر تولید و واردات فعلا بیرون بیایید و با ارایه خدمات شروع کنید.

 

به عنوان مثال: کار سالن های زیبایی -که امروزه کار بسیار پر درآمدی است- از نوع خدمات است. در این سالن ها بیشتر خدمات ارایه می شود تا محصولی فروخته شود. کار طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل نیز از نوع خدماتی است. در کل هر کسب و کاری که در آن کالای فیزیکی رد و بدل نمی شود از نوع خدماتی است و می توان آن را با سرمایه کم آغاز کرد.

اگر کمی هوش مالی داشته باشید، می توانید فقط کار را بگیرید و به شخص دیگری بسپارید تا انجام دهد. مثلا شما قرارداد پروژه طراحی سایت را ببنید و کار را برای انجام به فردی که متخصص این کار است بسپارید و در این بین سود خودتان را دریافت کنید.

 

۴ گام ضروری برای پولدار شدن با سرمایه کم

اگر می‌خواهید با سرمایه کم پولدار شوید، باید حداقل ۴ قدم زیر را بردارید:

مهارتی را بیاموزید

قبل از اینکه کسب و کاری راه بیاندازید باید کسب و کاری را یاد بگیرید. در انتخاب این کسب و کار مهم تر از هر چیز علاقه شماست و بعد از آن چند نکته بسیار مهم.

  1. کسب و کاری را انتخاب کنید که بازارش رو به رشد باشد. آینده کسب و کار را بسنجید. فقط به الان نگاه نکنید. بسیاری از کسب و کارهای پر رونق الان در آینده وجود نخواهند داشت. به عنوان مثال به آژانس ها بعد از ظهور اسنپ دقت کنید.
  2. مشتریانش پولدار باشند. هرچه مشتریان شما پولدار تر باشند راحت تر و بیشتر از شما خرید خواهند کرد.
  3. به امید اولین شدن وارد کسب وکار شوید. دایما بیاموزید و آن قدر حرفه ای شوید که کسی بهتر از شما در آن زمینه وجود نداشته باشد.

راه و رسم کسب و کار را یاد بگیرید

هر کسب و کاری راه و روش ها و تجربیاتی را لازم دارد. به یاد داشته باشید از این شاخه به آن شاخه پریدن و تغیر شغل های مختلف وقت زیادی از شما تلف خواهد کرد.

یکی از بهترین راههای پولدار شدن با سرمایه کم، انتخاب یک کار و تمرکز برای بهترین شدن در همان کار است. راه درست این است که مدتی در شرکت های بزرگ حوزه کاری خودتان کار کنید تا ارتباطات و تجربه لازم را به دست بیاورید. پس از این می توانید راحت تر کسب و کار خودتان را آغاز کنید.

مثلا می توانید در یک سالن زیبایی استخدام شده و شروع به کار کنید. سعی کنید کارتان را خوب انجام دهید تا ارتقا پیدا کنید. با این روش می توانید تجربیات خوبی از آن کسب و کار پیدا کنید.

در پایان ساعت کاری شروع کنید

هم زمان که در جایی مشغول به کار و یادگرفتن هستید، می توانید بعد از ساعت کاری برای خودتان کار کنید و کم کم بستر کسب و کار خودتان را آماده نمایید.

به عنوان مثال می توانید در حدی که بلد هستید، برای آشنایان و اطرافیانتان خدمات آرایشی و زیبایی انجام دهید. تمام تلاشتان را بکنید که در کارتان خوب باشید و از آن ها بخواهید تا شما را به دوستانشان معرفی کنند. می توانید حتی در منزل این خدمات را ارائه کنید. پیشنهاد می کنم کتاب “جادوی کار پاره وقت” اثر جیم ران را مطالعه کنید.

حالا زمان استقلال است

زمانی که همه چیز را به خوبی و تمام و کمال آموختید و درآمدتان از کار موقتی که می کنید به ۲ برابر مقدار درآمدی که از شغل اولتان داشتید رسید، می توانید کاملا مستقل شده و برای خودتان کار کنید. البته این مورد برای زمانی است که سرمایه ای در اختیار ندارید. اگر سرمایه دارید، کار عاقلانه این است که در شروع هر کسب و کار هزینه ۶ ماه تا ۱ سال خود را کنار بگذارید. با این نگرش که اگر تا ۱سال به سود نرسیدید، فشار هزینه ها شما را از پای در نیاورد.

قبل از خروج از کارمندی، تمام هزینه های لازم برای شروع کسب و کار خودتان مانند هزینه های بازاریابی، اجاره فضا، کارمندان و … را در نظر بگیرید.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا