چه نکات ایمنی مهمی را باید در سفرهای دریایی رعایت کنیم؟

مسافران دریایی قبل از انجام هرگونه سفر باید نکات ایمنی را رعایت کنند، نکاتی که به طور حتم توجه به آن می‌تواند سطح ایمنی را برای آنها ارتقا داده و از هرگونه خطر احتمالی جلوگیری به عمل آورد.ساعت ازدحام مسافران در بنادر مرکز استان هرمزگان به گونه‌ای است که بندر شهید حقانی بندرعباس از ساعت ۸ تا ۱۴، بندر شهید ذاکری قشم از ساعت ۱۷ تا ۲۱ و بندر هرمز از ساعت ۱۷ تا ۱۹ دارای بیشترین زمان ازدحام مراجعه کننده هستند و توصیه می‌شود که مسافران زمان دیگری را برای حضور در این بنادر انتخاب کنند.

سفر دریایی

باید در شرایط نامناسب جوی از سفر دریایی خودداری شود، علاوه بر این باید خاطرنشان کرد که شناور مجاز شناوری است که تحت نظارت بازرسان حفاظت و ایمنی دریانوردی از مبادی مجاز تردد می‌کند، بنابراین با توجه به اینکه سفر با شناورهای غیرمجاز خطرهای زیادی را به دنبال خواهد داشت و هیچ کس حتی بیمه مسئولیت آن را قبول نمی‌کند، باید متقاضیان سفرهای دریایی به این مسائل توجه داشته و آن را رعایت کنند.

 

عجله در هنگام سوار و پیاده شدن از شناور قبل از پهلوگیری کامل از عوامل بروز حادثه است و پس از سوار شدن خدمه شناور شما را با تجهیزات ایمنی و مسیرهای خروج اضطراری آشنا می‌کنند.

پوشیدن جلیقه نجات در فضاهای روباز شناور الزامی است و نپوشیدن آن باعث جلوگیری از سفر شما می‌شود، علاوه بر این مهم‌ترین اصل در سفر دریایی، شناخت و رعایت نکات ایمنی است زیرا رعایت آنها سلامتی مسافران را تضمین می‌کند.

 

مسئله دیگری که باید به آن توجه داشت ترک اضطراری شناور فقط با دستور صریح و مستقیم ناخدای شناور است و شوخی‌های خطرناک در شناور یکی از مهمترین عوامل ایجاد حادثه است.

مسافران در صورت بروز هرگونه حادثه روی شناور با مراکز هماهنگی جست‌وجو و نجات دریایی با شماره اضطراری ۱۵۵۰ تماس حاصل کنند و در طول سفر از آلوده کردن دریا پرهیز کنند زیرا زندگی میلیون‌ها انسان و گونه‌های دریایی به خطر می‌افتد.

تاکید می‌شود که با توجه به نزدیکی نوروز و افزایش میزان سفرهای دریایی مسافران با رعایت نکات ایمنی ارائه شده جان خود و عزیزانشان را بیمه کنند و بدانند که عصبانیت و خستگی در طول سفر حادثه آفرین است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا